× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

Lees meer
03-03-2018 17:47 #974319 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Even stiekem een berichtje zonder informatie om op de volgende pagina een update te kunnen plaatsen....:f

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-03-2018 17:49 #974320 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Hedenochtend weer even met de spuitbus Rustoleum aluminiumkleur in de weer geweest, het is zoals wij allen gemerkt hebben redelijk fris buiten dus heb ik de spuitbus eerst even een kwartiertje in heet water gezet, in de garage de infraroodlamp aan (terras heater) en de föhn ter assistentie erbij gepakt.

Wat laagjes en wapperen met de föhn later:









Ook heb ik ter lering ende vermaeck even het druklager gereinigd:








De volgorde voor het inpersen van het nieuwe staartstuklager zoals geopperd in het WPH beviel me niet helemaal en om dit klusje zonder de genoemde special tools en zoals Frank S ooit zo prachtig vertolkte in een lied; "my way" te doen heb ik een tweetal RVS 316 buisjes met een doorsnede van 50 mm aan laten rukken.

Zo is het mogelijk om met de al eerder getoonde lagerpersset te gaan werken, alleen nog wat carrosserieringen erbij halen en dan zou het mijns inziens moeten gaan werken
(en anders maak ik het alsnog werkend...)

Het materiaal met het oude lager erbij als referentie en om de bedoeling ervan te verduidelijken:









Alleen nog even de binnenkant aan de randen met een schuurpapiertje glad maken.

Morgen het koppelinghuis omdraaien zodat ik de delen die ik nu niet heb kunnen bereiken ook van een laagje verf voorzien kunnen worden.

Ook het aanlegvlak van het vliegwiel kaalschuren en van wat WD40 ter roestpreventie voorzien.

Dan dinsdag de spuitbus met zwarte verf in staat van paraatheid brengen voor de vacuümbalg, zijn steun (en toeverlaat) en de ontkoppelhefboom.



Ondertussen meen ik ook een adresje gevonden te hebben voor de juiste maten borgringen, daarover later meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-03-2018 10:27 #974325 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ohja, die borgringen. Tip 1 is gewoon hergebruiken.

Tip 2 is dat je de maten van de boring/as moet aanhouden voor de benaming van borgringen. Dus een borgring die in een groefje van 2 mm breedte in een as van 50mm dik komt te zitten heeft als benaming borgring buiten 50x2

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-03-2018 18:18 #974329 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Bedankt weer voor de tips naamgenoot, hergebruik overweeg ik inderdaad ook.
Ondertussen heb ik een adresje gevonden voor wat ik vermoed dat de juiste maten borgringen zijn, misschien bestel ik die om sowieso te vergelijken en eventueel op het koppelinghuis te gebruiken welke nu onder de 340 hangt.

De getande ring is bij het eraf halen wat vervormd, een nieuwe daarvoor aanschaffen lijkt me in ieder geval wel handig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-03-2018 18:53 #974330 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!

Wouter76;249083 schreef : Alleen nog even de binnenkant aan de randen met een schuurpapiertje glad maken.

Morgen het koppelinghuis omdraaien zodat ik de delen die ik nu niet heb kunnen bereiken ook van een laagje verf voorzien kunnen worden.

Ook het aanlegvlak van het vliegwiel kaalschuren en van wat WD40 ter roestpreventie voorzien.

Dan dinsdag de spuitbus met zwarte verf in staat van paraatheid brengen voor de vacuümbalg, zijn steun (en toeverlaat) en de ontkoppelhefboom.


- Check.

- Check.

- Check.

- Check, het koppelinghuis heb ik na de laatste beetjes gespoten te hebben even opzij gezet alsmede het staartstuk en het was vandaag ook aanmerkelijk warmer dan gisteren dus meteen even de zwart te spuiten delen erbij gepakt en in de 'spuitcabine' ...ahem.... gezet.

Buisjes binnerand opschuren; geen beelden, niet interessant genoeg vond ik, jullie vast ook, misschien vinden jullie niets interessant van wat ik schrijf en kom je hier alleen maar omdat je je zo verveelt dat je anders illegale activiteiten zou gaan ondernemen of je directe omgeving zodanig lastig vallen met jouw vervelen(de) gedrag dat er onplezierige situaties door ontstaan.

Aanlegvlak vliegwiel opschuren, ook behoorlijk saai, toch een plaatje!



Misschien nog even het schuine randje opschuren zodat het net echt lijkt.

Het koppelinghuis dus even omgedraait zodat de 'oortjes' van het koppelinghuis (motorsteunbevestigingspunten) ook van een likje verf kon voorzien:



En dan dus meteen doorgegaan met het zwartmaken van de ontkoppelinrichtingdelendingetjes.

Ook zo'n hekel aan die eeuweige vóór en ná foto's?
Ik niet:









Nog even terugkomende op het verhaal van het plastieke afdekkapje van de ontkoppelheboom, ik heb een potje zwembadreinigingskorrels (a.k.a. chloor) gekocht en in een zekere mate van overdosering het stuk plastic erin gelegd voor een paar uur, het resultaat is niet geheel bevredigend maar het heeft naar mijn idee wel ietsiepietsie geholpen:











































































Oké........oké, je hebt me door...zo jammer dit...

Zo zag het er in het eggie uit:






Nou...en...dussss, nu moet er eerst een nieuw to-do lijstje komen want de huidige is afgewerkt.

Komende dinsdag nog even in de weer met de spuitbus op de andere kant van ontkoppelhefboom en vacuümbalg, dan ben ik zo'n beetje op het punt van her-assmeblage aangekomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-03-2018 14:18 #974383 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
En zoals gezegd het spuitwerk gisteren afgemaakt:





Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-03-2018 13:15 #974395 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Wat een mooi resultaat van het plastic Wouter! Mooi om te zien dat de zwembad chloor tabletten goed werken, kan ik het mooi komend weekend op mijn ruitenvloeistof reservoir uittesten.

Verder weer petje af voor het afwerkingsniveau!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-03-2018 15:18 #974397 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Dank je Nick!

Je had waarschijnlijk wel begrepen dat het eerste plaatje een bewerkte foto is, het spul heeft wel iets geholpen maar niet echt heel zichtbaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-03-2018 16:01 #974429 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Net even een nieuwe to-do lijst gemaakt nu ik bij de hermontage fase ben aangekomen.

Ondertussen meen ik een webwinkel gevonden te hebben waar ik de borgringen (inclusief de gekartelde ring) zou kunnen bestellen.

Ik zet de linkjes hieronder neer zodat de insiders op gebied van techniek (o.a. Wouter N) kunnen zien of het de juiste exemplaren betreffen, en zo ja bezoekers van mijn topic ook wat kunnen hebben aan deze informatie.

Komen ze:

Starlock_borgring_25mm

As_borgring_DIN471

Boring_borgring_DIN472


Komende dinsdag eerst het nieuwe lager in het vliegwiel persen.

Het persen van het lager op de 'prise-as' doe ik weer op het werk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-03-2018 17:48 #974431 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ik neem ze wel allemaal mee naar de ALV. Kun je even nameten met de schuifmaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets