Diede's 340 1.7
- V300 register
- Verbannen
-
Dit komt echter niet van de zijde van de witte niet zo heel schone meer... maar van de kant van nieuw, vers bloed! Een zilveren 3-deurs 1.7 DL wel te verstaan!
Afijn, plaatjes zeggen meer, dus...
De nieuweling gebroederlijk naast het Italiaanse deel van de familie:
M4110009_resize.JPG
Interieurtje:
M4110012_resize.JPG
109.000km gelopen!

M4110013_resize.JPG
En het torretje dat alles mogelijk maakt:
M4110015_resize.JPG
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
M4110010_resize.JPG
Short term wishlist:(:
-Distributieriem vervangen bij gebrek aan gegevens wanneer dit voor het laatst gedaan is
-Carb van een 440 + afstellen, hij slaat nu net wat te gemakkelijk af...
-Preventief bougies + evt. kabels vervangen
-Deurrubbers vervangen, met name bijrijderskant
-Roestpreventie/voorkoming van erger
-Even alle nukkigheidjes nalopen
Iets langere termijn wishlist:):
-Alles wat ik tot nu toe af heb gekregen van de witte op deze overschroeven
-Bumpers afmaken
-Een setje winterbanden om de eerste set BB velgen heen
-Een setje zomerbanden om de tweede set BB velgen heen
-Een degelijke geluidsinstallatie, het karton dat er nu in zit is net niet ideaal.
-Wishful thinking:rolleyes::
-Zo roestvrij mogelijk maken
-Nog roestvrijer maken
-Preventief behandelen tegen roest
-spuiten, bij voorkeur in een of ander kinky exotisch kleurtje...:f
- V300 register
- Verbannen
-
Alleen jammer van dat plekje roest, maar sinds gister weet je hoe je dat op kunt lossen, zowel op de beun- als op de professionele manier :humor:
- V300 register
- Verbannen
-
Die italiaan mag er ook wel wezen, leuk autotje!
- V300 register
- Verbannen
-
Vandaag met mijn 1700 naar Alkmaar, ? 100 km van hier, geweest.
Je hebt gezien dat ik wat geluidisolatie heb aan gebracht.
Mijn dochter heeft het liefst dat ik rustig rijd, niet constante 120 km per uur en inhalen.
Met een vaartje van 110 KM per uur gereden en och wat ben ik tevreden. Dat ligte windgeruis, de banden die ik hoor en o ja ver onderin ronkt ook een motor, hoor ik het goed? Ja hij loopt nog.
Ik heb bij bijna lege tank, lichtje brand, 25 liter getankt. Na 200 KM staat hij iets links van het midden!
- V300 register
- Verbannen
-
Eerste ding dus: groot onderhoud aan het prutteltje.
Overigens: hij loopt volgens mij wel aardig zuinig, ik heb hem gister volgegooid en nu, 350km verder, zittie nog ongeveer half vol.
Verder staat er e.e.a. roest-damage-control op de lijst voor de volgende salarisstrook, in afwachting van de hoofdprijs in de Lotto (oh nee, daar deed ik niet aan mee... bummer...) om de auto helemaal absoluut volledig roestvrij te laten maken en te laten spuiten. Maar dat kost zo achterlijk veel, dat duurt nog een paar jaar dus tot die tijd... jammer van de looks, maar gewoon zorgen dat het niet veel erger wordt en lekker rijden.
Ik stapte overigens vandaag bij de "dat zeg ik" uit, naast me parkeert een nietszeggende tojota, stapt een of andere 50-er uit...
Eerste wat hij zegt:"Jaja, een ouwe volvo... dat waren nog eens wagens" om vervolgens door te brabbelen over zijn vrouw en plantjes, ofzo, geloof ik... hij mompelde wat zacht.
Toch leuk

- V300 register
- Verbannen
-
setsunakaede;27351 schreef : Nah, ik moet zeggen ik vind het wel prettig dat ik hem hoor op het moment, hij heeft nog wel eens de neiging om af te slaan net op een moment dat het eigenlijk niet goed uitkomt.
Eerste ding dus: groot onderhoud aan het prutteltje.
Toch leuk
Heb je de carb niet eerstens even afgesteld met schroevendraaier door het filterhuis heen?
Zou ik eerst even proberen. Waarschijnlijk doet het hem dat al.
- V300 register
- Verbannen
-
setsunakaede;27351 schreef :
Ik stapte overigens vandaag bij de "dat zeg ik" uit, naast me parkeert een nietszeggende tojota, stapt een of andere 50-er uit...
Eerste wat hij zegt:"Jaja, een ouwe volvo... dat waren nog eens wagens" om vervolgens door te brabbelen over zijn vrouw en plantjes, ofzo, geloof ik... hij mompelde wat zacht.
Toch leuk
Ik heb dit ook al een paar keer meegemaakt. Volgende keer ga ik antwoorden dat ze toch iets verkeerd gedaan hebben. De auto wegdoen dus.
- V300 register
- Verbannen
-
Frans;27360 schreef : Heb je de carb niet eerstens even afgesteld met schroevendraaier door het filterhuis heen?
Al wel even geprobeerd, maar nog niet helemaal gelukt.
Misschien doe ik later deze week nog een poging, voorlopig red ik het met choke centimetertje uittrekken bij gas lossen maarja...
Een 440 'teur staat toch hoog op mijn lijstje hoor, al was het alleen om (ergere?) problemen voor te zijn.
Zelfde argument gaat ook op voor distributie en bougies + kabels.
- V300 register
- Verbannen
-
Frans;27360 schreef : Heb je de carb niet eerstens even afgesteld met schroevendraaier door het filterhuis heen?
als de vlotter van de carburateur lek is (waar dit ongveer 80% zeker door veroorzaakt wordt) helpt dat helemaal niets.
als het aan een kromme carburateurvoet ligt (de andere 20% waarschijnlijkheid

ik zou dus niet zo gauw weten wat het afstellen van het stationair toerental voor voordelen heeft... :nono: