show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 340 DL diesel 1987 (RG-09-VT)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-12-2009 23:39 #809609
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL diesel 1987 (RG-09-VT)
klinkt als de klassieke verbrande dashboardstekker
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-12-2009 23:41 #809610
door V300 register
@ volvofiel: dat is uiteraard bij de Volvodealer allemaal doorgemeten. En daarv??r door de ANWB, toen was het verschil tussen motor draaiend en niet draaiend te weinig, bij de dealer zat het weer netjes boven 14V geloof ik.
Ikzelf had dit ook best gekund, maar de auto staat niet bij in de buurt, dus dat gaat niet lukken. Mijn familie hoef ik er niet mee lastig te vallen, meestal loopt dat op 'ruzie' uit omdat ze het niet snappen en er geen tijd voor/zin in hebben. Mijn moeder snapt al helemaal niet dat ze niet een nieuwere auto koopt, hoewel ze ook wel snapt dat zo'n oud gebakje karakter heeft en dat de kosten redelijk laag zijn (naja, 87-er diesel...). Het is allemaal leuk en aardig, maar..... Laat ik het voorzichtig zeggen: de 300 bevordert de gemoedstoestand bij mijn familie niet echt. Van mij accepteren ze het inmiddels, maar mijn zus 'moet gewoon een goede auto hebben'. Ik snap dat ook best, want hoe je het ook wendt of keert, deze auto's hebben meer of vaker aandacht nodig dan een nieuw saai betrouwbaar boodschappenwagentje.
Gelukkig weet ik nu inmiddels redelijk mijn weg te vinden en dus kom ik op dit soort momenten om de hoek kijken om 'moral volvo 300 support' te geven.
Ikzelf had dit ook best gekund, maar de auto staat niet bij in de buurt, dus dat gaat niet lukken. Mijn familie hoef ik er niet mee lastig te vallen, meestal loopt dat op 'ruzie' uit omdat ze het niet snappen en er geen tijd voor/zin in hebben. Mijn moeder snapt al helemaal niet dat ze niet een nieuwere auto koopt, hoewel ze ook wel snapt dat zo'n oud gebakje karakter heeft en dat de kosten redelijk laag zijn (naja, 87-er diesel...). Het is allemaal leuk en aardig, maar..... Laat ik het voorzichtig zeggen: de 300 bevordert de gemoedstoestand bij mijn familie niet echt. Van mij accepteren ze het inmiddels, maar mijn zus 'moet gewoon een goede auto hebben'. Ik snap dat ook best, want hoe je het ook wendt of keert, deze auto's hebben meer of vaker aandacht nodig dan een nieuw saai betrouwbaar boodschappenwagentje.
Gelukkig weet ik nu inmiddels redelijk mijn weg te vinden en dus kom ik op dit soort momenten om de hoek kijken om 'moral volvo 300 support' te geven.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-12-2009 23:42 #809611
door V300 register
edit: die vond ik verdacht (haperde, en je hoort wel vaker over lekstroom), dus heb ik die losgekoppeld voordat mijn zus weg ging.
edit2: ik bedenk me opeens dat ik iets vergeten ben te vertellen, de accu was 's nachts al 'leeggetrokken', daarna weer opgeladen met mijn auto (nee lampen stonden niet aan, hadden we 100% zeker gezien) Vandaar dat ik de radio verdenk, die zit niet op de veilige manier (en ook niet via contact) aangesloten, maar dat risico is tijdens de sleuteldag in Ermelo al genomen. Frontje is eruit genomen dus de radio stond echt uit.
edit3: (ja ik ben niet zo goed in alles in 1 keer goed posten) de diesel stond in het gras in de tuin, wegens ruimtetekort, ik moest ernaast staan om de accu op te laden, gevolg: voor de tweede keer kom ik in mijn eigen tuin vast te zitten! De diesel trok er makkelijk doorheen.
Iets met de radio?antiekeradio;128120 schreef : klinkt als de klassieke verbrande dashboardstekker
edit: die vond ik verdacht (haperde, en je hoort wel vaker over lekstroom), dus heb ik die losgekoppeld voordat mijn zus weg ging.
edit2: ik bedenk me opeens dat ik iets vergeten ben te vertellen, de accu was 's nachts al 'leeggetrokken', daarna weer opgeladen met mijn auto (nee lampen stonden niet aan, hadden we 100% zeker gezien) Vandaar dat ik de radio verdenk, die zit niet op de veilige manier (en ook niet via contact) aangesloten, maar dat risico is tijdens de sleuteldag in Ermelo al genomen. Frontje is eruit genomen dus de radio stond echt uit.
edit3: (ja ik ben niet zo goed in alles in 1 keer goed posten) de diesel stond in het gras in de tuin, wegens ruimtetekort, ik moest ernaast staan om de accu op te laden, gevolg: voor de tweede keer kom ik in mijn eigen tuin vast te zitten! De diesel trok er makkelijk doorheen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-12-2009 23:48 #809612
door V300 register
nee heeft weinig met de radio te maken.
is een ontwerpfoutje waardoor er teveel stroom door 1 aansluiting gaat. deze wordt dan heet en maakt geen goed contact meer.
de probleemzone zit recht achter het dashboardkastje
is een ontwerpfoutje waardoor er teveel stroom door 1 aansluiting gaat. deze wordt dan heet en maakt geen goed contact meer.
de probleemzone zit recht achter het dashboardkastje
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-12-2009 23:59 #809614
door V300 register
Hoe gaat dat probleem zich uiten in de toekomst? Af en toe brandstofmetertje uit, of af en toe dat de accu niet goed oplaadt?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-12-2009 20:29 #809676
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-12-2009 15:43 #810446
door V300 register
Ok? het geduld is/raakt op. Het was ff voorbij met nieuwe accu, maar vandaag toch weer problemen:
Bij remmen, zonder gas of stilstaan laadt de accu niet op. Als er gasgegeven wordt laadt hij weer op. Is dat nog steeds dat dashboardstekkertje? Of toch gewoon de dynamo die vervangen moet worden? Weet iemand een goede garage in Amsterdam?
Mijn zus was pissig en heeft het eigenlijk gehad met de auto. Bereid u alvast voor op de zoveelste reddingspoging voor deze auto
Bij remmen, zonder gas of stilstaan laadt de accu niet op. Als er gasgegeven wordt laadt hij weer op. Is dat nog steeds dat dashboardstekkertje? Of toch gewoon de dynamo die vervangen moet worden? Weet iemand een goede garage in Amsterdam?
Mijn zus was pissig en heeft het eigenlijk gehad met de auto. Bereid u alvast voor op de zoveelste reddingspoging voor deze auto

- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-12-2009 15:52 #810448
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Volvo 340 DL diesel 1987 (RG-09-VT)
Klinkt toch als een versleten dynamo? Heb je laten zien waar je nog redelijk goedkoop aan een nieuwe kan komen! Jammer genoeg is Leidschendam niet om de hoek, anders was je van harte welkom!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-12-2009 17:23 #810450
door V300 register
Jazeker, maar in de tussentijd zei de Volvodealer hier in Heerde dat er niks mis mee was. Naja. Die nummers die je doorstuurde zijn dat volvodealer nummers ofzo? Of moet ik op plaatsnaam afgaan? Bijvoorbeeld die in Almere Stad, dat is dan:
Dick M?hl Personenauto B.V. - Volvo Almere
? Dat is voor mijn zus het dichtstbij.
Oja, de timing is ook nog eens compleet verkeerd, ze wilden ermee naar de Ardennen a.s. dinsdag.
Oja, de timing is ook nog eens compleet verkeerd, ze wilden ermee naar de Ardennen a.s. dinsdag.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-12-2009 19:20 #810452
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Volvo 340 DL diesel 1987 (RG-09-VT)
Ik PB je even

Moderators: Mark Smeets