show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 DL diesel 1987 (RG-09-VT)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2009 01:15 #804459 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL diesel 1987 (RG-09-VT)
Bij nader inzien is het niet nodig, ik moet naar Heerde zaterdagavond, zo blijkt. Maar dank voor het meedenken.

Ik kan zaterdag (t/m 17:00uur ?!), zondagavond of maandagochtend (heel vroeg) langs Wijchen/ergens daar in de buurt rijden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-11-2009 17:09 #804791 door V300 register
Vanochtend weer naar Erik getokkeld. Op de lekkage is geen peil te trekken, maar het lijkt er nu op dat het wel een stuk minder is geworden, het is wel 'gewoon' olie denk ik. Het stinkt bijv niet naar diesel in de auto. Bijvullen is ook nog niet nodig geweest en het staat nog net onder max. Nu hij toch terug is, wordt (hopelijk) het temperatuurprobleempje opgelost. Tempmeter komt niet ver genoeg omhoog, dus thermostaat ws. Heeft iemand daarom de bovenste helft van de radiateur (tape achter de grille) afgeschermd? :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-11-2009 17:54 #804795 door V300 register
Waarschijnlijk is het de zeldzame DRIVe-uitvoering met extra gunstige luchtweerstand voor een lager verbruik ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-11-2009 01:29 #807580 door V300 register
De diesel is weer back in the west. Wat rijdt dat ding toch heerlijk op een lege snelweg, genieten. Eigenlijk verdient hij het om eens naar het hoge noorden te rijden. Temperatuur staat weer in het midden! Hij pakt ook weer iets sneller op.
Het motorblok is met veel geduld meerdere malen schoongemaakt en gecontroleerd. Er zijn wat slangen vastgezet bij 'bruin doosje'/vacuumapparaat?! :) De lekkage lijkt tot minimaal zijn teruggebracht. Voor de rest zijn er wel wat vermoedens indien hij zo (minimaal) blijft lekken, maar dat blijft speculeren. Dus gewoon in de gaten blijven houden. Morgenochtend controleer ik of hij nog wat heeft gelekt en kar er dan mee naar Amsterdam (het werd toch wat laat, Erik, dus ik ben maar naar Utrecht gereden) , waarna hij verder noordelijk vertrekt richting Texel! Ik zal mijn zus eens aansporen om wat mooie foto's te maken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-11-2009 11:58 #807592 door V300 register
dat bruine doosje is de carter ontluchting, die zorgt dat de oliedruppeltjes die uit het carter omhoog geblazen worden neergeslagen worden en terugstromen naar de oliepan. zou inderdaad een bron van lekkage kunnen zijn, maar ik had bij het bekijken in Ermelo niet echt het idee dat dat d? bron van lekkage was.

kan het natuurlijk fout hebben.. bij de 1700 waar ik wel uitgebreide ervaring mee heb, is de constructie van dat ding heel anders/kleiner

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-11-2009 14:23 #807604 door V300 register
Daar lekt het echt niet (meer). Voor de rest wel weer wat olie op straat aangetroffen vanochtend. Best frustrerend, vooral omdat Erik en Jeroen zo hun best hebben gedaan.

Ik persoonlijk ben er voorlopig wel even klaar mee.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2009 18:38 #807633 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Volvo 340 DL diesel 1987 (RG-09-VT)
Ik ook. 1.9 d'r in! Start-stop systeem d'r in en je zus kan volledig verantwoord op pad!;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-11-2009 23:12 #808078 door V300 register
Dit topic ben ik na de eerste pagina al weer uit het oog verloren, maar heb het nu weer helemaal doorgenomen.

Ik heb oa die grill dichtgemaakt. Ik had al een keer eerder oplossingen gevraagd over de temparatuur van het blok. Ik deed afgelopen winter ook bijna de kachel niet aan zodat alle warmte bij het blok bleef. Was het dus wel de thermostaat?
Over die speakers. Ik heb de auto verkocht met de originele speakers onder bij de voetenruimte. Die waren zelfs nog niet oud. Achterin heb ik idd de originele uitsparingen uitgesneden voor speakers. Ik had er 13cm pioneers speakers ingemaakt op een houten framepje.
Die olielekkage had ie bij mij ook al.. Maar dat het zo hevig is geworden schrok ik ook wel van.

Nog over het verbruik. Ik heb ooit 1 op 24! gehaald met deze diesel. Op de snelweg is het idd een heerlijke auto. Stiller dan een benzine vario en vooral zuiniger. Die traagheid vond ik wel mee vallen. Pas boven de 100 wordt het aanpoten. Ik heb er eens 150 mee gereden. Staat ook nog op film in mn telefoon. Sneller dan mn huidige 144 iig.

Iig veel plezier verder met de diesel!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-11-2009 23:57 #808090 door V300 register
Net als Irwin heb ik hem zojuist ook ff helemaal door zitten nemen, dat de lekkage evt. bij de carterontluchting vandaan komt zou best kunnen.

Ik heb er destijds niet echt veel aandacht aan besteed maar het kwam i.i.g. uit die hoek. Zou het beetje dat er nu soms nog ligt niet een restantje van de lekkage zijn dat b.v. nog op de spatplaat ligt onder de motor?

Die speakers onder het dashbord zaten er nog gewoon in hoor, ff hoofd stukkie buigen onder het dashbord;)

Vindt het wel leuk dat jullie er nog steeds content mee zijn en hoop dat dit ook nog lang zo blijft.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-11-2009 01:27 #808094 door V300 register
Nou de traagheid vind ik niet echt meevallen om eerlijk te zijn, ik zou het een ideale vakantieauto vinden voor lange afstanden, maar om dagelijks mee door de stad te tuffen, geef me dan maar mijn eigen waggie.

Temperatuur lag absoluut aan thermostaat. Ik denk dat je het blok eerder te heet hebt gestookt door geen verwarming te gebruiken, maar dat zal wel meevallen in de winter. Op de snelweg komt hij uiteindelijk net iets over het midden (in de kou) en dus zou ik me kunnen voorstellen dat komende zomer de grill weer open moet.

Over die speakers: tsja, als ik de auto hier voor de deur had staan was ik ze heus tegengekomen :+ En dan had ik nu al drie keer onder de auto gelegen om te kijken waar die olie nu nog vandaan komt.

[edit] aha, dat heb ik hier dus nog niet vermeld! Mijn zus had niet ver genoeg haar hoofdje gebogen onder het dashboard...ik belde haar: nee hoor, er zitten geen speakers voorin. Ikke de auto ophalen, nog eens goed kijken, zitten er verdorie wel gewoon speakertjes! Haha, (sommige) vrouwen! Inmiddels is de radio ook aangesloten door Laurens op de sleuteldag in Ermelo. Kwestie van plug and play, dus die jongens waar mijn zus is geweest zaten maar wat te zwetsen, "het hele dashboard moet los"-my ass.[/edit]

Dat ie zuinig is geloof ik best! M'n zus let er niet op maar ik wel, dus als Erik niets bijgetankt heeft, dan heb ik met 25 liter bijvullen (dus niet helemaal vol) volgens mij al 500 kilometer gereden en hij was nog lang niet leeg.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC