show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Ik heb er één gekocht!!!

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2008 20:02 #721001 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Ik heb er één gekocht!!!

slb_340;63718 schreef : Met DHL ish et er zo!

Even goed lezen:

R.J. Veraa op Marktplaats schreef : Set wordt niet verstuurd en is alleen af te halen in Grobbendonk, Belgi?.

Ik heb nog maar 1 complete nieuwe originele Volvo set liggen, en die hou ik voor mijn eigen auto, anders had ik je er graag een verkocht.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-07-2008 15:17 #721051 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ik heb er één gekocht!!!

antiekeradio;63729 schreef : helemaal met Freerk eens; als je nog 2 weken hebt, niet aan beginnen...
carburateurtje in orde maken (nieuwe pakkingen, complete checkup) en de slijtdelen van de ontsteking, en dan kun je ermee de baan op.
als je twijfelt aan je carburateurkunsten kun je een ander exemplaar opsnorren van hetzelfde typenummer.

Ik moet m'n oude carburateur nog ophalen bij Erik, die was wel oke geloof ik. Maar die voetpakkingen enzo, moet dat dan allemaal vernieuwd worden? En is daar nog aan te komen?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2008 15:26 #721052 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Ik heb er één gekocht!!!

Dutchie;63784 schreef : Ik moet m'n oude carburateur nog ophalen bij Erik, die was wel oke geloof ik. Maar die voetpakkingen enzo, moet dat dan allemaal vernieuwd worden? En is daar nog aan te komen?

ja, zit bij een revisiesetje van www.bccp.nl allemaal nieuw in de verpakking, als je op het forum verder zoekt op bccp dan kom je vanzelf de link tegen met de precieze set die je nodig hebt. kost je rond de 35 euro

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-07-2009 09:52 #786868 door V300 register
En dan eindelijk, na bijna een jaar weer een update! Vandaag haal ik de 360 uit de stalling! Ik ben toch echt benieuwd geworden hoe dat nou is, belastingvrij rijden :)

Toch haal ik 'm voor de zekerheid op met een aanhanger, ik weet niet of hij nog wil rijden (denk het wel), maar ik vertrouw die oude benzine niet meer helemaal. En er moet nog wel het ??n en ander aan gebeuren; koppeling vervangen, oude benzine eruit & nieuwe erin, roest bijwerken op de paravan, en ongetwijfeld zit er meer aan te komen. Maar goed, dat moet goedkomen in de twee weken vakantie die ik nu heb :D

Ik hou jullie op de hoogte, ook met foto's als dat kan!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2009 10:10 #786871 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Ik heb er één gekocht!!!
Als je de oude benzine in een jerrycan doet en laat bezinken, kun je hem gewoon voor het rijden gebruiken. Ga je nog naar Tsechi? met de 360?

Roest bijwerken op de Paravan valt meestal tegen en de roestplek is meestal verrassend groter dan je in eerste instantie kunt zien. Houd er rekening mee dat het misschien toch laswerk wordt.

Fot0's lijkt me mooi. Ben je nog werkzaam in Nijmegen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-07-2009 15:26 #786883 door V300 register
Hij deed het! E?n keer starten was voldoende, hij sloeg gelijk aan! :D

Ik ga dit jaar niet naar Tsjechi?, ik ben vorig jaar met de 340 gegaan. Dit jaar blijf ik thuis, ga wat aan de 360 werken enzo. Die roest op de paravan ga ik gelijk grondig te lijf; binnenkort ga ik naar een bevriende autospuiter die me wil assisteren, dus van dat aanbod maak ik gelijk gebruik! Daar had ik trouwens ook de voorbalk van de 340 gelast en laten spuiten. Het leuke daarvan is dat ik zelf doe wat ik kan, en de ingewikkelder dingen (plamuren, spuiten) doet hij.

Ik werk nog steeds in Nijmegen, maar binnenkort niet meer. Hopelijk word ik aangenomen bij de landmacht! :worship:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-07-2009 16:33 #786884 door V300 register
Kijk inderdaad uit met je paravan. Wat van buitenaf een paar blaasjes zijn is van binnenuit 3 lagen rotte plaat.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2009 17:49 #786890 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Ik heb er één gekocht!!!

Dutchie;112075 schreef : Hij deed het! E?n keer starten was voldoende, hij sloeg gelijk aan! :D

Tja, welke B19 doet dat niet :D

Maarre, het wordt tijd voor verse foto's, Harry!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-07-2009 14:00 #787123 door V300 register
Mja, foto's laten nog even op zich wachten aangezien ik zelf geen camera heb :hmmz2:

Vandaag heb ik de 360 ook even goed bekeken aan de onderkant, en toen zag ik dat ie toch rotter is dan ik in eerste instantie dacht. Er zitten een paar gaten bij de wielkasten achter, er is ergens een stuk plaat ingebeund door een prutser met een popnageltang, en over het geheel zitten er behoorlijk wat roestplekjes. Maar goed, ik ga er gewoon mee door, het blijft nog steeds een fijne auto :)

Vandaag ben ik begonnen met het reinigen van de remmen; hij staat in ieder geval al stil sinds 2002, en de boel is behoorlijk verroest. De remcilinders achter zijn in ieder geval aan vervanging toe, dus daar ben ik mee begonnen, en ik heb alvast de remklauw rechtsvoor losgehaald. Maarja, toen begon het te regenen, dus morgen ga ik weer verder.

Mijn plan is om de 360 eerst weer APK-proof te maken, en dan langzamerhand de plekken bij te werken. Misschien ga ik over een jaartje (of wat) wel voor een hele spuitbeurt ;D Maar goed, dat heeft nu nog geen prioriteit...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-08-2009 22:25 #795720 door V300 register
Nou, de 360 zal gewoon door de APK heenkomen, maar ik zoek nog wel goede versnellingsbakrubbers. De oude zijn totaal vergaan. Nu blijkt dat het toch wel lastig is om daaraan te komen, er schijnt nogal wat verschil in te zitten.

Ik heb helaas geen foto, maar ik zoek niet de 'conische' rubbers met een plaatje metaal eraan, maar 'kom-vormige' rubbers. Snap wat iek bedoel?

De rubbers die er nu nog onder zitten kunnen nog wel even mee, als ik ze lijm ofzo, maarja... da's geen oplossing. Weet iemand hoe ik aan nieuwe kan komen? Tot nu toe heeft de advertentie op deze site geen soelaas geboden. En ook een mailtje naar Auto Rima, de Dafclub (die ze w?l heeft, maar niet af wil staan :mad:) en onze enige echte eigen onderdelenboer Erik heeft nog niks opgeleverd. Behalve verkeerde rubbers dan :no_comment:

HELP MIJ!!! IK WIL M'N 360 RIJDEN!!! :cry:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC