Laurens' Volvo-projecten
- Mark Smeets
- Moderator
-
Bodejodel;167606 schreef : Gelukkig heb je nog wat mooi 700 spul staan... :yesyes:
zag het al op de foto's ja! Gooi eens in de offtopic showroom, sinds kort ben ik ook ge?ntereseerd

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

- V300 register
- Verbannen
-
v0lv0freak;167609 schreef : zag het al op de foto's ja! Gooi eens in de offtopic showroom, sinds kort ben ik ook ge?ntereseerd
Zal dit topic niet te veel vervuilen, maar heb nog een aardig wagenpark over:
Volvo 343 DL 1977
Volvo 740 turbo 16V 1990
Volvo 780 turbo 16v 1990
Volvo 740 GL estate TD automaat 1986

Volvo 760 GLE estate 1990 (Nog compleet, maar bestemd als donor voor 86-er)
Fiat 238 Weinsberg 1976 (camper)
Toyota Landcruiser HJ61 Turbodiesel 1986
Zal eens kijken of ik een paar mooie plaatjes in een offtopic kan plaatsen.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Update van de 340, ik heb de uitlaat er onder weg gesloopt en morgen gaat de slijptol in de cardanas. Ik ben hem spuugzat.
Een lijstje wat met de 340 moet gebeuren:
- Cardanas vervangen
- Koppelingshuis vervangen
- Einddemper vervangen en diverse pakkingen ervan
- Wielremcilinders vervangen
- Remschoenen vervangen
- Remleidingen voor en achter vervangen
- Remblokken en schijven voor vervangen
- Koppelingsplaat controle evt vervangen(drukgroep en druklager inbegrepen)
- Beurt uitvoeren
- APK, zelf al een beetje voorkeuren.
Dit kan ik allemaal bij mijn werkgever doen, op voorwaarde dat de auto wel iedere keer naar buiten gedrukt moet worden overdag.
Ondertussen zoeft de volvo 360 nu dagelijks naar Oldenzaal op en neer. Lekker probleemloos. Alleen de radio krijgt kuren, maar die krijgt binnenkort als hij zo doorgaat een enkeltje archief(prullenbak)
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-

Dan is het toch wel erg fijn dat je bij een garage werkt en dat jouw baast ermee instemt dat je daar aan de auto werkt!
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
elpee;167716 schreef : Dat wagen park was mooi om te zien.
Update van de 340, ik heb de uitlaat er onder weg gesloopt en morgen gaat de slijptol in de cardanas.
Ik gebruik meestal lange houten blokken met rechte nerf om de as een zetje te geven. Dit gaat vrijwel altijd goed.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Direct de slijptol gepakt en de as doormidden geslepen om hem daarna met een hamer eraf te rammen. De splines aan de koppelingszijde waren compleet weg. Ze hadden het geprobeerd vast te lassen(dat was de ruimte die ik net te kort kwam). Daarnaast is de as aan de koppelingskant ook al deels vergaan. Dus het koppelingshuis moet ook vervangen worden.
Dus vandaag begonnen en de uitlaat er nog verder onder weg gehaald en de startmotor verwijderd. Morgen weer verder. Ik zag dat ik een bokje moet gebruiken ivm de motorsteunen.
Het enige wat ik mij afvraag, kan ik het koppelingshuis naar achteren toe verwijderen(uitlaat en cardans zijn er onderweg).
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
6 boutjes en wisselen maar
koppelinghuis wisselen = 10x meer werk want dan moeten ook de achterste motorsteunen los, uitlaat voorpijp etc...
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Vandaag even gestart maar de rare ratel kwam daad werkelijk weg bij de as. Hij had wel een geweldige sound zo zonder uitlaat(voorpijp, kat, einddemper).
Morgen ook even spul bestellen aan pakkingen voor de uitlaat en tevens nieuwe WRC's en remschoenen. Duwt iets makkelijker, rem LA zit vast.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Waar is die prachtige grijze full-options 760 TD gebleven? :snif:wors;167704 schreef : Zal dit topic niet te veel vervuilen, maar heb nog een aardig wagenpark over: