show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2010 22:15 #840555 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
maar je gaat er dan toch niet mee rijden hoop ik?!

als er vocht in de poreuze plamuur/primer gaat zitten ben je op z'n zachts gezegd gewoon de lul.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2010 22:33 #840560 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
neeneenee, er komt gewoon lak overheen.

Maar kijk, als ik iets in orde wil hebben moet dat wel gewoon goed gebeuren. En dan dus ook in ??n keer goed. Maarja, ik kan niet gaan rijden met een half open achterscherm, dus dan maar weer even dichtplamuren :)

Het heeft jaaaren lang zo gezeten, dus dat ene jaartje houdt 'ie ook wel vol.

Ik weet wat er met plamuur kan gebeuren, ik heb het nu zelf gezien. Ik ben niet voor niets hard aan het (vakantie)werken nu... dit wordt straks gewoon goed in orde gemaakt.
Ik heb de wagen straks echter een aantal keer nodig, vandaar dat ik 't even dicht wil hebben. De portieren heb ik voor de 29e af. De rest kan ik gewoon los vervangen (neus, schermen).
Halverwege augustus heb ik ook nog een week vrij, wie weet wat ik dan nog kan doen.

@ Mark: met 3 dagen vrij bedoel ik ook 3 dagen vrij, in het weekend moet ik gewoon werken ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2010 22:36 #840561 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
dicht is dus in lak spuiten, niet enkel plamuur en/of primer; of je wilt over een half jaartje weer precies hetzelfde gaan doen, maar dat lijkt me niet echt handig:)

al ga je er straks na de primer nog even slordig overheen met 2 laagjes verf (oranje bijv, dat is nu toch in de aanbieding) dan is dat altijd beter als gewoon met primer/plamuur rond gaan rijden zodat er vocht en andere narigheid in kan trekken. zodra er verf overheen zit sluit je de boel op en is er niets aan de hand.

en al neem je dan een keer de tijd om het in de carosseriekleur te spuiten dan is het gewoon even een kwestie van terugschuren tot de primer en gaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2010 19:22 #840616 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

AvdAkker;150229 schreef : dicht is dus in lak spuiten, niet enkel plamuur en/of primer; of je wilt over een half jaartje weer precies hetzelfde gaan doen, maar dat lijkt me niet echt handig:)

al ga je er straks na de primer nog even slordig overheen met 2 laagjes verf (oranje bijv, dat is nu toch in de aanbieding) dan is dat altijd beter als gewoon met primer/plamuur rond gaan rijden zodat er vocht en andere narigheid in kan trekken. zodra er verf overheen zit sluit je de boel op en is er niets aan de hand.

en al neem je dan een keer de tijd om het in de carosseriekleur te spuiten dan is het gewoon even een kwestie van terugschuren tot de primer en gaan.


Dat bedoel ik dus :)
Ik heb ook niet voor niets dat andere topic geopend, ik wil 'm netjes in orde hebben maar het moet geen haastwerk worden.

Overigens kan ik dat paneel nu mooi als proefstukje gebruiken voor het spuiten :+

Nu ga ik snel verder, ik ga de zaak eens opentrekken om de klepspeling te checken. Vanmiddag na het werk heb ik een setje voelermaatjes gekocht voor de wereldprijs van 5,77 euro. Je zou er arm van worden... :p

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2010 19:33 #840618 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ik heb trouwens nog ??n vraagje: de Haynes zegt dat een nokje van de nokkenas "recht omhoog" moet wijzen om de speling te meten, de vraagbaak zegt dat de 2 nokken van een cilinder beide evenveel omhoog moeten wijzen om de speling te meten. De nokken wijzen dan dus niet recht omhoog.

Welke van de twee moet ik aanhouden?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-07-2010 21:06 #840625 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Cilinder 1 op tuimelen (beide nokken ingedrukt) is cilinder 4 meten (beide nokken omhoog). Op google staat een duidelijk plaatje:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-07-2010 21:11 #840629 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
beide nokken evenveel omhoog is bij onze auto's dezelfde meting als de enkele nok recht omhoog.

de 2 nokken evenveel naar beneden, dat heet het tuimelpunt :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-07-2010 21:21 #840633 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Klopt Wouter, maar het scheelt wat gedraai als je ze gelijk beide goed zet ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-07-2010 01:48 #840692 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
tuurlijk, ik ben fan van de tuimelmethode precies om die reden :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-07-2010 15:17 #840720 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Joost, ik kan maandag eventueel langskomen voor mentale ondersteuning.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD