show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
360 GLT van François: Airco, Stuurbekr., LPG
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-03-2009 00:52 #762069
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GLT van François: Airco, Stuurbekr., LPG
Oei, net in Nijmegen 41,5 cent de liter getankt. Zo veel verschil?
Wat heb je voor een verdamper? Ik heb vandaag de handleiding van OMVL gedownload over hoe je de verdamper optimaal kan afstellen, ook zonder co-meter. Ik vind het leuk om daarmee te klooien. Die OMVL-verdamper heeft geen vacuumslangetje aan het inlaatspruitstuk nodig, zoals de Landi-verdamper die in m'n 340 zit.
In ieder geval denk ik dat je met de juiste afstelling van de installatie zuiniger moet kunnen.
Wat heb je voor een verdamper? Ik heb vandaag de handleiding van OMVL gedownload over hoe je de verdamper optimaal kan afstellen, ook zonder co-meter. Ik vind het leuk om daarmee te klooien. Die OMVL-verdamper heeft geen vacuumslangetje aan het inlaatspruitstuk nodig, zoals de Landi-verdamper die in m'n 340 zit.
In ieder geval denk ik dat je met de juiste afstelling van de installatie zuiniger moet kunnen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Tim Schoutrop
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2009 07:01 #762073
door Tim Schoutrop
Beantwoord door Tim Schoutrop in topic 360 GLT van François: Airco, Stuurbekr., LPG
Met mijn 340 haal ik meestal een verbruik dat tussen de 1 op 11 en 1 op 12 ligt, en dan ben ik niet heel voorzichtig met het gaspedaal. Bij mij zit er ook een OMVL verdamper op.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-03-2009 09:10 #762080
door V300 register
Yup, zondag onderweg voor 100.9 diesel getankt (toen ik de prijs zag 10l genomen ipv de geplande 15, genoeg voor lelystad ipv ook nog naar het werk) Bij het vullen in lelystad was ik 88.9 kwijt... 12 ct/l verschil. (al bijna 1 snack uit de automaat op het werk verschil voor die 5 lullige liters)
Met deze prijzen is het erg slim om wat te shoppen. Acties als bij united consumers zijn nuttig (6 ct/l van de adviesprijs of 1 ct/l van de pompprijs) mits er in de buurt niet goedkoper getankt kan worden.
Beantwoord door V300 register in topic 360 GLT van François: Airco, Stuurbekr., LPG
Lucluc;93793 schreef : Oei, net in Nijmegen 41,5 cent de liter getankt. Zo veel verschil?
Yup, zondag onderweg voor 100.9 diesel getankt (toen ik de prijs zag 10l genomen ipv de geplande 15, genoeg voor lelystad ipv ook nog naar het werk) Bij het vullen in lelystad was ik 88.9 kwijt... 12 ct/l verschil. (al bijna 1 snack uit de automaat op het werk verschil voor die 5 lullige liters)
Met deze prijzen is het erg slim om wat te shoppen. Acties als bij united consumers zijn nuttig (6 ct/l van de adviesprijs of 1 ct/l van de pompprijs) mits er in de buurt niet goedkoper getankt kan worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-03-2009 20:51 #762185
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GLT van François: Airco, Stuurbekr., LPG
Vandaag de rubbers onder de handgrepen vervangen en smoorklepschakelaar afgesteld. Tevens folie in deuren hersteld.
Weet iemand of er aan de verdamper ook iets af te stellen valt?
Weet iemand of er aan de verdamper ook iets af te stellen valt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-03-2009 01:07 #762239
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GLT van François: Airco, Stuurbekr., LPG
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-03-2009 21:31 #763242
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GLT van François: Airco, Stuurbekr., LPG
Verbruik was nu 1:7.4 (iets beter)
Maar de prijs was nu 38.5 cent per liter.
Dus voor 16.69 de tank vol.
Maar de prijs was nu 38.5 cent per liter.
Dus voor 16.69 de tank vol.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-05-2009 08:46 #775875
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GLT van François: Airco, Stuurbekr., LPG
Gisteren, 2-5-2009 een beurtje gedaan, bij 320.353km:
-olie+filter
-bougies
-distributieriem en spanrol
-beschadiging handremkabel gerepareerd
-antenne gesmeerd
Verder een tijd met de uitlaat bezig geweest.
De middendemper hangt er totaal verkeerd onder.
De hoek is niet goed en de H-beugel zat verkeerd om.
Deze beugel is namelijk niet symmetrisch, dus je moet goed opletten.
Normaal zijn dit 3 plaatjes, hier was het er maar eentje!
Bovendien zat deze beugel met 1 bout in de demper.
Het andere gat was samen met de beugel dichtgelast!
Er is veel met gum-gum, die smerige uitlatenpasta, gewerkt.
Eigenlijk wel logisch als je alles zo fout monteert, want dan
krijg je het ook niet gasdicht. Wat een braswerk, de prutsers.
En de vorige eigenaar zei dat de auto bij de B. te E. in onderhoud was.
Maar dit is allemaal op te lossen.
Wat ik erger vind is dat de auto niet meer op gas wil lopen.
Onder de auto heb ik de laatste tijd vaker een plas staan.
Het was geen olie, maar water.
Nou heeft deze auto zo'n dampafscheider. Die zit net op de plek
waar de plas elke keer lag, dus ik dacht dat dat condenswater was.
Maar waarschijnlijk koelwaterlekkage van of naar de verdamper.
Op benzine loopt ie nu stukken beter, want ik had het idee dat de
distributieriem er een paar tandjes naast stond.
Als ik overschakel op gas, hoor ik wel het relais op de tank klikken,
maar de motor slaat vrijwel meteen af.
Mijn conclusie: de verdamper bevriest zowat instantaan, als ik op gas
overschakel. Iemand een idee?
-olie+filter
-bougies
-distributieriem en spanrol
-beschadiging handremkabel gerepareerd
-antenne gesmeerd
Verder een tijd met de uitlaat bezig geweest.
De middendemper hangt er totaal verkeerd onder.
De hoek is niet goed en de H-beugel zat verkeerd om.
Deze beugel is namelijk niet symmetrisch, dus je moet goed opletten.
Normaal zijn dit 3 plaatjes, hier was het er maar eentje!
Bovendien zat deze beugel met 1 bout in de demper.
Het andere gat was samen met de beugel dichtgelast!
Er is veel met gum-gum, die smerige uitlatenpasta, gewerkt.
Eigenlijk wel logisch als je alles zo fout monteert, want dan
krijg je het ook niet gasdicht. Wat een braswerk, de prutsers.
En de vorige eigenaar zei dat de auto bij de B. te E. in onderhoud was.
Maar dit is allemaal op te lossen.
Wat ik erger vind is dat de auto niet meer op gas wil lopen.
Onder de auto heb ik de laatste tijd vaker een plas staan.
Het was geen olie, maar water.
Nou heeft deze auto zo'n dampafscheider. Die zit net op de plek
waar de plas elke keer lag, dus ik dacht dat dat condenswater was.
Maar waarschijnlijk koelwaterlekkage van of naar de verdamper.
Op benzine loopt ie nu stukken beter, want ik had het idee dat de
distributieriem er een paar tandjes naast stond.
Als ik overschakel op gas, hoor ik wel het relais op de tank klikken,
maar de motor slaat vrijwel meteen af.
Mijn conclusie: de verdamper bevriest zowat instantaan, als ik op gas
overschakel. Iemand een idee?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-05-2009 11:53 #775887
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GLT van François: Airco, Stuurbekr., LPG
Ik zou even bij Van Orsouw langsrijden. Of bij een gewone garage om je koelsysteem onder druk te zetten. Toch zou het wel vreemd zijn als je verdamper meteen bevriest, want ik start altijd op gas en dan zou dat bij mij ook moeten gebeuren. Het toch wel enkele minuten voordat het koelwater op temperatuur is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-05-2009 13:39 #775918
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GLT van François: Airco, Stuurbekr., LPG
Heb net nog even gekeken. Er lekt koelwater uit de verdamper.
En er stond een plasje koelwater voor de LMM, bij de gasmondstuk.
Er vermengt zich dus gas met koelwater. Conclusie: membraan in verdamper
is lek.
En er stond een plasje koelwater voor de LMM, bij de gasmondstuk.
Er vermengt zich dus gas met koelwater. Conclusie: membraan in verdamper
is lek.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-05-2009 22:03 #776008
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GLT van François: Airco, Stuurbekr., LPG
mjah, daar mag dan wel een revisiesetje tegenaan inderdaad...
(als je dat ?berhaupt kunt kopen?)
(als je dat ?berhaupt kunt kopen?)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets