show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 L 1983 van Marcel

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-04-2010 13:23 #825982 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Zojuist geprobeerd zelf de moer eruit te boren, ik heb een gat door de moer en heb twee boren gesloopt afgebroken.. voor ik het erger maak breng ik hem maar even weg

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2010 14:15 #825994 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Als er 1 boutje loszit is dat niet zo lekker, maar perse gevaarlijk is het ook niet gelijk.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-04-2010 14:17 #825995 door V300 register
Ik heb er ook aan gedacht om hem gewoon met 1 vast te zetten, maar aan de andere kant wil ik hem gewoon goed hebben, vanmiddag om 4u kan ik hem bij m'n lokale goedkope beunhaas brengen :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-04-2010 11:10 #826231 door V300 register
Voor 20e zit er nu een nieuwe tap in, nu verwacht ik nog wat onderdelen van Dafhobby om te monteren(stuurhoezen en ashoezen), dan moeten de poten nog gecoat en gemonteerd, en ik moet nog steeds verf in spuitbussen in de juiste kleur vinden voor de voorschermen. En dan is hij klaar voor de roest-makeover in Landhorst :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-04-2010 11:26 #827347 door V300 register
Als het goed is ontvang ik van de week wat spuitbussen in de goede kleur, en ga ik mijn nieuwe voorschermen spuiten. Er zijn aardig wat topics over spuiten, en dit haal ik daar uit:

-Plaat schoonmaken
-Schuren met schuurmachine oid
-Plaat weer schoonmaken
-1 laag kleur (of is dit 2?)
-4 lagen blanke lak

Mis ik hier nog iets? Of heeft iemand verbeteringen? :+ Hoe kan ik het beste de binnenkant aanpakken, tectyl?

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2010 11:58 #827348 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Het liefste juist niet schuren met een schuurmachine, want anders krijg je hele rare overgangen/hoeken en met de hand heb je toch meer gevoel voor de plaat. Kaal maken gaat het beste met een iets van verfstripper (vloeistof niet de fohn).
Jah, schoonmaken, schuren, afplakken, schoonmaken, ets primer (mits blank metaal), primer, schuren, kleur, nat schuren, kleur en dan de blanke lak en dat kun je ook weer nat schuren voor het beste resultaat.

Tis maar hoe gek je het zelf maakt laat ik maar zeggen :crazy1:

EDIT: Ook hendig

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2010 15:08 #827365 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Eerst goed schoonmaken. Dan schuren met fijn schuurpapier (liefst ook met een blokje, schuurt gelijkmatiger). Dan GOED ontvetten (met wasbenzine o.i.d.), daarna primer (liefst spuitprimer). In meerdere dunne lagen opbrengen.

Laten drogen, weer ontvetten en dan 3 keer kleurlak spuiten, met korte tussenpozen. Dan, als de laatste laag bijna droog is maar-nog-net-niet, twee lagen blanke lak.

Dan enkele dagen laten drogen/uitharden en dan kun je 'm polijsten/goed poetsen om een goede glans te krijgen.

Op zich kun je voorschermen best aardig spuiten met een busje, maar spuiten met een compressor geeft veel beter resultaat.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-04-2010 18:47 #827381 door V300 register
Inderdaad, de verf in meerdere dunne lagen aanbrengen! Zeer belangrijk, als je namelijk 1 dekkende laag wilt maken in 1x ga je gegarandeerd te veel spuiten en dan krijg je druipers. Als je eerste laag niet geheel dekkend is laat je het gewoon drogen en doe je nog een laag, dan nog een.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2010 19:52 #827389 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
O, trouwens, let erop dat je niet je vinger voor de spuitopening houdt, want dan vliegt er op een moment ineens een dikke klodder op je werk.

Begin en eindig je spuitbaan ook altijd NAAST je werk i.p.v. erop om druipertjes te voorkomen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-04-2010 20:52 #827399 door V300 register
Ga je met 2k aflak spuiten of met basislak met blanke lak erover? Motip is 2k.
Je kunt zo,n wagen zoals jij hebt helemaal prachtig krijgen. Ik moet nog 1 klein puntje en dan is die van mij af. Ik heb al van 2 mensen gehoord heb je nu eindelijk die wagen weg gedaan en een goede 340 gekocht ((iets in die trant) ...

Al het laswerk wat je aan de buitenkant zag is weg voor 50% opnieuw gespoten. Dan weet je het wel. Nieuwe deur erin die rot was.

Dan weet je wel wat een beetje verf kan doen.. Heb ook compleet nieuwe stripping erop zitten.

In de bosch zit de verfdump daar kun je voor 18 euro spuitbussen op kleur laten maken. Prima spul! En idd wat heel belangrijk is in lage werken en veel laten drogen. En in lagen spuiten, spuit je geen lagen is het werk echt niks.

Als je het echt heel mooi wil doen kun je daar ook voor 18 euro 2k blanke lak kopen. Let op wel binnen een aantal weken gebruiken! Als je met blanke lak gaat werken kun je wel het beste basislak gebruiken en geen 2k aflak.

Wat een must is en dat moet je echt kopen als je met spuitbussen werkt is een houder met een handvat eraan waar als je in knijpt de spuitbus spuit. Deze zijn 6 euro, dat spuit echt veel beter met een spuitbus. Je hebt er maar 1 nodig natuurlijk ze gaan niet kapot.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC