Wat is jullie verbruik op LPG?
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;192722 schreef : Doe ik nooit en ook nooit gedaan. Hoef ze zelden bij te stellen, na 20.000 hooguit 1 uitlaatklep 0.05, rara hoe kan dat.
Lekker rijk lopen zodat je kleppen niet (te) warm worden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Als je dus lekker zuinig wilt rijden zou je eigenlijk al je compressie omhoog moeten zien te krijgen. Dat kan met een dunnere MLS-koppakking. Dan kun je bij een B200 al van 1:9.3 naar 1:9.8.
Kost je een avondje werk en een nieuwe koppakking.
Wat je ook kun doen is de ontsteking vervroegen. LPG kan namelijk veel meer voorontsteking hebben. Ikzelf heb er heel veel voordeel mee behaald (ook qua vermogen). Wel moet je er dan voor zorgen dat de vaccuumvervroeging goed werkt, anders wordt de stationair-loop slechter en het koppel onderin minder.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
mastertje;192733 schreef : Lekker rijk lopen zodat je kleppen niet (te) warm worden?
Te rijk is juist niet goed bij LPG. LPG pingelt bijna nooit, behalve bij een te rijk mengsel.
Compressie omhoog en een MLS pakking is inderdaad en goed idee. Helaas zijn de MLS pakkingen voor een B200 niet zo makkelijk te krijgen.
Squish heeft een B200 toch al niet. Verbrandingskamer verkleinen door wat extra materiaal toe te voegen (lassen) is een optie. Stealthfti van tbricks heeft wel een nummer van een passende mls pakking voor de B200. Moet je alleen wat ruimte voor de kleppen uit de pakking frezen.
Zoals Erik ook aangeeft, ontsteking aanpassen.
Mijn 340 met B14.4 voorzien van 14.3 uitlaat en carb liep 1:10-1:12. (handbak)
Nieuwe bougies, nieuwe rotor, nieuwe verdelerkap, kleppen gesteld, verse olie, iets koudere thermostaat. Motortje liep erg soepel.
Zou altijd de B14.4 uitlaat en carb gebruiken. Als je de ontsteking van de 14.3 handmatig kunt afstellen is dat mogelijk bruikbaar (kun je de ontsteking nog wat vervroegen) Is dat niet het geval dan kun je net zo goed de renix van de B14.4 gebruiken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Hoe worden LPG installaties eigenlijk afgesteld bij inbouw? Wordt er bij de inbouw even een dyno test gedaan met een 4 of 5 gas meter waar er over het gehele toerenbereik de mengverhouding wordt bepaald, of is het plug en play voor specifieke motortypes (met een grote speling)?
Als ik dat zo lees met compressieverhoudingen en vervroegen van ontsteking klinkt het allemaal als natte vingerwerk (trial en error).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
als je aansluiting 6 op de renix aan de massa legt je 3 graden verlating hebt
en als je aansluiting 6 en 7 van de renix aan de massa legt je 6 graden verlating hebt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.