show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Laurens' Volvo-projecten
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2011 21:10 #862472
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Laurens' Volvo-projecten
Een kleine update, staartstuk omgewisseld en de as er onder geknutseld. Startmotor terug gebouwd. En toen starten en lopen. Wat zullen mijn collega's blij zijn.
Ze zijn het geduw met de "bejaarden Porsche" zat. Ik moet alleen bekennen dat de uitlaat nog ontbreekt vanaf het uitlaatspruitstuk.
Daarnaast een bestelling geplaatst bij de automaterialenzaak.
- Remslang achter(Links of rechts vroegen ze mij)
- Remslangen voor
- Wielremcilinders achter
- Remschoenen
- Uitlaatpakking voorpijp
- Uitlaatpakking katalysator
- Bougies
- Oliefilter
- Luchtfilter
- Uitlaatklem
Nog vergeten te bestellen maar dat gaat nog gebeuren
- Rotor
- Verdelerkap
- Bougiekabels
- V-snaar.
Koelvloeistof, olie, remvloeistof gaat via mijn werkgever.
Ik hoop hem klaar te hebben voor de ALV want dan kan ik deze mooi meenemen.
Ze zijn het geduw met de "bejaarden Porsche" zat. Ik moet alleen bekennen dat de uitlaat nog ontbreekt vanaf het uitlaatspruitstuk.
Daarnaast een bestelling geplaatst bij de automaterialenzaak.
- Remslang achter(Links of rechts vroegen ze mij)
- Remslangen voor
- Wielremcilinders achter
- Remschoenen
- Uitlaatpakking voorpijp
- Uitlaatpakking katalysator
- Bougies
- Oliefilter
- Luchtfilter
- Uitlaatklem
Nog vergeten te bestellen maar dat gaat nog gebeuren
- Rotor
- Verdelerkap
- Bougiekabels
- V-snaar.
Koelvloeistof, olie, remvloeistof gaat via mijn werkgever.
Ik hoop hem klaar te hebben voor de ALV want dan kan ik deze mooi meenemen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
09-02-2011 21:40 #862478
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Laurens' Volvo-projecten
Dat zou inderdaad helemaal leuk zijn!
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2011 22:58 #864990
door Laurens Post
Vandaag is hij weer naar buiten gedrukt. Ik heb waarschijnlijk in alle haast woensdag vergeten de massakabel aan te sluiten. Las dat in een ander forum. Vandaag de bestelde delen binnen gekregen op de pakking na tussen kat en voorpijp. Morgen verder knutselen.
Kleine update van de 345. Hij start wel, maar pakt niet aan. Dat wordt zondag verder zoeken.
Kleine update van de 345. Hij start wel, maar pakt niet aan. Dat wordt zondag verder zoeken.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2011 10:52 #865010
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Laurens' Volvo-projecten
Krijg je nog een leuk klusje aan, het afstellen van die carburateurs

- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2011 06:53 #865078
door Laurens Post
Gisteren van de 340 de startkabel vast gezet aan het blok. De voorpijp er weer op gemonteerd.
Vandaag alle remmen los gooien en spul vervangen. Om dan het systeem te ontluchten. Even kijken of ik nog een pakking kan vinden.
Vandaag alle remmen los gooien en spul vervangen. Om dan het systeem te ontluchten. Even kijken of ik nog een pakking kan vinden.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-02-2011 12:03 #865162
door Laurens Post
Gisteren een rot dag gehad.
Het begin ermee dat linksachter de remtrommel er niet af wou. Uiteindelijk eraf gekregen met 2 bandenlepels en 2 platte schroevendraaiers, maar wel een uur verder. Remtrommel rechtsachter die werkte wel weer mee, dus die was er nog wel een keer vanaf. Linksachter de remschoenen en wielremcilinder gedemonteerd. De hevel van de handrem zat knettervast, veel spuitvet en een bankschroef nodig gehad om hem gangbaar te krijgen. Draad van de remleiding linksachter gerepareerd die was een klein beetje beschadigd. Al het spul van de remmen weer gemonteerd linksachter met nieuwe remschoenen en wielremcilinder en alles ingespoten met keramisch vet. Om daarna rechtsachter alles ook te doen, hier ging het iets sneller.
En toen kwam het volgende probleem. De remtrommels willen er niet meer om heen, terwijl de hevel helemaal tgerug gesteld is. En dat was de spreekwoordelijke druppel. Dus wielen erop zodat hij morgen naar buiten kan. En naar huis vertrokken. En morgen zul je zien dan ploppen ze er zo op.
Mogelijke problemen die ik mij kan bedenken waarom de remtromels niet passen.
- verrotte handremkabels
- verkeerde wielremcilinders(lichte gedachtengang, heb ze vergeleken met de oude)
- verkeerde remschoenen
- of het ligt aan mij
Ik ben hier wel 3 uur zoet meegeweest
Het begin ermee dat linksachter de remtrommel er niet af wou. Uiteindelijk eraf gekregen met 2 bandenlepels en 2 platte schroevendraaiers, maar wel een uur verder. Remtrommel rechtsachter die werkte wel weer mee, dus die was er nog wel een keer vanaf. Linksachter de remschoenen en wielremcilinder gedemonteerd. De hevel van de handrem zat knettervast, veel spuitvet en een bankschroef nodig gehad om hem gangbaar te krijgen. Draad van de remleiding linksachter gerepareerd die was een klein beetje beschadigd. Al het spul van de remmen weer gemonteerd linksachter met nieuwe remschoenen en wielremcilinder en alles ingespoten met keramisch vet. Om daarna rechtsachter alles ook te doen, hier ging het iets sneller.
En toen kwam het volgende probleem. De remtrommels willen er niet meer om heen, terwijl de hevel helemaal tgerug gesteld is. En dat was de spreekwoordelijke druppel. Dus wielen erop zodat hij morgen naar buiten kan. En naar huis vertrokken. En morgen zul je zien dan ploppen ze er zo op.
Mogelijke problemen die ik mij kan bedenken waarom de remtromels niet passen.
- verrotte handremkabels
- verkeerde wielremcilinders(lichte gedachtengang, heb ze vergeleken met de oude)
- verkeerde remschoenen
- of het ligt aan mij
Ik ben hier wel 3 uur zoet meegeweest
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
13-02-2011 12:49 #865165
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Laurens' Volvo-projecten
Overduidelijk niet een paar uurtjes waarin je fluitend aan het klussen was zo te lezen, ik ben na de remmencursus helemaal enthousiast over het binnenkort demonteren van de remtrommels, maar als ik jou nu zo hoor kan ik me maar beter voorbreiden op het ergste, en dan ben jij zelfs nog auto monteur van beroep, ga mijn ouders als het zover is maar vragen of de 340 er een week kan blijven staan :f
Hopelijk heb je morgen meer geluk Laurens, even een tijdje van de niet lukkende werkzaamheden weglopen en later weer doorgaan helpt vaak goed.
(al heb ik dan vaak nog zo'n eigenwijs hoofd dat ik soms toch dom doorga...
)
Hopelijk heb je morgen meer geluk Laurens, even een tijdje van de niet lukkende werkzaamheden weglopen en later weer doorgaan helpt vaak goed.
(al heb ik dan vaak nog zo'n eigenwijs hoofd dat ik soms toch dom doorga...

- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-02-2011 17:01 #865201
door Laurens Post
Ik denk dat het nog makkelijk zal gaan bij jou. Je moet niet vergeten die 340 waar ik mee bezig ben die heeft een jaar stil gestaan op de handrem
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-02-2011 17:07 #865205
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Laurens' Volvo-projecten
Maar je kan toch met een platte schroevendraaier ofzo in de trommel zelf iets terugstellen zodat de trommel altijd past? Ik kan me herinneren dat dat laatst bij mij vrij makkelijk ging! Of is wat ik bedoel juist het handremmechanisme?
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-02-2011 17:10 #865206
door Laurens Post
Je moet het handremmechanisme terug stellen met een platte schroevendraaier maar die staat bij mij op de laagste stand.
Moderators: Mark Smeets