show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

De nieuwe 340 vario van Ben

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-07-2009 21:55 #787275 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De nieuwe 340 vario van Ben
Update ! via onderdelenzoeker een setje koplampwissermotoren compleet met wisserarmen gevonden voor 40 euro...
Ik ga morgenochtend gelijk bellen!

Dan zijn we weer een stapje dichter bij de 340 DL-GLT...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-07-2009 15:09 #787322 door V300 register
ik had vandaag verder willen gaan met netjes aflakken van de plekken, maar het regent...:mad:
Verder vandaag de hele dag de sloperij proberen te bereiken waar ik koplampwissers kan krijgen, maar ze zijn niet bereikbaar...:mad:
alle mogelijke mensen die die dingen misschien hebben liggen gemaild, nu dus maar afwachten of iemand reageert...

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2009 20:07 #787342 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De nieuwe 340 vario van Ben
Bel Dafhobby maar eens.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-07-2009 20:40 #787349 door V300 register
Dafhobby heb ik ook gemaild, nog geen antwoord...Hebben die er nog twee liggen ?

Groeten, Ben

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2009 20:42 #787350 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De nieuwe 340 vario van Ben
Ja ;)

Dafhobby kennende heb je v??r morgenochtend 9 uur een mailtje terug.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-07-2009 19:53 #791306 door V300 register
Ik heb voor een klein bedragje het volgende weten te bemachtigen ;
Een Volvo 2x20w High power booster
Een Volvo 4 channel high power Amplifier
Een volvo 2x 60 w Amplifier HA 5161
Volvoradio CR 107
Volvoradio Rx 912 VQ

Nu is mijn vraag hoe dit normaal aangesloten zit. Ik hoef de draadkleuren niet te weten, het gaat mij alleen maar erom hoe ik vanaf mn isoblokje aan mn volvo verder ga.
Ik heb twee speakers voor en 2 speakers achter.
De plaatjes volgen nog, kan morgen ff een paar foto's maken...

Groeten, Ben.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-07-2009 20:10 #791307 door V300 register
je kunt zowieso niet alles gebruiken, want normaliter wordt er maar 1 "power booster" gebruikt.

Ik kan via google niet veel vinden over de types radio die je noemt, dus ik kan niet zien of deze radio's 2 of 4 speaker kanalen hebben en hoeveel power ze leveren.
Het heeft voor een krachtige radio g??n zin om een High Power Booster te gebruiken, dus het kan zijn dat je toe kunt met alleen 1 van de 2 radio's aansluiten, inbouwen, klaar.
De radio's die in de Volvo 300 tijd door Volvo verkocht werden waren meestal dingen met maar 2 kanalen, die ieder een whopping 6 Watt RMS vermogen leveren. Daar kun je best zo'n booster bij gebruiken....

Het lijkt me dat je afhankelijk van de speakers en impedantie in geval van een 4-kanaals radio met veel power het beste de speakers direct kunt aansluiten.
bij een 2-kanaals radio met weinig power, de speakers aansluiten op de 2x 60W booster, en dan eventueel met een fader-regelaar (voor de verhouding voor/achter) of direct de 4 speakers op de booster zetten.
bij een 4-kanaals radio met weinig power (die kans is overigens erg klein) kun je het beste de 4-kanaals high power amplifier gebruiken.

Als je de 4-kanaals high power amplifier niet nodig hebt, zou ik deze wel van je willen overnemen, want ik heb zelf toevallig wel een 4x6 Watt radio (met de fader al op het frontpaneel) die zo'n ding best zou kunnen gebruiken. Eventueel (als ie werkt en in nette staat verkeert etc) wil ik ruilen voor een Nieuwe (nooit ingebouwd) 2x20w High power booster zoals je er zelf nu ook al een hebt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-07-2009 20:11 #791308 door V300 register
overigens kun je over de aansluitblokjes in de auto (mits het nog een beetje origineel is) veel vinden in het sticky topic in de electro categorie.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-07-2009 20:58 #791335 door V300 register
Hallo, Wouter

De RX 912 VQ Volvo Radio is 4 kanaals, De CR 107 is twee kanaals.
Ik weet nu dus ook welke radio bij welke versterkerset hoort, het zijn sowieso twee werkende sets.
Ik moet nog even goed nadenken welke ik erin zet, gebruik ik hem niet mag je de amplifier hebben.
Ik ben op zoek gegaan naar een betere set, want de Volvo radio die ik er pas ingezet heb, (CR 607) is echt bagger. ik heb nog nooit zo een slecht geluid in de auto gehad. Het is echt een belediging voor mn dure pioneer speakers die ik als vervanging van de volvo kartonnetjes had.
Deze radio's die ik nu heb zijn heel erg old scool volvo, maar destijds wel zon beetje top of the bill.
Als ik morgen weer thuis ben en ik heb alles opgehaald zal ik ff de plaatjes posten.
In ieder geval weer bedankt voor je uitleg, ben weer een heel stuk verder.Ik woon trouwens 30 minuten rijden van Roosendaal:f:D

Groeten, Ben.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-07-2009 23:46 #791363 door V300 register
Ik kan ook over de CR 607 niks vinden via google.. irritant is dat.

de geluidskwaliteit van sommige volvo radio's laat inderdaad te wensen over. daar heb ik me eerder al eens over beklaagd... vooral het gebrek aan audio vermogen zorgt dat je de versterkers snel in het 'overbelaste' draait...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC