show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2010 02:36 #841029 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Idd. je boort van onder af. Bepalend zijn de dwarsbouten door de chasisbalk heen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2010 18:30 #841057 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
De trekhaak moet er direct onder, omdat de bumper aan de trekhaak zit. Ik kan dus niet eerst de bumper + haak vastschroeven om daarna de plaatsen voor de gaten te markeren. Ik kan 'm er natuurlijk wel even onder houden, als dat is wat je bedoelt.

Bumper-trekhaak vormen een vaste combinatie, zeg maar :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2010 18:40 #841059 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Joost, het werkt het makkelijkste als je gewoon de trekhaak eronder hangt; zorgt dat hij recht zit en dan gewoon direct aftekenen en boren.

ik doe dat vaak zelfs nog met de trekhaak eronder ook.

na het boren even de trekhaak weg; alle vers geboorde gaten afbramen en van een lik verf voorzien, op laten drogen en daarna monteren die handel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2010 18:44 #841060 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ooo, wacht even, je kunt de trekhaak aan de zijkant(en) natuurlijk alvast even vastmaken aan de gaten in de chassisbalken :)
zijn natuurlijk dezelfde gaten als waar de bumper oorspronkelijk aan vast zat.
Was ik ff vergeten

In dat geval wordt het al een stuk makkelijker ja, anders zit je continu met het gewicht van die trekhaak boven je terwijl een ander de gaten moet boren.
Scheelt alweer, dan kan ik het in m'n eentje ook redden. Ik zat me al af te vragen wie er even kon helpen... (iedereen hier is op vakantie).

Nu nog even het bedradingsschema zien te vinden, die staat vast wel in het ledenmenu.
Ik weet alleen nog niet of ik de 7-polige stekker eraan laat zitten, of hem vervang voor een 13-polige. Die 7-polige is natuurlijk nog wel de originele uit 1982...

Morgen nog even een dagje werken (moest 6 dagen deze week :D); dan is de 345 weer aan de beurt. Maandagmorgen de kleppen stellen + beurtje geven (nog geen tijd voor gehad). Eens zien of hij dan weer wat beter loopt, hij loopt wat stotend nu.
's Middags wil ik gaan spuiten. Dan kan ik woensdag de deuren weer in elkaar zetten, dan is dat rotwerk alvast geweest. Woensdag of donderdag moet de voorruit er weer in.

MAARRR eerst morgenavond nog even de paravan + paneel la nog even strak maken; nu dit allemaal in de primer staat kun je pas ?cht zien of het al strak is of niet.

Als 'ie weer in elkaar zit begint de jacht naar onderdelen; ik heb een plaatje in m'n hoofd van hoe 'ie eruit moet gaan zien en daar heb ik nog wat leuks voor nodig.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2010 18:50 #841061 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Zorg voor een scherpe boor. Volgens mij 14 of 16

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2010 18:53 #841063 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

Erik;150737 schreef : Zorg voor een scherpe boor. Volgens mij 14 of 16


Boortjes zat hier, daar maak ik me geen zorgen over. Aan gereedschap zal het niet liggen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2010 19:04 #841065 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
14 of 16??? das veeeuls te groot:D

de gaten in de trekhaak zijn bedoeld voor M8 bouten; ik zou 7mm boren met de trekhaak nog op z'n plek dan met de trekhaak weg opboren naar 9mm.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-07-2010 19:05 #841066 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Boortjes kun je altijd slijpen natuurlijk. Niets zo fijn als een scherpe boor.
14 of 16, klinkt zo makkelijk. Ik werk nu dagelijks met 1/4", 5/16", 11/32", 33/64" etc. Waarom niet gewooon 6mm/7mm/8mm/9mm/10mm... :humor:

Wil je vertellen hoe dat plaatje in je hoofd er uit ziet Joost? Ik ben wel benieuwd wat je plannen zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
24-07-2010 20:11 #841076 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Joost kennende 17 inch velgen + rode remklauwen, getinte ramen en 2 dobbelstenen aan de binnenspiegel :D

ow en de booskijkers niet te vergeten! :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
24-07-2010 20:31 #841078 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
ik krijg zojuist de visioen van Joost door...



de dobbelstenen en velgen had ik goed! :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD