Kevin's 360
- V300 register
- Verbannen
-
Haha.
Met de hand wassen is het best. Je kan m ook ff afspuiten in zo'n wasbox maar dan wel alleen met water!
Koop een shampoo van Sonax of Meguiars ( NXT Car Wash van Meguiars, is een passende shampoo bij je wax, ik heb NXT Tech Wax gebruikt namelijk.. )
op www.meguiars.nl > distributeurs zie je waar een dealer bij jou in de buurt zit.
Verder zal je er niet zoveel onderhoud aan hebben. Vaak afspuiten met water (vooral als er veel vuil bij je in de lucht zit) is gewoon erg belangrijk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Nou zou ik graag eens de voordelen op een rijtje willen hebben? Ik heb al wat gelezen hier en daar. Zoals minder bokken en sneller?
Ik heb namelijk op het moment een hoop herrie onder de kap vandaan als ik gas geef en de auto moet werken. Bijv. bij 100 km/h in z'n 5 naar 120 km/h. Het klinkt net alsof de uitlaat lek is. Maar ik kan niks ontdekken aan de uitlaat. Op de voorpijp na is alles nieuw. En bij de voorpijp lekt hij niet. nou weet ik dat EGR/Pulsair volgens mij met kleppen werkt? Zou het kunnen dat er zo'n klep open blijft staan waardoor je dat geluid dus krijgt?
Kan het verder kwaad om ht systeem af te doppen? Voor de keuring bijvoorbeeld? Hoop dat iemand met ervaring antwoord heeft op m'n vragen!
- V300 register
- Verbannen
-
En ik weet dat het een kutsysteem is
En ik weet dat 90% van de mensen die EGR hebben in welke auto dan ook, het afdoppen/sluiten...

Ik laat de details aan de gedetailleerden over.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Dat wil je niet, je wilt zoveel mogelijk zuurstof in je motor. Afdoppen of verwijderen dus!
Hierdoor zal je stationairloop wat verbeteren.
Het PulsAir systeem zuigt zuurstofrijke lucht uit je luchtfilterhuis vlak buiten de kop de uitlaat in zodat de hete uitlaatgassen nog iets verder verbranden. Goed voor het milieu, maar niet voor je vermogen.
Mijn idee is dat ik in mijn uitlaat zoveel mogelijk ruimte wil voor de verbrandingsgassen zodat deze zo snel mogelijk weg kunnen. Afdoppen of verwijderen dus!
Verwacht geen wonderen van deze oplossingen, echt sneller wordt hij niet. Hij zal alleen (merkbaar?) wat beter gaan lopen.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-

- V300 register
- Verbannen
-
zodra er een overdruk in de uitlaat blijft (bij flink gasgeven) worden de klepjes dichtgedrukt en is de werking van de uitlaat identiek aan een pulsair loos systeem.
de stelling is dus, zoals al minimaal 10 keer door mij betoogd; EGR: afdichten; Pulsair afblijven
- V300 register
- Verbannen
-
Tenminste, iets meer details dan ik kon geven ^^
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Klopt helemaal! :woops:antiekeradio;62498 schreef : de stelling is dus, zoals al minimaal 10 keer door mij betoogd; EGR: afdichten; Pulsair afblijven
Bij mijn vorige 360 was de PulsAir afgesloten omdat er een open luchtfilter direct op de LMM gemonteerd was.
(De klepjes waren ook niet goed meer, want ook bij gasgeven bleef de Pulsair lucht aanzuigen en uitblazen. Wellicht kun je dit nog even controleren)