show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Daily Volvo 360 GL Injection van Chris

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2010 16:45 #834147 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Daily Volvo 360 GL Injection van Chris
Ik heb ze gisteren opgehaald en er zit toch meer opknapwerk aan dan verwacht, maar een beetje schuren is een lekker ontspannend werkje met zulk weer :)

Vandaag even de auto helemaal gepoetst en baal er wel van dat er zo'n lelijke blauwe stoel in zit :( Toch maar is driftig opzoek naar de goede stoel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2010 18:21 #834302 door Chris Kobes
Vandaag even de tellerbak er weer uitgehad en het printplaatje vervangen zodat de toerenteller aangesloten kon worden. Zo gezegd zo gedaan en de toerenteller werkt net als de andere metertjes.

Heb echter wel het idee dat de kilometertellerkabel niet helemaal lekker is aangezien ik hem een stukje uit z'n omhulsel kan trekken. Heb nog niet met de auto gereden vandaag, maar de laatste tijd geeft de teller ook te weinig aan. Gisteren reed ik 110 op de teller, maar 130 op de GPS dus daar zit iets niet helemaal lekker :P

Gisteren ook even met de buurman afgesproken dat we volgende week de Rials op zijn werk gaan stralen en poedercoaten in de originele kleur (zwart binnen, zilveren rand). Stoeprand blijft er dan wel opzitten, maar dat maakt me niet uit aangezien ik nu ong. ?50,- kwijt ben voor 4 velgen ipv 1 velg :D

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-06-2010 21:19 #835550 door Chris Kobes
Vandaag nieuwe deurrubbers in beide deuren gehangen en dat scheelt toch behoorlijk qua geluid in vergelijking met de oude rubbers.
Je moet de deuren wel akelig hard dicht doen. Auto heeft dus 2,5 uur met 1 open deur op een parkeerplaats in Doetinchem gestaan :P Gelukkig kijkt niemand om naar zo'n "oud wrak".

Aankomend weekend de velgen laten coaten en morgen de radiator onder de auto vandaan prutsen, want deze lekt toch echt te hard.

Ohjah en nog een dashboardklokje geinstalleerd naast de asbak :)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
15-06-2010 21:33 #835555 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Daily Volvo 360 GL Injection van Chris
Mooi wark Chris!

Zet je hier nog een paar mooie foto's neer van alle updates en de velgen?

Nou inderdaad zullen er niet veel auto dieven en ander gespuis omkijken naar een 300, toch zou ik me in daar een stad als Doetinchem al een heel stuk geruster over voelen dan hier in Deventer.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-06-2010 21:37 #835558 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Daily Volvo 360 GL Injection van Chris
Doetinchem... ligt er maar net aan waar je hem hebt staan. Varkensweide bijvoorbeeld zou ik nooooit een auto parkeren!

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-06-2010 23:45 #835596 door Chris Kobes
Foto's zal ik maken bij de uitgebreidere klussen :)
Tot nu toe heb ik alleen maar een beetje onder het dashboard gehangen :+

Auto stond op de parkeerplaats van het Waterschap Rijn en IJssel, dus betrekkelijk veilig.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-06-2010 21:44 #835674 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Daily Volvo 360 GL Injection van Chris
Junkies heb je in alles wat een beetje stad is, en die kijken in alle auto's :uh-uhh:

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2010 16:48 #835759 door Chris Kobes
Zo vandaag eens bezig gegaan met het lek in de radiator. Het lekte al sinds dat ik de auto heb opgehaald in Venray, maar toen ging het nog met een paar druppeltjes.
De laatste dagen kwam er na een ritje van 40km toch een behoorlijke hoeveelheid uitstromen en om elke twee weken 15 euro aan koelvloeistof (3,25l) te betalen is ook niet wenselijk :+

Gelukkig valt alles te repareren en dus ook het lek in de radiator :)
Vanochtend dus even de Haynes erbij gepakt om te kijken wat daar in verteld wordt voor het verwijderen van de radiator.
Volgens de Haynes moest eerst het grilletje eruit, vervolgens de bumper eraf schroeven om vervolgens de radiator los te kunne maken en er van onder uit te tillen. Daar ging dus wel een middagje in zitten :P

Toen spulletjes gepakt en maar begonnen:

Grilletje eruit halen en de bumper eraf... (btw bumper binnenkort is behandelen met lijnzaadolie? werkt dat goed? )
Grill er uit gehaald en zag dat er zat ruimte was om de radiator gewoon daar tussen door te prutsen.

Radiator weg? (Zie de dikke kalksporen van de lekkage :cry: )

Op de tuinbank dus :)

Het lek en inderdaad het ligt behoorlijk open :P

Vervolgens de gasbrander gepakt, S39 en een staafje soldeerlood. Lekker dik insmeren met S39 en smelten maar :)

Het zal niet de schoonheidsprijs winnen, maar het zit echt dicht.

Beunhaas opstelling om te kijken of de aansluiting ook nog echt dicht is als we hem onderdruk zetten. Fietspomp eraan hangen en pompen of verzuipen, nergens zat nog een lek en het gerepareerde lek hield het gewoon vol.

Had ook nog een busje met zwarte hittebestendige-lak liggen dus maar meteen de radiator even opnieuw van een kleurtje voorzien.

Radiator er weer in, aansluitingen insmeren met vaseline, aansluiten en kijken wat de temperatuur doet.

De foto is genomen na een kwartiertje draaien op idle met een minuutje het gas naar 2500 toeren. Lijkt me netjes en het lekt nergens meer.

Tegenwoordig is de auto voorzien van een toerenteller, econometer en een buitentemperatuurmeter. De econometer moet nog aangesloten worden net als de temperatuur, de sensor voor de temp komt eraan en de econometer is het beste aan te sluiten op de vacuumslang van de remkrachtversterker?

Om toch nog te weten hoelaat het is zit er een klokje naast de asbak :)

Zoek de fout :o

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2010 17:02 #835762 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Daily Volvo 360 GL Injection van Chris
Als je dan nog zo graag naar cassettes luistert, doe er dan in elk geval een originele Ovlov-radio in ;)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2010 17:04 #835765 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Daily Volvo 360 GL Injection van Chris
Ah, updates :)
Heb je wel de slangklemmen vernieuwd? Die kun je maar ??n keer gebruiken namelijk (proefondervindelijk ondervonden :D). Misschien heeft Ankersmit nog wel wat liggen in de grabbelton..?

[edit] zit trouwens net te denken, reed jij gisteren zo rond een uur of negen tussen Etten en de rotonde bij Ulft (de Slingerparallel)? Ik zag daar in de spiegel een grijze 3-deurs voor het verkeerslicht staan.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC