show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Dan toch maar even voorstellen: Volvo 360 B200K

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-02-2010 21:00 #817840 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dan toch maar even voorstellen: Volvo 360 B200K

setsunakaede;134165 schreef : Ik zou voor de APK het werk gewoon bij een autoschadebedrijf bij je in de buurt laten doen, dat scheelt je een eind met trailer rijden.

De kennis die de auto heeft voorgekeurd wilde dit laswerk ook wel doen, samen met een maat van hem die bij een schadeherstel bedrijf werkt, dus dat moet goed komen :yeah:

AvdAkker;134169 schreef : bladveerophanging achter is hetzelfde voor 340/360 inderdaad, maar vervangingsplaatwerk uit nieuw staal maken daarvoor is niet al te moeilijk

Maar aangezien anderen het voor me doen en ik ze niet met al te veel werk op wil zadelen zou het het mooist zijn als ik zo'n ophanging kan vinden die er rechtstreeks opgelast kan worden (nadat de oude verwijderd is natuurlijk :+). Nadeel is namelijk dat er zo'n verdikking op de plaat zit (of sterker: hoort te zitten, die mist juist), die is lastig na te maken gok ik? (zeg ik, met 0,0 jaar ervaring in de staalsector/laswereld ;))

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-02-2010 21:04 #817841 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dan toch maar even voorstellen: Volvo 360 B200K

Lucluc;134175 schreef : Leuke bak, echt mijn ding! Welke kleur is dit? 208?

Nee, het is mijn ding! :woops: Of mag je nog niet bijdehand gaan doen als je nog maar net op het forum actief bent? ;)

Geen idee wat betreft de kleurcode, maar hierboven wordt gemeld dat het dezelfde kleur is als de auto van Niels, dus wellicht weet hij de kleurcode?

Als ik er aan denk zal ik anders binnenkort eens kijken...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-02-2010 21:09 #817842 door V300 register
Bijdehand mag altijd. Daar hebben we nog niet genoeg van hier :humor:

Gave bak! Dat interieur vind ik echt mooi. En weer een andere 360 op het forum, dat komt ook niet dagelijks meer voor. Was jij ook niet op "een ander forum" actief? Kan ik me herinneren...

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2010 21:09 #817843 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Dan toch maar even voorstellen: Volvo 360 B200K
Mooie auto! (wel wat roestig)

Als je hier nog even wat langer als een jaar plezier van wil hebben zul je toch serieus met geld moeten gaan smijten voor een goede restauratie... Als de roest eenmaal zover gevorderd is kun je het bijna niet bijhouden met "lapwerk".
Belastingvrij rijden lijkt goedkoop, maar aan onderhoud en laswerk geef je al snel meer uit als aan wegenbelasting.
Precies de reden dat ik een hele mooie, bijna roestvrije 1988 360 heb gekocht in plaats van een die nog belastingvrij wordt... Dat is veel goedkoper voor de eerste 10 jaar. :D

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-02-2010 22:48 #817878 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Dan toch maar even voorstellen: Volvo 360 B200K
erg mooie wagen..check de link van mijn topic van de 360..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2010 08:18 #817912 door V300 register
Ik weet het: Rick vd Rijt!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2010 10:13 #817919 door V300 register

Niels;134173 schreef :

Heeft sinds november weer APK dus deze rijdt ook nog rond ;)

Heuy, das in Maarssen :D. Moest ik ook gelijk aan denken ja die had toch ook van die voorschermen? :yeah:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2010 13:13 #817949 door V300 register
Die bladveerophanging kun je denk ik het makkelijkst uit een laat model slijpen. Misschien heeft Erik nog wel wat liggen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2010 18:51 #818018 door V300 register

Jos360;134178 schreef : Was jij ook niet op "een ander forum" actief? Kan ik me herinneren...

Hmm, niet dat ik weet? Ben niet echt actief op andere fora, alleen af en toe hier (of je moet een verdwaald Engels forum (nee, niet Volvomania) bedoelen waar ik ook sporadisch een berichtje achter laat). Op andere sites hou ik me over het algemeen aardig rustig ;D

Bodejodel;134179 schreef : Als je hier nog even wat langer als een jaar plezier van wil hebben zul je toch serieus met geld moeten gaan smijten voor een goede restauratie... Als de roest eenmaal zover gevorderd is kun je het bijna niet bijhouden met "lapwerk".

Voorlopig zou ik het al mooi vinden als er APK op zit, kan ik er mooi mee gaan rondtoeren, hopen dat er dan nog een beetje sneeuw ligt...:D
Mocht een volgende APK geen re?le optie meer zijn dan kan hij altijd nog als donor gaan dienen ofzo, als student zijnde is 'smijten met geld' in ieder geval geen optie...:no_comment:

Lucluc;134249 schreef : Ik weet het: Rick vd Rijt!

Zo, bij mij blijft het kwartje duidelijk hangen...:wtf: Maar wellicht is deze opmerking ook niet voor mij bedoeld....

Jos360;134290 schreef : Die bladveerophanging kun je denk ik het makkelijkst uit een laat model slijpen. Misschien heeft Erik nog wel wat liggen?

En 'Erik' is in dit geval de grote Volvo 300 man in Nederland als ik het goed begrijp/de goede persoon voor me heb? Moet ik dan misschien maar een berichtje aan wagen...

En in het algemeen: bedankt voor de toch veelal positieve reacties (en sowieso zoveel reacties in zo'n korte tijd!)! Dat hij niet bikkelhard is ziet zelfs een blinde, dus dat daarop gereageerd wordt lijkt me duidelijk, hopen dat het beestje het nog even volhoudt zonder al te grote fincanci?le injecties het komende jaar, zodat ik er zo lang mogelijk plezier van kan hebben... De rottigheid valt me over het algemeen in ieder geval nog wel mee, alleen de voorschermen zijn echt in verregaande staat van ontbinding, voor de rest is het nog prima te overzien...

Zelf vind ik het overigens niet eens een fantastische auto als ik eerlijk ben, het groene interieur is bijvoorbeeld niet echt mijn smaak, maar het oubolligge imago wat er omheen hangt vind ik nog steeds wel lachen (de 300's die ik hier zie rijden worden stuk voor stuk bestuurd door een persoon die net iets te kort op het stuur zit en niet vooruit te branden is), mooi om zo'n vooroordeel tegen te gaan en de redelijk overbemeten motor en achterwielaandrijving doen voor mij de rest...yeehaa!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2010 19:21 #818028 door V300 register
Excuseer, ik dacht dat ik jou op het Fok!forum wel eens had zien langskomen, daar kom ik zo nu en dan. Dat zal wel iemand anders geweest zijn dan.

Als je een beetje gaat sleutelen en werken aan je auto gaat hij vanzelf aan je groeien is mijn ervaring. Ik vond het in het begin ook maar een lelijk hok :p

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC