Volvo 360 GLE '86
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik moest er eerst aan wennen maar het staat best mooi. En het rijdt heerlijk comfortabel. Waarom doe ik hem eigenlijk weg? Het is een super auto, ik hoop dat ik er geen spijt van krijg....
Nu weer even off-topic: Vandaag in een 480 Turbo gereden! Een rode uit '88, dus van de eerste serie. Vraagprijs (bij universele Bosch garage) 999,- maar ik mocht hem meenemen voor ? 500,-. Bij m'n ouders in het dorp. Voor zo'n bedrag kun je natuurlijk nooit veel verwachten, maar ik wilde het rijden gewoon eens ervaren, vandaar.
En? Heerlijk, super autootje. Echt een flink stuk sneller dan m'n 360. En met de turbo helemaal. Echt lekker. Maargoed, de auto was verder best gaar: Veel roestplekken, lekkages, slechte remmen, slecht onderhouden blok, gare turbo(weinig druk opbouwen, stotteren), interieur redelijk uitgeleefd. Maar voor 500 euro, ach vast wel aardig. Als je het goed wil doen gooi je er daarna nog een 3000? tegenaan en dan issie motorisch en qua carrosserie weer goed!
Maargoed, weer een ervaring rijker!
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Breng hem vervolgens naar die maat van me voor de puntjes op de i en dan is ie perfect! Hij kent de 480 als z'n broekzak.
Wel achteraan sluiten, hij heeft nog tot en met augustus werk staan...

Je 360 blijft mooi, ook hoger op de poten. Waarom doe je hem eigenlijk weg ja?
(en inderdaad, die V70 is echt prachtig!)
- Mark Smeets
- Moderator
-

Wat vond je verder van de 480? Ik heb laatst in een 480 2.0 automaat gezeten (achterin wel..) en ik vond het behoorlijk tegenvallen! Achterin is zeer k*t zitten, veel te laag.. Maar het dashboard vond ik ook niks bijzonders, eerder lelijk. Van binnen viel het me toch tegen...
Sneller is een 480 idd, het blok is ook een stuk feller dan de 360 2.0..
- Mark Smeets
- Moderator
-
Doeke Dobma;93946 schreef :
Ik moest er eerst aan wennen maar het staat best mooi. En het rijdt heerlijk comfortabel.
DIt is niet de eerste keer tot je het zegt.. En nu weet ik het zeker: mijn 360 wordt niet verlaagd

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Waarom adviseer je niet een std 340/360 voor je ouders en blijf je lekker in deze bak rondrijden? Je weet nu wat je er aan hebt, dat ding is weer helemaal prachtig... lijkt me een betere dan deze verkopen en iets anders ervoor terug halen. Veel tijd, veel moeite, en je moet nog maar zien wat je terugkrijgt.
- V300 register
- Verbannen
-

Hihi kon het toch niet laten om mijn 480 op het 300 forum te plaatsen, trouwens de site van het 480 register is op dit moment niet echt up to date, voor meer informatie is www.volvo480forum.com toch echt leuker