show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
360 GL sedan 1986 van Lucluc
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-04-2012 11:16 #906426
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Voordeeltje van nog op benzine kunnen rijden is dat je 'n jerrycan mee kan nemen voor 't geval dat.
Dat is voor mij de reden om straks te zorgen dat ie het op benzine ook gewoon blijft doen.
Dat is voor mij de reden om straks te zorgen dat ie het op benzine ook gewoon blijft doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-04-2012 19:51 #906568
door V300 register
Ik wil wat onderhoud gaan doen aan wielophanging en remmen. Als ik hard rem op de snelweg, dan trillen mijn remmen. Ik denk dus dat ik de schijven moet vervangen. Als je de schijven vervangt, dan toch gelijk nieuwe blokken? En zijn de remschijven voor 360 hetzelfde als voor 340? Overigens remt mijn 360 zeer goed, maar die trilling is niet zoals het hoort. Ook zit er achter iets remverschil, weliswaar binnen de marges van de apk, maar toch. Wat kan helpen? Ik heb nog nieuwe remvoering voor 360 liggen.,Vorig jaar heb ik beide wielremcilinders al vervangen en nieuwe vloeistof erin gedaan. En ook nieuwe blokken voor.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2012 20:05 #906569
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
heb je alle draaipunten van de achterremmen ingevet met kopervet? Kan een boel schelen!
Remschijven van een 340 en 360 zijn idd hetzelfde. Als je marktplaats in de gaten houdt kun je veel geld besparen. Zo heb ik een paar weken geleden twee nieuwe remschijven gekocht voor samen 20 euro. Dat spul gaat toch niet kapot van op het schap liggen en als je verder geen aangepaste remmen wilt maakt het verder niet uit.
Remblokken heb ik wel gewoon nieuw gekocht bij de brezan. Denk er wel aan dat je na montage 200km gemengd gebruik moet rijden om de zaak in te remmen. Pas daarna flink gaan belasten etc.
Remschijven van een 340 en 360 zijn idd hetzelfde. Als je marktplaats in de gaten houdt kun je veel geld besparen. Zo heb ik een paar weken geleden twee nieuwe remschijven gekocht voor samen 20 euro. Dat spul gaat toch niet kapot van op het schap liggen en als je verder geen aangepaste remmen wilt maakt het verder niet uit.
Remblokken heb ik wel gewoon nieuw gekocht bij de brezan. Denk er wel aan dat je na montage 200km gemengd gebruik moet rijden om de zaak in te remmen. Pas daarna flink gaan belasten etc.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-04-2012 20:20 #906573
door V300 register
En dan gelijk de wiellagers vervangen? Jij hebt toch alles in 1 keer aangepakt? Ik heb eigenlijk alles al thuis liggen: fusee en stuurkogels, wiellagers en remschoenen achter. Alleen nog geen schijven en blokken.
Achterremmen vorig jaar schoongemaakt en toen ging het ff beter met remverschil, maar is nu weer terug.
Achterremmen vorig jaar schoongemaakt en toen ging het ff beter met remverschil, maar is nu weer terug.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2012 21:29 #906576
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Het remverschil voor de achterwielen "los ik op" door eens in de zoveel tijd eens hard achteruit te rijden en dan flink te remmen. Helpt sowieso voor de apk. Tijdens normaal gebruik merk je het toch niet als er remverschil tussen de achterwielen zit.
Inderdaad heb ik meteen de wiellagers vervangen. Niet preventief; links zat er speling op. Na het vervangen bleek het ook ineens niet meer nodig om de fuseekogel te vervangen, want er was geen speling meer te bekennen. Achteraf bleek het lager toch ook al iets geluid te maken, niet gemerkt (het sluipt erin he
).
En tja, dan rechts ook maar meteen. De remmen waren ronduit slecht (ik kon m'n spiegelbeeld zien in de remblokken), dus die ook maar aangepakt.
Het kan sowieso geen kwaad om kopervet te gebruiken. Zo heeft Anjo meteen de geleidepennen van mijn remklauwen ingevet, en ook de glijvlakken van de remblokken (waar ze over de klauw glijden).
Trouwens wel grappig om te zien hoeveel verschil het maakt als je iets verandert. Omdat we de "steering rod" niet hadden terwijl die wel vervangen moet worden (behoorlijke speling op binnenste stuurkogel), heb ik nog steeds een trillend stuur bij hogere snelheden. Waar ik v??r de "ingreep" nog prima 100 GPS km/h kon rijden zonder trillend stuur, haalde ik nu net de 80 GPS km/h zonder door elkaar geschud te worden. Dat stangetje moet dus echt snel vervangen worden
Inderdaad heb ik meteen de wiellagers vervangen. Niet preventief; links zat er speling op. Na het vervangen bleek het ook ineens niet meer nodig om de fuseekogel te vervangen, want er was geen speling meer te bekennen. Achteraf bleek het lager toch ook al iets geluid te maken, niet gemerkt (het sluipt erin he
).En tja, dan rechts ook maar meteen. De remmen waren ronduit slecht (ik kon m'n spiegelbeeld zien in de remblokken), dus die ook maar aangepakt.
Het kan sowieso geen kwaad om kopervet te gebruiken. Zo heeft Anjo meteen de geleidepennen van mijn remklauwen ingevet, en ook de glijvlakken van de remblokken (waar ze over de klauw glijden).
Trouwens wel grappig om te zien hoeveel verschil het maakt als je iets verandert. Omdat we de "steering rod" niet hadden terwijl die wel vervangen moet worden (behoorlijke speling op binnenste stuurkogel), heb ik nog steeds een trillend stuur bij hogere snelheden. Waar ik v??r de "ingreep" nog prima 100 GPS km/h kon rijden zonder trillend stuur, haalde ik nu net de 80 GPS km/h zonder door elkaar geschud te worden. Dat stangetje moet dus echt snel vervangen worden
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2012 21:38 #906578
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Joost, heb je een Ebay account? ik ben het stangetje dat je nodig hebt namelijk al tegen gekomen!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-04-2012 23:31 #906596
door V300 register
Als je overgaat op vervanging van de schijven, zou ik eerst de staat van de wiellagers controleren. Zijn deze goed, en monteer je ze terug, dan zou ik ze wel in het nieuwe vet zetten. Aan de andere kant, je hebt de naaf er toch af liggen voor het vervangen van de schijf, waarom niet meteen de lagers vervangen? Ze kosten gelukkig niet de hele wereld, dan zijn de lager prijzen voor de 850 even iets anders;)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-04-2012 09:01 #906602
door V300 register
Daarom dacht ik ook meteen meer te vervangen. Onderdelen kosten sowieso vrij weinig, dus waarom niet? Ik maak de kilometers toch wel
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
19-04-2012 17:28 #906643
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Ja als er iemand een test rijder zou kunnen zijn voor de levensduur van onderdelen binnen de club dan ben jij het wel!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-04-2012 19:30 #906652
door V300 register
Remschijven komen eraan. Ik ben trouwens wel dichterbij gaan werken. Rij nu nog maar 75 km per dag. Ben er blij om!
Moderators: Mark Smeets