Laurens' Volvo-projecten
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Morgen de voorremmen los trekken en de remslangen vervangen en dan alles nog een keer goed ontluchten.
Wil het koelsysteem ook nog even los trekken en nieuwe vloeistof erop doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
bij mn GLE duurde dat 3 of 4 ritjes. toen kreeg ik ineens een harder gevoel in het pedaal. Waarschijnlijk het stelmechanisme van de slijtage compensatie dat nog op de juiste stand moest komen.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Wat ik wel heb gedaan:
- De uitlaat weer gemonteerd met veel uitlaatcement. Jammer genoeg niet met een nieuwe pakking tussen de kat en voorpijp.
- Bijna de complete onsteking vervangen. Bougies, bougiekabels, rotor, verdelerkap, behalve de bobinekabel, want die is weer anders.
- Acherlamp rechtsachter weer werkend gemaakt, pootje licht bij gebogen.
- Rechtsachter de kentekenlamp vervangen.
Nog te doen:
- Remslangen voor vervangen
- Remmen voor gangbaar maken
- Mijn Hobbyrem linksachter weer eens loshalen, ik zal hem toespreken met lieve woorden
- CO controle uitvoeren
- Olie en filter vervangen
- V-snaar vervangen
- Remvloeistofservice
- Koelsyteem aftappen en opnieuw vullen
- Achterklepslot aanpassen, het geklauter door de hele auto is ook vermoeiend.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Bij de 360 heb ik het de draaiknop van de rechterstoel vervangen. De linkerstoel kraakt.
Bij de 345 heb ik de voorwielen omgewisseld met sta-wielen. Omdat de rechterwiel leeg was. Ik heb de 345 met de 360 uit de schuur gesleept.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- V-snaar vervangen(oude ligt in de kofferbak als reserve)
- koplampafstelling bekeken was gewoon goed
- koelsyteem bijgevuld
- achterklepslot gedemonteerd en op de keukentafel gelgd samen met nog een paar slotjes. Evenals mijn reparatiekit voor sloten. Ik wil beginnen pa komt kijken en wat doet de sleutel. Juist bijdraaien. Dus toen volgespoten met WD40 en een beetje zitten draaien.
- Een bosch serviceboekje ingevuldalvast voor de beurt
Vrijdag ben ik vrij en dan kan ik hem op het werk afmaken en kunnen ze hem hopelijk afmelden. En dan veuren.
Pa begon al te stralen want dat houdt in dat hij vrijdag in de volvo 360 mag rijden. Ik moet hem wel vertellen dat de radio werkt(er komt geluid uit) maar het beeldscherm werkt niet meer(ik gok iets met vocht). Daarnaast kraakt de linkerstoel, dus die moet even gecontroleerd worden. En het belangrijkste binnenkort komt er een nieuw GLT-klokkensetje in hij zit bijna bij de km-stand 172452km.
Nog te doen:
- Remslangen voor vervangen
- Remmen voor gangbaar maken
- Mijn Hobbyrem linksachter weer eens loshalen, ik zal hem toespreken met lieve woorden
- CO controle uitvoeren
- Olie en filter vervangen
- Remvloeistofservice
- Deurkaart terug monteren
- APK
- Serviceboekje en instructieboekje met mapje toevoegen aan de auto
- Volvo300club sticker plakken
- auto wassen en stofzuigen
Weet iemand hoe je vettigheid(zwart) van een deurkaart afkrijgt
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
De auto heeft pas 66.630 km gelopen. auto is van 1e eigenaar. Heeft wel een beetje parkeerschade. De auto heeft altijd binnen gestaan. De laatste 11 jaar was de auto opgeschort. Wil hem nu na laten kijken, keuren en dan verkopen. Kan hier iemand mij verder helpen???
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
volvo 343;169073 schreef : hallo, ik heb van me opa een volvo 343 gl automaat van '81 gekregen.
De auto heeft pas 66.630 km gelopen. auto is van 1e eigenaar. Heeft wel een beetje parkeerschade. De auto heeft altijd binnen gestaan. De laatste 11 jaar was de auto opgeschort. Wil hem nu na laten kijken, keuren en dan verkopen. Kan hier iemand mij verder helpen???
Hallo er is vast iemand die je er verder mee wil helpen. Ik ook wel graag alleen Hengelo-Heerlen liggen niet zo dicht bij elkaar.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
De achterklep wil in ieder geval weer fatsoenlijk open.
Ik moet wel bekennen.
A. Dit had ik eerder moeten verzinnen
B. Auto's rijdend maken is toch leuker dan slopen.
C. Als ik punt A en B niet had gedaan had ik geen prive voorraad gehad.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- olie en filter vervangen
- remslangen voor vervangen. beide nippels afgebroken. Dus remslang er af en dan maar laten lopen en snel monteren. Hij remt goed
- remvloeistofservice
- Linkerachter rem losgehaald en het euvel zat hem in wielremcilinder die vast zat(nieuw). Ik mocht hem ruilen tegen een nieuwe. Maar dat brengen duurde mij te lang, dus ik heb de oude wielremcilinder van rechtsachter, linksachter gemonteerd. Spul ontlucht en hij remde goed in de remmenbank. Wiel draaide ook vrij rond.
- Auto uit de schorsing gehaald
- APK laten keuren. Afgekeurd op de einddemper.
- Veel gumgum gebruikt en uitlaat was dicht.
De 340 heeft APKyeehaa!yeehaa!yeehaa!yeehaa!yeehaa!
Tussenmiddag bij het proefrijden nog een andere rijdende 300 gezien namelijk:
- Volvo 360, wit, SK-13-BZ, B200EA, 5-bak, GLT-velgen enz. Vaders die mij s'ochtends af had gezet die net toevallig naar huis reed.
En nog een keer goed nieuws.
De 360 wordt belastingvrij.yeehaa!yeehaa!yeehaa!yeehaa!
De brief die ik had ontvangen met 3-12-2011 houdt in dat hij dan belastingvrij wordt.