Marcel heeft zijn vario
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Wil ik wel eens in het echt zien. VKB/parkeerplaats??
- V300 register
- Verbannen
-
Of ik bij de VKB zal zijn weet ik nog niet. De weekenden zitten iha wel een beetje vol, en mijn planning loopt meestal niet zo ver vooruit.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Kan ook bijna niet anders dat die bij Jack weg komt

Zuinig op zijn, uniek exemplaar!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb er heel veel plezier van mijn auto. En een heleboel 'ellende' (maar als je dat niet wil moet je nieuw en Japans gaan rijden)
1. Auto schakelde soms niet op/terug. Voor de diagnose de slangen getest: goed. Alles doorgemeten: goed. Tachorelais: als nieuw. Daarna dus begonnen met eea door te verbinden: na het doorverbinden van de remschakelaar is het niet meer voorgekomen.
2. Remmen liepen aan. Zodanig dat de velgen goed warm werden. Geprobeerd eea gangbaar te maken. Dat lukte: het werd minder. Maar nog steeds niet goed. Tot ik met de buurman stond te praten en zag dat mijn remlichten nog brandden. Bleek dat het pedaal (soms en licht) achter de kartonnen afdekplaat bij de voetenruimte bleef hangen. Beetje lullig. Die plaat zit er dus even niet in.
3. Auto sloeg soms stationair af. En dat is toch knap lastig als je geen koppeling hebt om mee te spelen. Bij onderzoek bleek de carburateur los te staan. En niet een beetje. Maar tussendoor had ik natuurlijk al wat aan de afstelling gerommeld.
4. Soms slaat de radio gewoon uit. Helemaal uit. Ook de tijd en de presets zijn dan weg. De radio is aangesloten op permanente 12V-draad die in het kastje aanwezig was. Ik kon er geen situatie in herkennen dat het gebeurde. Opvallend is dat het leek alsof na het doorverbinden van de hogedrukremschakelaar het niet meer voorkwam. Maar toch: minstens 1 keer. Hier valt mee te leven.
5. Auto wilde zaterdag jl niet starten. Echt helemaal niets. Ook met inspuiten van wat gas wilde er niks. Bij onderzoek bleek dat er in het losse brandstoffiltertje geen brandstof stond. Slang losgemaakt en gecontroleerd of de brandstofpomp wat leverde (keurige gulpen benzine over het blok). Ook v??r zaterdag moest ik ietsje langer doorstarten als de auto meer dagen had stilgestaan. Dus ik vermoed dat er brandstof wegzakt (terugslagklep brandstofpomp ?). Ik heb de slang tussen pomp en carburateur in een 'zwanehalsje' gelegd, zodat er in ieder geval vanaf het kleine filtertje wat blijft staan. Daarna steeds in 1 tel gestart. Vandaag weer niet (moeizaam) starten. Zwanehalsje weggezakt. Dalijk met een touwtje vast zetten en kijken of het dan echt weg blijft.
6. En dan het volgende: spiegel bestuurderskant kapot. Met dank aan een medeweggebruiker. Daar moet dus een nieuwe op (zucht).
Sleuteldag goed idee ?
Die lach op mijn gezicht is nog steeds echt.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Jos360;121438 schreef : Over dat uitvallen van de radio, die is misschien afgezekerd op een contact dat een beetje gecorrodeerd is. Ik heb zelf nog nooit zoiets gezien maar ik weet wel dat V300 zekeringenkasten niet de beste zijn. Er af halen en schoonmaken kan misschien helpen.
Spiegel is een werkje van 5 minuten. Als het een van binnenuit verstelbare is: schroef aan het hendeltje los maken en er uit pakken, driehoekig kapje er af trekken en 3 schroeven losdraaien. Dan kun je hem er zo af pakken.
Zekeringen: doen we.
Spiegel is niet van binnen verstelbaar en mag inderdaad geen probleem zijn. Maar ik moet wel eerst een andere hebben.
Jos360;121439 schreef : Trouwens, ik had de foto's nog nooit goed gezien maar wat een prachtige auto! die striping en die velgen staan echt ontzettend goed!
Dankjewel. Zelf vind ik dat-ie misschien iets te hoog op de poten staat. Volgens mij is het volkomen tegen het modebeeld, maar nog iets hogere banden zouden misschien mooier staan.