show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Mijn Volveau 340
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-10-2007 01:07 #687379
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Volveau 340
Mooie kar Niels. Zou tweelingbroer van de mijne kunnen zijn waarbij jij het mooie broertje bent:)
Ik heb behalve de zelfde Special-sticker linksachter in het zelfde lettertype "de Golf mobiel" staan.... Geen idee wat dat betekent.
Ik heb behalve de zelfde Special-sticker linksachter in het zelfde lettertype "de Golf mobiel" staan.... Geen idee wat dat betekent.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-05-2008 22:29 #711932
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-05-2008 23:42 #711938
door V300 register
Geniale tekst op het gebouw daarachter!
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-05-2008 23:43 #711939
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Mijn Volveau 340
Nice, Niels! :y:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-05-2008 23:45 #711940
door V300 register
Grappig h?? Geen idee of het echt zo hoort of dat iemand creatief met de aanwezige letters aan het scrabbelen is het geweest. Ik kwam deze silo tegen in de buurt van Hazerswoude:
goegelmapslink
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-02-2009 01:44 #758770
door V300 register
Tijd om eens wat bij te praten over die auto van me. Ik heb mijn 340 nu ruim anderhalf jaar! Dat had ik me tijdens de winter van 2007-2008 niet voor kunnen stellen. Het starten was om te janken: vochtig weer, afslaan, bokken, bah. Was er helemaal klaar mee. Wist ik veel dat de complete ontsteking zo oud was als de weg naar Kralingen. Gaandeweg ben ik zo nog meer achterstallig onderhoud tegengekomen. Het heeft me in ieder geval heel veel kennis opgeleverd. Ik heb het zelfs aangedurfd om de carburateur uit elkaar te trekken! Bij mijn eerste auto, een Volvo 460 1.8i, was ik zelfs nog te bedonderd om de olie te verversen of de stappenmotor te vervangen.
De auto heeft een snoeiharde koets, wat hem erg aantrekkelijk maakt om te bewaren, oldtimerstatus of niet. Ongelooflijk dat zoiets tussen de meeneemprijsgebakjes bij een garage terechtkomt. Buiten dat is het gewoon een erg prettige auto om mee te rijden. En dan dat kwaliteitsgevoel: mijn 460 was een rietje vergeleken met deze brok graniet. Oorspronkelijk had ik voor een variomatic gekozen omdat de auto ?toch voor de hobby? was, maar door wat veranderingen in de priv?sfeer is het toch mijn daily driver geworden ? en dat doet de auto perfect. Vrienden lachen er wel om, maar hij heeft afgelopen zomer toch maar mooi vier personen plus bagage veilig naar Lowlands gebracht. Gordels achterin ftw!
Recente toevoegingen zijn de koplampwissers, waar ik nog even de aansluiting voor moet klussen en een set nieuwe blaadjes voor moet halen. Bij Erik heb ik een nieuwe motorkap gehaald (de oude had die typische roestbellen) en een nieuwe voorbumper, want ik begon me mateloos te ergeren aan het butsje dat op elke foto te zien was. De GLT-wielen zijn nog steeds cool. De Volvo CR 906 radio die er ?voor de originaliteit? inzat (haha) heb ik inmiddels weggeduveld vanwege wat elektrische gremlins. Er zit nu een mooie Kenwood radio/cd-speler met usb in, ideaal.
Omdat de Lady of Blessed Acceleration behalve daily driver nog steeds een beetje hobby is, moeten er nog wat klusjes gebeuren. Een lijstje dan maar:
-riemen van de variomatic vervangen - ik weet nu hoe dat moet
-koppeling afstellen, staat eigenlijk te ruim
-uitlaatspruitstuk vervangen i.v.m. lekje. Verwacht binnenkort een hulpkreet over afgebroken boutjes en draadeinden
-olie verversen inclusief nieuw filter
-ouwe rotte Volvo-slangen op en rond de brandstoftank vervangen
-kleppen stellen
-elektromotor raam linksvoor schoonmaken vanwege dienstweigering
Nog wat dingen van andere aard:
-deur linksvoor vervangen i.v.m. enorme deuk (die er al inzat; ik erger me er kapot aan)
-deukje rechtsachter wegwerken
-afspraak met Stefan maken voor een poetsbeurt
-taxeren
Tijd om eens wat bij te praten over die auto van me. Ik heb mijn 340 nu ruim anderhalf jaar! Dat had ik me tijdens de winter van 2007-2008 niet voor kunnen stellen. Het starten was om te janken: vochtig weer, afslaan, bokken, bah. Was er helemaal klaar mee. Wist ik veel dat de complete ontsteking zo oud was als de weg naar Kralingen. Gaandeweg ben ik zo nog meer achterstallig onderhoud tegengekomen. Het heeft me in ieder geval heel veel kennis opgeleverd. Ik heb het zelfs aangedurfd om de carburateur uit elkaar te trekken! Bij mijn eerste auto, een Volvo 460 1.8i, was ik zelfs nog te bedonderd om de olie te verversen of de stappenmotor te vervangen.
De auto heeft een snoeiharde koets, wat hem erg aantrekkelijk maakt om te bewaren, oldtimerstatus of niet. Ongelooflijk dat zoiets tussen de meeneemprijsgebakjes bij een garage terechtkomt. Buiten dat is het gewoon een erg prettige auto om mee te rijden. En dan dat kwaliteitsgevoel: mijn 460 was een rietje vergeleken met deze brok graniet. Oorspronkelijk had ik voor een variomatic gekozen omdat de auto ?toch voor de hobby? was, maar door wat veranderingen in de priv?sfeer is het toch mijn daily driver geworden ? en dat doet de auto perfect. Vrienden lachen er wel om, maar hij heeft afgelopen zomer toch maar mooi vier personen plus bagage veilig naar Lowlands gebracht. Gordels achterin ftw!
Recente toevoegingen zijn de koplampwissers, waar ik nog even de aansluiting voor moet klussen en een set nieuwe blaadjes voor moet halen. Bij Erik heb ik een nieuwe motorkap gehaald (de oude had die typische roestbellen) en een nieuwe voorbumper, want ik begon me mateloos te ergeren aan het butsje dat op elke foto te zien was. De GLT-wielen zijn nog steeds cool. De Volvo CR 906 radio die er ?voor de originaliteit? inzat (haha) heb ik inmiddels weggeduveld vanwege wat elektrische gremlins. Er zit nu een mooie Kenwood radio/cd-speler met usb in, ideaal.
Omdat de Lady of Blessed Acceleration behalve daily driver nog steeds een beetje hobby is, moeten er nog wat klusjes gebeuren. Een lijstje dan maar:
-riemen van de variomatic vervangen - ik weet nu hoe dat moet
-koppeling afstellen, staat eigenlijk te ruim
-uitlaatspruitstuk vervangen i.v.m. lekje. Verwacht binnenkort een hulpkreet over afgebroken boutjes en draadeinden
-olie verversen inclusief nieuw filter
-ouwe rotte Volvo-slangen op en rond de brandstoftank vervangen
-kleppen stellen
-elektromotor raam linksvoor schoonmaken vanwege dienstweigering
Nog wat dingen van andere aard:
-deur linksvoor vervangen i.v.m. enorme deuk (die er al inzat; ik erger me er kapot aan)
-deukje rechtsachter wegwerken
-afspraak met Stefan maken voor een poetsbeurt
-taxeren
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-02-2009 08:21 #758773
door V300 register
Het blijft inderdaad een van de beter geconserveerde 340's. Koesteren en de wagen op peil houden.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2009 14:18 #758824
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Mijn Volveau 340
Wat ben je met die uitlaat van plan?:humor:
Het blijft een leuke auto om te zien, vooral met die lm-velgen. Succes met de reparaties!
Het blijft een leuke auto om te zien, vooral met die lm-velgen. Succes met de reparaties!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-02-2009 15:31 #758838
door V300 register
Niels, nog bedankt voor dat kleine witte stukje voor de kilometerteller he! Hij doet het dankzij jou weer! Veel succes met de reparaties en als je niet weet hoe je verder moet met de brandstofslang, laat maar iets horen!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-02-2009 18:09 #758873
door V300 register
Mooi Karsten! Toch fijn dat zo'n klein plastic prul ervoor kan zorgen dat alles weer werkt.
Ohja de uitlaat. Het ziet er heel eng uit maar ik heb nog nooit een drempel geraakt met dat ding.
Ohja de uitlaat. Het ziet er heel eng uit maar ik heb nog nooit een drempel geraakt met dat ding.
Moderators: Mark Smeets