show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
360 GLT van François: Airco, Stuurbekr., LPG
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-05-2009 20:49 #776431
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GLT van François: Airco, Stuurbekr., LPG
Vandaag een revisie-verdamper gekocht.
Revisiesetjes zijn wel verkrijgbaar, maar wordt afgeraden.
Het gaat om een Vialle D4 verdamper. Morgen inbouwen.
En dan proberen netjes af te stellen.
Mocht dat niet lukken, dan rijd ik wel bij een gasboer langs.
De uitlaat moet ik ook nog fatsoeneren.
Revisiesetjes zijn wel verkrijgbaar, maar wordt afgeraden.
Het gaat om een Vialle D4 verdamper. Morgen inbouwen.
En dan proberen netjes af te stellen.
Mocht dat niet lukken, dan rijd ik wel bij een gasboer langs.
De uitlaat moet ik ook nog fatsoeneren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-05-2009 21:31 #776444
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GLT van François: Airco, Stuurbekr., LPG
zal wel afgeraden worden omdat het net zo nauw komt als bij een carburateur... dat is ook geen werk voor de ongeoefende sleutelaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-05-2009 07:11 #776498
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 360 GLT van François: Airco, Stuurbekr., LPG
Ik ken een auto met een gereviseerde Vialle Verdamper en die rijdt alweer een paar jaar "probleemloos" rond.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-05-2009 10:04 #776509
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GLT van François: Airco, Stuurbekr., LPG
Dit lijkt mij intussen een prima showroom topic.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-11-2010 21:31 #853222
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GLT van François: Airco, Stuurbekr., LPG
Bij het wisselen naar de winterbanden is de kriksteun linksachter naar binnen
gedrukt; oorzaak is roest en met de waterpomptang weer teruggebogen.
Anders gaat het vierkante kokertje tegen de bladveer schuren.
De gever van de centrale vergrendeling in de bestuurdersdeur vervangen.
Vochtwerende folie gerepareerd met een halve rol ducktape. 1 van de 2
witte drukclipjes aan de onderkant was geplet; vervangen dus, anders gaat
dat weer irritant rammelen.
De aansluitingen van de speakers in de deuren losgehaald en strakker gezet.
Bij hoog volume kraakten ze wel heel erg.
Ruitenkit van 3M aangebracht aan beide zijden onder het rubber van de
voorruit; geen lekkage, maar de ruit is enige tijd geleden vervangen en de
roest rond de voorruit valt mee; kan nooit schaden. Was wel een kliederklus.
Deze auto heeft bijna 340.000km erop zitten.
Blijft fijn rijden. Met de winterbanden iets sneller, omdat de banden 185-60/R14 zijn.
De zomerbanden zijn 185-65/R14.
gedrukt; oorzaak is roest en met de waterpomptang weer teruggebogen.
Anders gaat het vierkante kokertje tegen de bladveer schuren.
De gever van de centrale vergrendeling in de bestuurdersdeur vervangen.
Vochtwerende folie gerepareerd met een halve rol ducktape. 1 van de 2
witte drukclipjes aan de onderkant was geplet; vervangen dus, anders gaat
dat weer irritant rammelen.
De aansluitingen van de speakers in de deuren losgehaald en strakker gezet.
Bij hoog volume kraakten ze wel heel erg.
Ruitenkit van 3M aangebracht aan beide zijden onder het rubber van de
voorruit; geen lekkage, maar de ruit is enige tijd geleden vervangen en de
roest rond de voorruit valt mee; kan nooit schaden. Was wel een kliederklus.
Deze auto heeft bijna 340.000km erop zitten.
Blijft fijn rijden. Met de winterbanden iets sneller, omdat de banden 185-60/R14 zijn.
De zomerbanden zijn 185-65/R14.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 10
21-11-2010 13:01 #853245
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 360 GLT van François: Airco, Stuurbekr., LPG
En kriksteun lassen natuurlijk.
340.000 km. Weer een bewijs dat bij goed onderhoud de motor lang mee kan.
340.000 km. Weer een bewijs dat bij goed onderhoud de motor lang mee kan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-11-2010 15:01 #853256
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GLT van François: Airco, Stuurbekr., LPG
Ik krik de achterkant altijd omhoog onder de trekhaak, gaat prima!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-11-2010 15:07 #853258
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GLT van François: Airco, Stuurbekr., LPG
haha ik ook:P (sinds ik een trekhaak heb:D woei)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-11-2010 15:15 #853259
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 360 GLT van François: Airco, Stuurbekr., LPG
toch is dat ook niet goed, de trekhaakmontage is zoals het woord al zegt vooral gemaakt voor een trekkende belasting, de drukkende kogeldruk belasting is bij een 300 geloof ik max 75kg.
bij het opkrikken aan de trekhaak doe je eigenlijk hetzelfde, maar dan omgekeerd. doordat het gewicht van de achterkant van de auto door de krik op de trekhaakmontagepunten gaat rusten, komt er een gewicht op te staan waar de trekhaak niet op berekend is, doe je dit vaak genoeg dan komt de kofferbakvloer vanzelf naar binnen.
daarom; altijd de achterkant opkrikken onder de achteras; de ophanging van de achteras is er immers al voor gemaakt om het gewicht van de auto te dragen...
bij het opkrikken aan de trekhaak doe je eigenlijk hetzelfde, maar dan omgekeerd. doordat het gewicht van de achterkant van de auto door de krik op de trekhaakmontagepunten gaat rusten, komt er een gewicht op te staan waar de trekhaak niet op berekend is, doe je dit vaak genoeg dan komt de kofferbakvloer vanzelf naar binnen.
daarom; altijd de achterkant opkrikken onder de achteras; de ophanging van de achteras is er immers al voor gemaakt om het gewicht van de auto te dragen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
21-11-2010 21:46 #853315
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 360 GLT van François: Airco, Stuurbekr., LPG
Las toch gewoon die dorpel :wtf2:
Mijn 345 heb ik al talloze keren op moeten krikken en dat heb ik gewoon op de krikpunten gedaan. Kunnen het prima houden. Op het moment dat je de auto via de trekhaak gaat opkrikken omdat de dorpel het niet meer houdt, wordt het misschien toch eens tijd voor een lasapparaat...
1400 mag 50 kg kogeldruk hebben trouwens, 2ltr 75
Mijn 345 heb ik al talloze keren op moeten krikken en dat heb ik gewoon op de krikpunten gedaan. Kunnen het prima houden. Op het moment dat je de auto via de trekhaak gaat opkrikken omdat de dorpel het niet meer houdt, wordt het misschien toch eens tijd voor een lasapparaat...
1400 mag 50 kg kogeldruk hebben trouwens, 2ltr 75
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets