show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Project: Wouter's Black Beauty

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-07-2010 23:14 #840978 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: Wouter's Black Beauty
Hmm, ik geloof dat ik anders prima had kunnen leven met wit onder een BB, als ik die laatste foto zo zie.

Ziet er weer netjes uit Wouter!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-07-2010 06:17 #840986 door V300 register
Ziet er zeer mooi uit!
Had niet zo gek gestaan wit onder de BB denk ik.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2010 09:51 #840988 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Project: Wouter's Black Beauty
Mooi!!!

Nu de rest van de koets nog... :yeah:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-08-2010 00:18 #842712 door V300 register
gister APK met de BB, extra kosten waren een tijdelijke binnenspiegel (met zuignap) voor maar liefst 10 euro :)

de oude spiegel was defect op het anti-verblindings lipje en het spiegelende laagje op het glas zelf was ook helemaal aan het verteren. De glasboer is nog op vakantie dus terugzetten met rot glas was het alternatief. Dan maar zo :)

Wel ben ik dinsdag de hele dag met m bezig geweest. O.a. een nieuwe fusee kogel rechtsvoor, en de hele naaf / wiellagers / etc uit elkaar gehaald. De borgmoer was verrot geslagen, en stonden de lagers een tikkie te los. De buitenring van het buitenste lager kon vrij draaien in de naaf en was van buiten ook helemaal glanzend. de astap was gegroefd, dus de binnen ringen hebben ook meegedraaid in het verleden.

Omdat de eigenlijke lagervlakken nog heel netjes waren neem ik aan dat dit al vervangings lagers zijn (FAG). Heb ze schoongemaakt, de buitenring met loctite 640 in de naaf gemonteerd, en heel de zaak met vers vet en een nieuwe borgmoer + keerring weer in elkaar getoverd.

Verder het luchtfilter aangepast (defect thermostaat element, staat nu vast op zomerstand), de kachelkraan vervangen door een later type (defect thermostaat element + lekkage van de afdichting = altijd lauwe/warme lucht). en dat was het weer wel zo'n beetje.

Volgende grote klus gaan de voorschokbrekers worden. Ga dan denk ik gelijk de vooras van een set poly voorzien, moet alleen nog even kijken naar de leverbaarheid van die 'ringetjes' bij het stangetje aan het eind van de stabi.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2010 12:33 #842917 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Project: Wouter's Black Beauty
Ik zie langzamerhand deze auto in technische topstaat komen. Dat brengt ook de carrosserie wat meer in beeld?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-08-2010 13:33 #842929 door V300 register
ja, ooit. eerstvolgende is dus het vervangen van de slijtagedelen aan de voorwiel ophanging, en ondertussen het op orde brengen van 1001 kleine dingetjes, zoals originele zwarte hemelbekleding, dashboard dingetjes en natuurlijk dat vervl...... radiovak + inhoud.
Voornaamste punten zijn dat de ventilatie regeling in het midden 'dood' is, ofwel de ventilator gaat vanaf 0 traploos tot heel zachtjes, dan in het midden is het een heel stuk weer 0, en dan vanaf een bepaald punt weer traploos tussen vrij hard en vol gas. keuze is dus uit, zachtjes, of hard.
En de temperatuurschuif heeft nog geen fysieke verbinding met de kachelkraan :+

Poedercoating van de voorwiel ophanging/subframe etc is een optie, maar dit ga ik waarschijnlijk niet doen omdat dat tussendoor wachttijd oplevert.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-09-2010 15:39 #845600 door V300 register
Tijdens de downtijd van het forum ben ik ondertussen weer eens bezig gegaan met de BB

Vandaag stond op het programma: tectyleren van kokers etc.
Gisteren heb ik er al wat leuke dingetjes op gehangen, o.a. de fameuze voorspoiler (net zoals de BB van Jos heeft) en een ori accessoire vervanging -rechthoekige gele hella halogen- voor de mistlampen.

Het steuntje waarmee de vorige lampen onder de auto zaten heb ik behouden, want vond ik wel een mooie (=betere) constructie dan zoals ze meestal zitten. Normaal zitten ze namelijk gewoon in het onderste horizontale deel van de bumper geboord, en dat is maar gewoon blik, zodat ze een beetje kunnen wiebelen. De oude lampen, waarvan er 1 tijdens de Engelandreis met DCN gesneuveld was, zaten aan een speciaal gelast steuntje wat op zijn beurt met 2 enorme bouten aan de bumpersteun (trompet) geschroefd was. Erg stevig, en de lampen komen nu ook net iets lager uit dan direct aan de bumper.

Fotooos komen misschien nog wel, moet denk ik zometeen eerst nog een paar bussen ML bij gaan halen voor de winkel dicht gaat.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-09-2010 16:30 #845601 door V300 register
Post eerst maar foto's in je eigen topic, dat vind ik interessanter dan ML :p

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-09-2010 16:57 #845602 door V300 register
1 bus is niet genoeg voor de hele auto. Ik had al 1 volle bus leeggespoten in 1 dorpel. Wel lekker dik er op alles, maar niets overdreven.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-09-2010 17:17 #845603 door V300 register
idd, 1 bus per dorpel is realistisch

een halve bus voor het frontje (wel helemaal eraf halen, anders kun je er niks in krijgen)
per kant een halve bus per voorscherm, ook kwestie van demonteren.
dan bij de turrets bovenaan de veerpoot per kant een kwart bus.

Dus dan zit je al op 2 bussen en ben je nog niet aan de dorpels begonnen :)

zelfde verhaal bij de achterkant; in de kokers rond de vario/achterwiel ophanging kun je redelijk wat kwijt.

Ga er vanuit dat op een plaats genoeg zit als er uit de afwateringsgaatjes (of naden die lichtjes open staan) een aantal druppels uit komt lopen. Niet valsspelen en alvast stiekem in de richting van het afwateringsgat spuiten!! :+

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC