show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
De nieuwe 340 vario van Ben
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-07-2009 18:41 #791835
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De nieuwe 340 vario van Ben
Vandaag de soldeerbout maar weer eens beetgepakt en de bedrading voor de koplampwissers aangesloten.
De Massa en Constante Plus komen van de ruitenwissermotor, hier heb je boven pennnen over om een schuifconnectortje op te zetten. deze schuifconnectortjes heb ik van een donor draadboom geknipt en aan de nieuwe bedrading gesoldeerd.De draadboom bij de ruitenwisserpomp ook aangepast, ik heb hier nu twee sproeipompen. 1 voor de koplampwissers en 1 voor de voorruit. Weer van de donordraadboom de stekker voor de sproeierpomp afgeknipt en aan de draden van de andere sproeierpomp gesoldeerd. Alles natuurlijk netjes afgewerkt met krimpkous. aan de plus van de sproeierpompen zit ook de plus van de koplampwissers gesoldeerd.
Alles netjes vast gety-rapped, en alles werkt ! Mooi gezicht twee werkende koplampwissers.
De Massa en Constante Plus komen van de ruitenwissermotor, hier heb je boven pennnen over om een schuifconnectortje op te zetten. deze schuifconnectortjes heb ik van een donor draadboom geknipt en aan de nieuwe bedrading gesoldeerd.De draadboom bij de ruitenwisserpomp ook aangepast, ik heb hier nu twee sproeipompen. 1 voor de koplampwissers en 1 voor de voorruit. Weer van de donordraadboom de stekker voor de sproeierpomp afgeknipt en aan de draden van de andere sproeierpomp gesoldeerd. Alles natuurlijk netjes afgewerkt met krimpkous. aan de plus van de sproeierpompen zit ook de plus van de koplampwissers gesoldeerd.
Alles netjes vast gety-rapped, en alles werkt ! Mooi gezicht twee werkende koplampwissers.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-08-2009 19:56 #792095
door V300 register
Ik zou vandaag eigenlijk nix aan de volvo doen, maar ik kon het weer niet laten...Twee volvo speakers in de voetenruimte er ingeschroefd en aangesloten. Alweer een sprong vooruit in geluidskwaliteit. Het afdekplaatje boven de benzinetank in de kofferbak vervangen, Deze was zeer crispy nu weer een bijna nieuw afdekplaatje erop.
Het verhaal met de pas gekochte volvo radio's en versterkers krijgt ook nog een vervolg, maar hier kom ik later nog wel op terug.
Groeten, Ben
Het verhaal met de pas gekochte volvo radio's en versterkers krijgt ook nog een vervolg, maar hier kom ik later nog wel op terug.
Groeten, Ben
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-08-2009 11:22 #792344
door V300 register
Hier nog even wat plaatjes van de klussen die ik laatst heb gedaan.
Gisteren de GLT spoiler en dakantenne geplaatst.
Ik heb nu wel 2 nieuwe gasveren voor de achterklep nodig, want met het gewicht van de GLT spoiler erbij valt de achterklep naar beneden...
Op de 4e foto de dubbele sproeierpomp, en op de 5e foto de plus en massa aansluiting met schuifconnectortjes op de ruitenwissermotor.
Gisteren de GLT spoiler en dakantenne geplaatst.
Ik heb nu wel 2 nieuwe gasveren voor de achterklep nodig, want met het gewicht van de GLT spoiler erbij valt de achterklep naar beneden...
Op de 4e foto de dubbele sproeierpomp, en op de 5e foto de plus en massa aansluiting met schuifconnectortjes op de ruitenwissermotor.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-08-2009 18:00 #792500
door V300 register
Weer lekker bezig geweest vandaag...
de schijfafstand van de vario weer naar 1.95 mm gezet, was sinds ik hem heb weer naar de 1.55 mm gelopen.
Verder de spare carburateur gereviseerd, volgende keer als ik thuis ben gaan de kleppen gesteld en de carburateur gewisseld worden.
Als dit gedaan is hoop ik ook op +/- 450 rpm gelijkmatige stationairloop uit te komen, dit is nu nog +/- 650 rpm.
De chromen rand rond de gril was ook compleet verweerd, deze maar mat zwart gespoten. Ziet er mooi uit vind ik.
de schijfafstand van de vario weer naar 1.95 mm gezet, was sinds ik hem heb weer naar de 1.55 mm gelopen.
Verder de spare carburateur gereviseerd, volgende keer als ik thuis ben gaan de kleppen gesteld en de carburateur gewisseld worden.
Als dit gedaan is hoop ik ook op +/- 450 rpm gelijkmatige stationairloop uit te komen, dit is nu nog +/- 650 rpm.
De chromen rand rond de gril was ook compleet verweerd, deze maar mat zwart gespoten. Ziet er mooi uit vind ik.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-08-2009 19:47 #792513
door V300 register
Ik kreeg de foto's er niet bij ge-edit, dus vandaar.
Hier de plaatjes ;
Hier de plaatjes ;
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-08-2009 21:02 #793044
door V300 register
ff gauw vandaag een caravanschakeling in elkaar gesoldeerd met en volvo schakelaar in de middenconsole. Lekker sportief optrekken doet hij nu wel, net zoals het benzineverbruik ook lekker sportief.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-08-2009 21:04 #793046
door V300 register
Caravanschakeling? Wat is dat?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2009 21:05 #793047
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic De nieuwe 340 vario van Ben
opschakelspoeltje uitschakelen via een schakelaar om het "economische" gedeelte van de cvt uit te schakelen,
is voor caravanrijders makkelijk om over een lager geschakelde vario te beschikken, maar het werkt ook heerlijk sportief qua rijgedrag:)
is voor caravanrijders makkelijk om over een lager geschakelde vario te beschikken, maar het werkt ook heerlijk sportief qua rijgedrag:)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-08-2009 21:06 #793048
door V300 register
Ok, voor zover mijn vario kennis rijkt is het duidelijk

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-08-2009 21:13 #793049
door V300 register
Bij variomaticwagens kun je aan de opschakelkant van de emvk tussen 1 van de twee aansluitingen de draad verlengen en er een schakelaar tussen zetten. stroomkring gesloten= de vario schakelt normaal. Als de stroomkring onderbroken is schakelt de vario als het ware een versnellingkje terug zodat je ff wat meer power over hebt om bijvoorbeeld met een caravan wat makkelijker boven aan de berg te komen. vandaar caravanschakeling. Je kunt het hele verhaal beter aan Wouter N vragen, ik heb het van zijn website geplukt. Anyways met een 360 schakelbak heb je hier helemaal nix aan, dan kom je altijd wel boven...
Moderators: Mark Smeets