show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
De nieuwe 340 vario van Ben
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-05-2009 12:37 #777853
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De nieuwe 340 vario van Ben
Goed nieuws ! hoogstwaarschijnlijk bij een boer 800 meter verderop een sleutelruimte/stalling gevonden:y:
Als dit allemaal doorgaat, heb ik voor weinig een mooie plek om mn volvo in topcondite te maken en zo te houden...
De apk is nog even afwachten, steekproef van de rdw....
Als dit allemaal doorgaat, heb ik voor weinig een mooie plek om mn volvo in topcondite te maken en zo te houden...
De apk is nog even afwachten, steekproef van de rdw....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2009 14:29 #777869
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic De nieuwe 340 vario van Ben
Dat is lekker dichtbij! Dan kun je nog eens je sleuteltje 10 vergeten zonder een halve dag kwijt te zijn...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-05-2009 17:32 #777914
door V300 register
Zo, het apk papiertje zonder enige aanmerking is binnen...Ben nu de eigenaar van een 100% helemaal in orde 340 ! Als ik straks bij de boer terecht kan alle roest die er op zit aanpakken, en dan is hij in topconditie zoals het hoort.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2009 17:37 #777916
door Jeroen van Bodegom
Gefeliciteerd!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-05-2009 17:25 #779365
door V300 register
De onderdelen van dafhobby zijn binnen ; nieuwe bougies, nieuwe bougiekabels, nieuwe rotor, en een nieuwe verdeelkap. Als ik straks thuis ben ff de ontsteking opfrissen. Ik lig nu in rotterdam te wachten om te laden, gisteren ff naar huis geweest en de spullen bekeken. 1 min puntje ; de verdeelkap heeft volgens mij aluminium contactpunten.. Vraagje; is deze verdeelkap heel veel slechter om te gebruiken dan mn oude met gewone koperen contactpunten ? Ik lees namelijk vaak op het forum dat een verdeelkap met aluminium contactpunten niet zo goed is.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-05-2009 17:52 #779369
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De nieuwe 340 vario van Ben
Volgens mij is de versie met koper beter inderdaad, maar daarentegen rijdt m'n vorige 343'tje al een jaar rond door weer en wind met zo'n verdeelkap met aluminium.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-05-2009 00:23 #779408
door V300 register
jammer, dat is dan inderdaad rommel.
het zal in het begin net zo goed werken, en het is goedkoop servicen, maar de levensduur van die alu contacten is gewoon veel te kort om het zn geld te laten opbrengen.
Ik monteer zelf liefst Valeo of Bosch, dat is altijd spul van voldoende kwaliteit.
het zal in het begin net zo goed werken, en het is goedkoop servicen, maar de levensduur van die alu contacten is gewoon veel te kort om het zn geld te laten opbrengen.
Ik monteer zelf liefst Valeo of Bosch, dat is altijd spul van voldoende kwaliteit.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-05-2009 00:31 #779411
door Jeroen van Bodegom
Ik heb er gewoon een bij Volvo meebesteld met mijn distributieriem en spanrol. Ben benieuwd of die nog aan koper doen of dat die ook afgezakt zijn naar aluminium. Ik gok op koper.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-05-2009 08:57 #779417
door V300 register
Als ik thuis ben dan maar even op zoek naar een goede verdeelkap....Valt me wel wat tegen van dafhobby, maar achteraf gezien was de prijs daar ook naar. 61 euro voor het hele setje.
Ik zit trouwens met het idee te spelen om de rode te gebruiken als donorauto voor de blauwe...Is dit een doodzonde, of zouden jullie dit ook doen ? Er komen toch wel hele grote kosten aan de rode, voornamelijk laswerk. Ik hoor graag jullie mening . Dit idee is geboren mede omdat sommige onderdelen voor de 340 schaars worden, en ik nu eigenlijk alles dubbel heb, in een goede staat. er is dan wel 1 340 minder op de weg, dus ik zit echt nog in dubio over dit geval.
Ik zit trouwens met het idee te spelen om de rode te gebruiken als donorauto voor de blauwe...Is dit een doodzonde, of zouden jullie dit ook doen ? Er komen toch wel hele grote kosten aan de rode, voornamelijk laswerk. Ik hoor graag jullie mening . Dit idee is geboren mede omdat sommige onderdelen voor de 340 schaars worden, en ik nu eigenlijk alles dubbel heb, in een goede staat. er is dan wel 1 340 minder op de weg, dus ik zit echt nog in dubio over dit geval.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-05-2009 10:16 #779430
door V300 register
de ene auto demonteren om een andere op de weg te houden is bij V300's volkomen en volstrekt nutteloos.
reden 1; de delen die je zou willen vervangen zijn van de andere wagen ook in gebruikte, versleten of verduurde toestand, dus per saldo schiet je er niks mee op
reden 2; de typische zeldzame V300 delen die niet aan gebruiksslijtage of veroudering onderhevig zijn kun je via de club meestal vrij makkelijk aan komen
reden 1; de delen die je zou willen vervangen zijn van de andere wagen ook in gebruikte, versleten of verduurde toestand, dus per saldo schiet je er niks mee op
reden 2; de typische zeldzame V300 delen die niet aan gebruiksslijtage of veroudering onderhevig zijn kun je via de club meestal vrij makkelijk aan komen
Moderators: Mark Smeets