show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Dan toch maar even voorstellen: Volvo 360 B200K

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2010 20:28 #818050 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Dan toch maar even voorstellen: Volvo 360 B200K
Haha, ik weet er als student (scholier zelfs nog :+) alles van om zo goedkoop mogelijk zo'n boot rijdend te houden: veel zelf doen! En het klinkt als contradictio in terminis, maar soms is het beter om voor bepaalde dingen even wat meer uit te geven, simpelweg omdat dat onderdeel dan beter is/langer meegaat etc.
Met behulp van (enkele) clubleden krijg je eigenlijk alles voor elkaar.

Je leert het sleutelen vanzelf. Het begint met het vervangen van de bougies en voor je het weet ben je met iets veel groters bezig :)

Veel succes!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-02-2010 17:11 #818212 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dan toch maar even voorstellen: Volvo 360 B200K

Lucluc;134175 schreef : Welke kleur is dit? 208?

Ik heb zojuist maar eens even gekeken, het is inderdaad kleurcode 208 :yesyes:

Jos360;134376 schreef : Excuseer, ik dacht dat ik jou op het Fok!forum wel eens had zien langskomen, daar kom ik zo nu en dan. Dat zal wel iemand anders geweest zijn dan.

Geen probleem, de naam Calimero is ook niet zo heel origineel :hmmz:, dus er is vast iemand anders die dezelfde naam gebruikt. Ik ben in ieder geval niet actief op het Fok!forum...

En we zullen zien waar het sleutelen eindigt... Heb al wel eens wat aan een auto gedaan, dus ben niet een 100% leek, maar bijvoorbeeld kleppenstellen (als willekeurig voorbeeld, maar vaak wel onderdeel van onderhoud) behoort (nog?) niet tot mijn mogelijkheden...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-02-2010 17:24 #818219 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dan toch maar even voorstellen: Volvo 360 B200K
Kleppen stellen (als willekeurig voorbeeld) bij een B200 kun je ook niet zomaar aan beginnen. Je hebt namelijk voelermaatjes, speciaal gereedschap en stelplaatjes nodig. Bij de meeste Volvo dealers kun je dat spul wel lenen als je een taart voor de middagpauze meebrengt ;)

De B200K is een hele leuke motor om aan te sleutelen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-02-2010 19:13 #818228 door V300 register
M'n pa heeft in het verleden wel eens kleppen gesteld (om nog maar even op het voorbeeld door te gaan ;D), dus hopelijk kan ik zijn ervaring wel een keer gebruiken... Dat speciale gereedschap moet vervolgens wel aan te komen zijn (via via), dus ik hoop dat ik dat in de loop van het jaar toch wel eens een keer kan gaan doen, lijkt me wel interessant (net als nog een heleboel andere werkzaamheden, misschien moet ik maar gewoon eens op zoek naar een oud blok om me daar op uit te leven voordat ik aan mijn eigen auto begin...:wtf:).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-02-2010 19:36 #818231 door V300 register
En bij deze nog de fotootjes van de bladveerophanging, zowel links als rechts om het verschil te kunnen zien...

Ophanging links, inclusief 'uitstulping'

Nogmaals...

En dezelfde ophanging rechts

duidelijk afwijkend t.o.v. de linkerkant (en APK afkeur...)

Als iemand bovenstaand plaatje nog op voorraad heeft liggen, wel van een donorauto af wil halen of een adres weet waar ik dit plaatje op kan halen dan lees ik het graag! :y:

Alvast bedankt!

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2010 00:07 #818249 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Dan toch maar even voorstellen: Volvo 360 B200K
Ik zeg gewoon aan 2 kanten namaken uit 5 mm dikke plaat lijkt me het goedkoopst...?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2010 08:16 #818253 door V300 register
Ik heb dat gereedschap. Kan ik zo meenemen naar een sleuteldag. Wouter heeft plaatjes.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-02-2010 11:33 #818459 door V300 register
Hmm, ik wou een poging doen om Erik te verblijden met een berichtje om te vragen of hij in zijn onderdelenmagazijn toevallig nog zo'n plaatje heeft liggen voor de bladveerophanging, maar nou zag ik dat je Erik helemaal geen PB kunt sturen (wellicht om te voorkomen dat hij dagelijks -tig berichtjes krijgt over gezochte onderdelen ;D), weet iemand hoe ik deze vraag wel bij Erik kan krijgen? Of moet ik hopen dat Erik toevallig binnenkort dit topic met een bezoekje vereerd? :hmmz:

Namaken kan wat mij betreft altijd nog, aangezien ik het niet zelf doe en een ander met zo min mogelijk werk op wil zadelen (zodat het lassen hopelijk snel een keer ergens tussendoor gedaan kan worden) gaat mijn voorkeur voorlopig uit naar een 'kant en klaar' vervangingsplaatje die er in gelast kan worden...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-02-2010 11:45 #818461 door V300 register

Lucluc;134614 schreef : Ik heb dat gereedschap. Kan ik zo meenemen naar een sleuteldag. Wouter heeft plaatjes.

verkeerde topic lijkt me, dit klinkt als kleppen stellen redblock?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-02-2010 11:48 #818462 door V300 register

Calimero;134589 schreef : M'n pa heeft in het verleden wel eens kleppen gesteld (om nog maar even op het voorbeeld door te gaan ;D), dus hopelijk kan ik zijn ervaring wel een keer gebruiken... Dat speciale gereedschap moet vervolgens wel aan te komen zijn (via via), dus ik hoop dat ik dat in de loop van het jaar toch wel eens een keer kan gaan doen, lijkt me wel interessant (net als nog een heleboel andere werkzaamheden, misschien moet ik maar gewoon eens op zoek naar een oud blok om me daar op uit te leven voordat ik aan mijn eigen auto begin...:wtf:).

;) The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 5 characters.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC