show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Marcel heeft zijn vario

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-09-2009 13:19 #800784 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Marcel heeft zijn vario
Zijn er nog losse spiegels te koop? Anders zie ik weinig reden om een kaal spiegelhuis te bewaren. En als er nog losse spiegels zijn kun je die eentje in het huidige huis plaatsen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-09-2009 14:49 #800790 door V300 register
Ik heb nog 1 of 2 spiegels te koop.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-09-2009 15:23 #800795 door V300 register
Ik heb aanbod van Wouter gekregen en aangenomen. :yesyes:

Maar met een los spiegelglas en 'mijn' huis kunnen we later misschien iemand anders blij maken. Ik was in principe niet van plan er nog ??n nodig te hebben.

Dankjulliewel.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
30-09-2009 18:39 #800826 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Marcel heeft zijn vario

steenmar;121505 schreef : Maar met een los spiegelglas en 'mijn' huis kunnen we later misschien iemand anders blij maken. Ik was in principe niet van plan er nog ??n nodig te hebben.

Helaas heb je dat niet altijd zelf in de hand.. kan ik uit ervaring vertellen :sad:

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2009 20:38 #800832 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Marcel heeft zijn vario
Mijn vader is zelfs wel eens per ongeluk tegen de 345 gereden (stond gewoon op de oprit, vol in het zicht). Ongeluk schuilt in een klein hoekje, dus als ik jou was zou ik de kapotte spiegel toch bewaren Marcel :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-06-2010 22:22 #836383 door V300 register
Tja

sapperloot :grr:

Is de prachtige 18ZNKG jl vrijdag voorzien van een grote beurt met bijbehorende APK, waarbij de uitlaat netjes is dichtgemaakt en het inlaatspruitstuk weer strak is vastgezet, lijkt er iets ernstig mis te zijn...

Een hinderlijke ratel die niet 1-2-3 te herleiden was vergezelde mij vanaf mijn werk. Na 300 meter kon ik het niet meer aanhoren en ben gestopt.

Bij meer dan een streepje gas, zeker bij het accellereren, klinkt een metalig geluid. Zowel rijdend als stilstaand. Bij stilstand is het geluid ook te horen als er extra gas gegeven wordt. Het is dus niet zo dat eea alleen onder belasting plaatsvindt. Bij 50 km/h en bijna geen gas is er niets te horen.

De te hulp geroepen wegenwacht vermoedde iets met de koppeling (werkt wel), heeft ook netjes met de stetoscoop geluisterd, maar heeft me naar huis gestuurd. Daar ben ik ook aangekomen. Maar nu...

Extra:
-Bij de beurt heb ik expliciet gemeld dat afstelling van koppeling en riemen niet hoefden. Daar zijn ze vast afgebleven.
-Eerder heb ik de garage bezocht met een vergelijkbaar geluid (ook geratel, maar minder hard, minder metalig - en alleen bij belasting, niet stilstaand). De garage heeft me toen verzekerd dat eea van het spruitstuk vandaan kwam. Maar nu begin ik te twijfelen.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2010 22:31 #836386 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Marcel heeft zijn vario
ai das niet zo best

weet je toevallig nog hoe groot de luchtspleet was en hoeveel vulplaatjes er tussen zaten?

stationair hoor je dus helemaal niets?
als je de pook in D zet, knop bovenop de pook ingedrukt houd en vervolgens weer een klein teentje gas geeft, hoor je het dan ook?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-06-2010 22:34 #836387 door V300 register
lijkt mij meer iets wat los ligt te rammelen, iets ernstigs kan het haast niet zijn

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-06-2010 22:48 #836395 door V300 register
Niet zo best...dat dacht ik ook.

Luchtspleet voorheen (winter) was precies goed. Volgens mij zat er toen nog een dik plaatje en een extra huisgemaakt plaatje tussen.
Veel kilometers later merkte ik dat hij iets later begon te pakken, dus het werd wel tijd om te gaan stellen. Maar zeker nog geen slippen.

Stationair hoorde ik vanmiddag niets.
Net geprobeerd. Bij onregelmatig lopen hoor ik wel wat. Zowel stationair als bij gas geven. Zelfs ook bij loslaten gas.
Vanmiddag rustig rijdend (bijna) zonder gas eigenlijk ook niet. Behalve als de motor een klein hikje gaf.
Het voelt toch alsof er door de beweging ergens iets aanloopt.

Bij gebruik van de knop op de pook hoor ik minder. Mogelijk omdat de motor mooier rond loopt (vergelijkbaar met stationair eerder vandaag). Wel grijpt de koppeling dan behoorlijk laat aan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-06-2010 22:49 #836396 door V300 register
Rammelen...ik kon het niet vinden en de wegenwachtmeneer ook niet.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC