show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
360 GL sedan 1986 van Lucluc
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-04-2012 11:32 #906683
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
In Arnhem. Ik overweeg idd de optie om in de witte te gaan rijden, maar dat is belasting betalen en op benzine rijden en eerst apk regelen. Eerst even met de lasser een plan maken en dan kan ik altijd de witte nog uit de stalling halen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-04-2012 11:48 #906684
door V300 register
Eh, weet iemand of die verlagingblokken nog zijn te krijgen? En iemand die die Vmaxx veren al heeft geprobeerd onder een 360?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-04-2012 12:27 #906690
door V300 register
Leon
heeft ze zoals je weet gekocht maar ik weet niet of ze er al onder zitten en er ervaringen bekend zijn.
Als ik op Vmaxx Google komt ik niet veel goede reacties tegen, eerder slechte eigenlijk, daarom ben ik er nog een beetje huiverig voor. Maar wel super voordelig in vergelijking tot bijvoorbeeld Intrax. Verlagingsblokken ben ik ook wel benieuwd naar. Misschien bij Funs' APP proberen, die scheen er vorig jaar nog mee bezig te zijn (dacht ik gelezen te hebben op 't forum).
Als ik op Vmaxx Google komt ik niet veel goede reacties tegen, eerder slechte eigenlijk, daarom ben ik er nog een beetje huiverig voor. Maar wel super voordelig in vergelijking tot bijvoorbeeld Intrax. Verlagingsblokken ben ik ook wel benieuwd naar. Misschien bij Funs' APP proberen, die scheen er vorig jaar nog mee bezig te zijn (dacht ik gelezen te hebben op 't forum).
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-04-2012 11:23 #907186
door V300 register
Gisteren alvast in aanloop naar de sleuteldag de klepspeling gecontroleerd, achterremmen schoongemaakt, handrem afgesteld, wiellager linksvoor iets aangedraaid en de benzineslang tussen de twee tanks vernieuwd.
Klepspeling is nog binnen de marge (0,35) op 1 uitlaatklep na (0,30). De laatste keer controleren was ook in Leidschendam en toen heb ik maar 1 plaatje hoeven te vervangen. Na ongeveer 50.000 km dus maar weinig verval en dat op lpg
Klepspeling is nog binnen de marge (0,35) op 1 uitlaatklep na (0,30). De laatste keer controleren was ook in Leidschendam en toen heb ik maar 1 plaatje hoeven te vervangen. Na ongeveer 50.000 km dus maar weinig verval en dat op lpg
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-05-2012 12:28 #907321
door V300 register
Ik heb vorige week de handrem iets terug moeten stellen, om de remtrommels weer terug te kunnen monteren. Heeft dat ook invloed op hoe hard de achterremmen aangrijpen, of puur en alleen op het handremmechanisme?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-05-2012 14:45 #907324
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
nee, alleen op het mechanisme
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-05-2012 15:24 #907327
door V300 register
uh, hangt er vanaf hoe je het mechanisme teruggesteld hebt.
als je het gedaan hebt met het ratelwieltje in de trommelrem, heeft het wel degelijk een tijdelijke invloed op het aangrijpen van de hand- ?n voetrem. Dit systeem wijzigt namelijk de rustpositie van de remschoenen.
door herhaaldelijk de handrem te gebruiken en weer te ontspannen, wordt het ratelmechanisme vanzelf weer in de goede stand gezet, en zal de remtrommel opnieuw moeilijk te verwijderen zijn....
beter is het eigenlijk om de slijtrand van de trommel weg te halen. Dan hoef je niet veel te verstellen en is het volgende keer makkelijker demonteren.
edit; als t goed is kun je met de kabel afstelling niet gek veel doen om de trommel er beter op/af te krijgen... dus ik ga er min of meer vanuit dat bovenstaande inderdaad van toepassing is
als je het gedaan hebt met het ratelwieltje in de trommelrem, heeft het wel degelijk een tijdelijke invloed op het aangrijpen van de hand- ?n voetrem. Dit systeem wijzigt namelijk de rustpositie van de remschoenen.
door herhaaldelijk de handrem te gebruiken en weer te ontspannen, wordt het ratelmechanisme vanzelf weer in de goede stand gezet, en zal de remtrommel opnieuw moeilijk te verwijderen zijn....
beter is het eigenlijk om de slijtrand van de trommel weg te halen. Dan hoef je niet veel te verstellen en is het volgende keer makkelijker demonteren.
edit; als t goed is kun je met de kabel afstelling niet gek veel doen om de trommel er beter op/af te krijgen... dus ik ga er min of meer vanuit dat bovenstaande inderdaad van toepassing is
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-05-2012 16:18 #907332
door V300 register
Aha, duidelijk verhaal. Die slijtrand, waarom zit die er dan? Ik heb altijd flink wat geweld nodig om de trommel te verwijderen en dat zou toch niet zo moeten zijn.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-05-2012 16:25 #907333
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
dat komt door de aangrijping vd remschoenen, dat slijt de trommel wat uit. als je er echt last van hebt dan haal je de trommels er niet vaak genoeg af:p
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-05-2012 16:27 #907334
door V300 register
Die slijtrand zit er niet bij een nieuwe trommel, maar de remvoeringen vreten bij het remmen langzaam de trommel van binnen op waardoor er een slijtrand ontstaat. Omdat de remvoering zelfstellend zijn zal op een gegeven moment de neutraalstand voorbij de slijtrand liggen en daarmee wordt het dus moeilijk/onmogelijk om zomaar de trommel af te nemen. Dan moet je ze met de hand terugstellen.
Als je de trommel er af hebt kun je dus even die slijtrand weghalen en dan begin je weer van vooraf aan, als bij een nieuwe trommel.
Als je de trommel er af hebt kun je dus even die slijtrand weghalen en dan begin je weer van vooraf aan, als bij een nieuwe trommel.
Moderators: Mark Smeets