show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Kevin's 360

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-07-2008 22:05 #719739 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kevin's 360
Ja: direct vogelschijt verwijderen!

Haha.

Met de hand wassen is het best. Je kan m ook ff afspuiten in zo'n wasbox maar dan wel alleen met water!

Koop een shampoo van Sonax of Meguiars ( NXT Car Wash van Meguiars, is een passende shampoo bij je wax, ik heb NXT Tech Wax gebruikt namelijk.. )

op www.meguiars.nl > distributeurs zie je waar een dealer bij jou in de buurt zit.

Verder zal je er niet zoveel onderhoud aan hebben. Vaak afspuiten met water (vooral als er veel vuil bij je in de lucht zit) is gewoon erg belangrijk :).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2008 10:48 #719797 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Kevin's 360
Ik lees hier en daar het e.e.a. over het EGR en Pulsair afdoppen?

Nou zou ik graag eens de voordelen op een rijtje willen hebben? Ik heb al wat gelezen hier en daar. Zoals minder bokken en sneller?

Ik heb namelijk op het moment een hoop herrie onder de kap vandaan als ik gas geef en de auto moet werken. Bijv. bij 100 km/h in z'n 5 naar 120 km/h. Het klinkt net alsof de uitlaat lek is. Maar ik kan niks ontdekken aan de uitlaat. Op de voorpijp na is alles nieuw. En bij de voorpijp lekt hij niet. nou weet ik dat EGR/Pulsair volgens mij met kleppen werkt? Zou het kunnen dat er zo'n klep open blijft staan waardoor je dat geluid dus krijgt?

Kan het verder kwaad om ht systeem af te doppen? Voor de keuring bijvoorbeeld? Hoop dat iemand met ervaring antwoord heeft op m'n vragen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-07-2008 11:41 #719803 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kevin's 360
Ik weet dat het niet slecht is voor je auto
En ik weet dat het een kutsysteem is
En ik weet dat 90% van de mensen die EGR hebben in welke auto dan ook, het afdoppen/sluiten...:D

Ik laat de details aan de gedetailleerden over.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2008 12:56 #719811 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Kevin's 360
Het EGR systeem hergebruikt een deel van je uitlaatgassen opnieuw zodat deze wat verder verbranden. Er komt dus zuurstofarme lucht opnieuw in je motor.
Dat wil je niet, je wilt zoveel mogelijk zuurstof in je motor. Afdoppen of verwijderen dus!
Hierdoor zal je stationairloop wat verbeteren.

Het PulsAir systeem zuigt zuurstofrijke lucht uit je luchtfilterhuis vlak buiten de kop de uitlaat in zodat de hete uitlaatgassen nog iets verder verbranden. Goed voor het milieu, maar niet voor je vermogen.
Mijn idee is dat ik in mijn uitlaat zoveel mogelijk ruimte wil voor de verbrandingsgassen zodat deze zo snel mogelijk weg kunnen. Afdoppen of verwijderen dus!
Verwacht geen wonderen van deze oplossingen, echt sneller wordt hij niet. Hij zal alleen (merkbaar?) wat beter gaan lopen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2008 13:31 #719814 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Kevin's 360
Ze bokt af en toe wel eens. Hmm zal het nog eens bekijken. Overigens iemand ervaring met die kleppen? Tenminste ik denk dat die kleppen EGR of Pulsair? herrie maken?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2008 13:44 #719817 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Kevin's 360
Ik heb nog nooit gehoord dat deze herrie maken. Als je de slang van de PulsAir lostrekt hoor je de uitlaat wel "borrelen". Dit is de slang die van de aanvoerbuis naar rechtsvoor je motor gaat en daar in twee?n splitst.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2008 14:05 #719819 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Kevin's 360
Hmm... dan gaat ze morgenavond maar even de brug op. En dan is even zoeken wat er herrie maakt :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-07-2008 14:50 #719824 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kevin's 360
Jeroen, het pulsair systeem werkt all??n bij stationair en lichte deellast.

zodra er een overdruk in de uitlaat blijft (bij flink gasgeven) worden de klepjes dichtgedrukt en is de werking van de uitlaat identiek aan een pulsair loos systeem.

de stelling is dus, zoals al minimaal 10 keer door mij betoogd; EGR: afdichten; Pulsair afblijven

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-07-2008 14:51 #719825 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kevin's 360
En de detaillisti hebben gesproken.

Tenminste, iets meer details dan ik kon geven ^^

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2008 15:03 #719826 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Kevin's 360

antiekeradio;62498 schreef : de stelling is dus, zoals al minimaal 10 keer door mij betoogd; EGR: afdichten; Pulsair afblijven

Klopt helemaal! :woops:
Bij mijn vorige 360 was de PulsAir afgesloten omdat er een open luchtfilter direct op de LMM gemonteerd was.
(De klepjes waren ook niet goed meer, want ook bij gasgeven bleef de Pulsair lucht aanzuigen en uitblazen. Wellicht kun je dit nog even controleren)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD