Dan toch maar even voorstellen: Volvo 360 B200K
- V300 register
- Verbannen
-
Het was even zoeken naar m'n eigen topic na zo'n lange radiostilte, maar hij is weer boven water om weer wat nieuws te melden: gisteren is de 360 voor de APK geweest en hij is geslaagd, dus ik mag eindelijk met het beest de openbare weg op!
Ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen, een 2 liter in het vooronder en aandrijving op de achterwielen, dat moet toch plezier opleveren...:groovy:
Zometeen even naar het postkantoor om de schorsing op te heffen en dan meteen ff een stukkie rijden, we zullen zien of hij een beetje vooruit wil...
Het laswerk viel nog niet mee trouwens, vooral de ophanging van de bladveren was lastig te herstellen omdat ten eerste de trekhaak er onder weg moest (wat een ellende met al die bouten waar je net wel, net niet bij kunt) en vervolgens kon je er met het lasapparaat super slecht bij (heb ik me laten vertellen

Helaas geen foto's van dit proces, ik had het uitbesteed aan een kennis (die druk was, het was een klusje 'erbij', dus vandaar dat het zo lang duurde) en zelf was ik ook druk met van alles en nog wat, juist de avonden dat hij er mee bezig ging kon ik er niet bij zijn om hem op de vingers te kijken, foto's te maken en zelf meteen wat te leren, dus helaas geen verslag van het herstelwerk...:snif:
Maar nu iig rijden!!!yeehaa!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
En bij deze weer wat nieuws over de 360! Eigenlijk bij toeval worden mij ineens twee harde voorschermen in de schoot geworpen: een maat van mij heeft een 340 gekocht voor de bangerstox/autorodeo en hij heeft daarvoor niet per se goede voorschermen nodig, dus ik kan mijn rotte exemplaren ruilen tegen zijn goede schermen! yeehaa!
Het is weliswaar niet helemaal dezelfde kleur, maar ik vind het wel prima zo, beter harde schermen in een andere kleur dan rotte schermen in dezelfde kleur! Wel moet ik nog even gaan kijken hoe dat met het verschil tussen een mk2 en mk3 zit, maar Anjo (who else?) wist mij in een ander topic al te vertellen dat dat wel moest gaan passen, enkel een extra gaatje boren voor het knipperlicht als ik het me nog goed herinner, dus dat moet wel goed komen!

Daarnaast zijn er nog een paar extra onderdelen die ik van die auto af kan halen (knipperlicht schakelaar bijvoorbeeld en handgreep passagiersdeur welke beide bij mijn 360 kapot zijn), dus mijn auto wordt er alleen maar beter van! Ik kijk zelfs al met een schuin oog naar de apk van over een jaar: dit jaar had ik als adviespunten de stuurkogels welke speling vertoonden, wellicht dat ik zelfs deze om ga ruilen als blijkt dat die op die 340 beter zijn :y:
Verder had ik het er met mijn maat over dat ik hier op het forum nog wel eens rondneusde en dat er nogal wat liefhebbers zijn voor onderdelen e.d. en zodoende heb ik hem aangeboden om te proberen zijn onderdelen te verkopen (tja, voor niets gaat de zon op), dus binnenkort kunnen jullie een advertentie verwachten waarin een lading onderdelen aangeboden worden (hij is ter goedkeuring al verzonden)! :w00t:En om jullie als liefhebbers eerst een goede kans te geven gezochte onderdelen op de kop te tikken (en op deze manier nog meer 300's te kunnen verbeteren :yesyes:) zal ik de advertentie pas later op markplaats zetten. Dit zal echter niet te lang gaan duren, uiteindelijk wil hij de onderdelen gewoon zoveel mogelijk verkopen en het maakt hem niet zoveel uit aan wie, dus wie het eerst komt die het eerst maalt!
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Calimero;143791 schreef : *knip* (tja, voor niets gaat de zon op) *knip*
Ik heb vanmiddag anders 2 zo goed als nieuwe koplampen en een leuk tellerbakje voor niks gekregen van tomvk en vrouw Ingeborg

Wacht met smart op die advertentie, want er valt altijd wel iets op te knappen aan een auto. Plus ik heb nog een originele bestuurdersstoel nodig (donker grijs met grove bekleding?).
BTW: Leuke auto's heb je

- V300 register
- Verbannen
-
ZwerverRoodbaard;143802 schreef : Ik heb vanmiddag anders 2 zo goed als nieuwe koplampen en een leuk tellerbakje voor niks gekregen van tomvk en vrouw Ingeborg
Tja, je kunt natuurlijk altijd een keer geluk hebben... Het hoeft ook zeker niet de hoofdprijs te kosten, maar voor studenten is het altijd interessant als er ergens geld mee (terug)verdient kan worden he? :halo:
ZwerverRoodbaard;143802 schreef : Wacht met smart op die advertentie, want er valt altijd wel iets op te knappen aan een auto. Plus ik heb nog een originele bestuurdersstoel nodig (donker grijs met grove bekleding?).
Bekleding is zo'n beige kleur, dus helaas geen donker grijs interieur...
ZwerverRoodbaard;143802 schreef : BTW: Leuke auto's heb je
Dank je, maar alleen de 360 is van mij, de ander is dus van een maat (voor een paar foto's maar even naast elkaar gezet, vind het wel grappig, 2 van die sedans bij elkaar!). :yeah:
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
nog een reden om mijn 340 Sedan uit 1984 te behouden...:snif:Calimero;143791 schreef : En bij deze weer wat nieuws over de 360! Eigenlijk bij toeval worden mij ineens twee harde voorschermen in de schoot geworpen: een maat van mij heeft een 340 gekocht voor de bangerstox/autorodeo en hij heeft daarvoor niet per se goede voorschermen nodig, dus ik kan mijn rotte exemplaren ruilen tegen zijn goede schermen! yeehaa!
Verder had ik het er met mijn maat over dat ik hier op het forum nog wel eens rondneusde en dat er nogal wat liefhebbers zijn voor onderdelen e.d. en zodoende heb ik hem aangeboden om te proberen zijn onderdelen te verkopen (tja, voor niets gaat de zon op), dus binnenkort kunnen jullie een advertentie verwachten waarin een lading onderdelen aangeboden worden (hij is ter goedkeuring al verzonden)! :w00t:En om jullie als liefhebbers eerst een goede kans te geven gezochte onderdelen op de kop te tikken (en op deze manier nog meer 300's te kunnen verbeteren :yesyes:) zal ik de advertentie pas later op markplaats zetten. Dit zal echter niet te lang gaan duren, uiteindelijk wil hij de onderdelen gewoon zoveel mogelijk verkopen en het maakt hem niet zoveel uit aan wie, dus wie het eerst komt die het eerst maalt!
schrijf mij maar in voor de achterste zijdeuren, ik heb wel vervangende rotte exemplaren voor hem...interieur en deurklinken kan hij me ook wel mee verblijden... :f
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Calimero;143791 schreef : [...]dus binnenkort kunnen jullie een advertentie verwachten waarin een lading onderdelen aangeboden worden (hij is ter goedkeuring al verzonden)[...]
Check

- V300 register
- Verbannen
-
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-