show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-07-2010 22:03 #841219 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
blauwe pluimpjes zie je vaak alleen vanuit een achterliggende auto (bijvoorbeeld bij het wegrijden bij stoplicht)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2010 20:06 #841267 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
De uitlaat is in de buitenspiegel al bijna zichtbaar (wijst schuin naar linksachter).
Daarnaast heb ik 't ding regelmatig uitgezwaaid dus ik weet vrijwel zeker dat 'ie niet rookt :)
Alleen bij vrieskou komt er de eerste kilometer wat damp uit, maar da's normaal dacht ik zo.

Edit: maar waarschijnlijk verbruikt 'ie wel stiekem iets ja, daar heb je gelijk in. Echter niet overmatig, dus ik maak me nog geen zorgen. Al helemaal niet als je je bedenkt dat het olieverbruik steeds minder wordt. Toen we hem pas in gebruik namen (vorig jaar april) ging het veel harder met de olie. Na 1100 km (enkele reis naar Zuid-Frankrijk) kon ik al een halve liter bijvullen :D
Daarna heb ik eigenlijk niet meer bijgevuld, alleen ergens rond de jaarwisseling nog zo'n 0,3 liter om het flesje leeg te krijgen.
De olie staat nu wel weer onderaan de peilstok, dat wel. We zijn sinds april 2009 zo'n 8.000 km verder.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-07-2010 20:08 #841268 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

volvofiel;150873 schreef : en of die kleppen gesteld moesten worden :D


Mwaw, 1 cilinder had wat afwijking. Was dat nou diegene met zo'n lage compressie?

Motortje klinkt voor mij (een leek) prima deluxe. :yesyes:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2010 20:14 #841270 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ja, hij startte echt super! Nooit zo goed geweest. Het was precies de DLS :+

Het gekke is dat cilinder 1 juist de hoogste compressiewaarde heeft, maar ook de grootste afwijking in de klepspeling had.

Omdat ik niet weet hoe die meting is uitgevoerd en een eerdere meting bij dezelfde garage (voor een 1400-blok) zo ongeveer hetzelfde resultaat had, vraag ik me af of 'ie wel zo betrouwbaar is.
Daarom wil ik graag de compressie nog eens door iemand van de TC laten meten.

Ik ben echt razend benieuwd hoe 'ie rijdt :D

Edit: de spanning over de accupolen is nog steeds 12,45 V en het lampje brandt nog groen; waarschijnlijk heb ik dus gewoon de minpool niet goed vastgezet. De accu zelf is wellicht dus nog goed.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2010 20:33 #841272 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

volvofiel;150960 schreef : Edit: de spanning over de accupolen is nog steeds 12,45 V en het lampje brandt nog groen; waarschijnlijk heb ik dus gewoon de minpool niet goed vastgezet. De accu zelf is wellicht dus nog goed.


Heb je ook gemeten hoeveel de spanning was met een draaiende motor? Zo kun je ook een slecht bijladende dynamo uitsluiten. Dit hoort een voltage boven de 14V te zijn :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2010 22:26 #841298 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Daar weet ik alles van :D

Omdat die accu al vreselijk te lijden heeft gehad en al jaren oud is, dacht ik dat 'ie dan eindelijk de geest had gegeven. Maar kennelijk is het gewoon m'n eigen fout geweest.
Ik zet hem weer een keer terug en ga dan meten met draaiende motor.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2010 22:41 #841303 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
als het goed is moet je 14,4 volt meten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-07-2010 22:53 #841304 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
is je dynamo nog goed?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-07-2010 22:58 #841307 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
als het een accu is met zo'n kleurend bolletje kun je vaak de conditie al flink zien achteruit gaan voordat je er met starten iets van merkt. Als ie nog mooi groen is (en volledig gekleurd) is de accu gewoon goed en vol.

een lossige accuklem geeft hetzelfde effect als een dooie accu inderdaad. daarom controleer je dat natuurlijk als eerste op moment dat de spanning instort bij startpoging (toch? :D nou ok, volgende keer wel dan)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-07-2010 22:58 #841308 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Koolborsteltjes? :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD