Wat is jullie verbruik op LPG?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2012 16:25 #631744 door V300 register
Wat is jullie verbruik op LPG? is gemaakt door V300 register
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar LPG rijders en ik ben benieuwd hoeveel zij verbruiken. Ik rij met een B14.3E. Hij haalt 432 km op 53 liter, dit komt neer op een slordige 1 op 8. Waar ik opzich best tevreden mee ben, maar zuiniger is altijd beter natuurlijk.

Zijn er meer mensen die in deze configuratie rondrijden? en hoeveel verbruiken die van jullie?

groeten, laurens

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2012 16:45 #898192 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat is jullie verbruik op LPG?
Ik heb in een 343 gereden met B14.3 in een rare combinatie met originele 343-ontstekingsonderdelen e.d. Met de 40 liter-gastank haalde ik sowieso 350 kilometer, maar volgens mij voldeed mijn vulsysteem nog niet aan de 80%-regel, dus effectief kan het iets minder zijn geweest dan 1 op 10.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2012 17:03 #898194 door V300 register
Aha, dat scheel best veel!
zou dat een indicatie zijn dat al mijn achterstallig onderhoud de wereld nog niet uit is? ik heb voor zover ik weet de meest cruciale onderdelen afgesteld/vervangen.

tot nu toe heb ik de riemen vervangen en gesteld, koppeling gesteld, carb gesteld en schoongemaakt, contactpuntjes vervangen en ontsteking afgesteld ,CO gesteld en een mini beurtje gegeven.

Zijn er nog meer dingen die beter afgesteld/vervangen kunnen worden voor een beter verbruik? Ik rij ongeveer 25.000 km per jaar, dus dat scheelt weer een paar tankjes en zou het de investering misschien wel waard maken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2012 17:05 #898195 door V300 register
Ik heb een 340 met B14.4 en 5-bak gehad en die haalde net geen 1 op 10. Nu heb ik een 360 en daarmee haal ik eveneens net geen 1 op 10. Met m'n andere 360 was het net geen 1 op 9. Als je een automaat hebt, dan lijkt me jouw score prima.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2012 17:12 #898196 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Wat is jullie verbruik op LPG?

Laurens;192526 schreef : Aha, dat scheel best veel!
zou dat een indicatie zijn dat al mijn achterstallig onderhoud de wereld nog niet uit is? ik heb voor zover ik weet de meest cruciale onderdelen afgesteld/vervangen.

tot nu toe heb ik de riemen vervangen en gesteld, koppeling gesteld, carb gesteld en schoongemaakt, contactpuntjes vervangen en ontsteking afgesteld ,CO gesteld en een mini beurtje gegeven.

Zijn er nog meer dingen die beter afgesteld/vervangen kunnen worden voor een beter verbruik? Ik rij ongeveer 25.000 km per jaar, dus dat scheelt weer een paar tankjes en zou het de investering misschien wel waard maken.

Zodra je remmen aanlopen, ook al is het maar heeeeeel iets, zie je dit direct in het verbruik. Als jij straks rondom je remmen hebt vernieuwd c.q. gereviseerd, bestaat er een kans dat je nog iets zuiniger rijdt (ik begreep dat bij jouw auto rondom de remmen bleven hangen?).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2012 17:18 #898198 door V300 register

volvofiel;192528 schreef : Zodra je remmen aanlopen, ook al is het maar heeeeeel iets, zie je dit direct in het verbruik. Als jij straks rondom je remmen hebt vernieuwd c.q. gereviseerd, bestaat er een kans dat je nog iets zuiniger rijdt (ik begreep dat bij jouw auto rondom de remmen bleven hangen?).

Ooja, dat was ik even vergeten! Oeps haha. Jou aanname klopt, mijn linkervoorrem loopt iets aan. mijn remschoenen en remcylinders heb ik al vervangen, toch voor ook maar even snel doen.

Ik zal eens kijken hoeveel dat scheelt! ik heb er begin februari tijd voor, zal even laten weten hoeveel het uitmaakt.

P.s. hoe kan ik dat nou vergeten haha :crazy1:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2012 17:20 #898199 door V300 register
Oja, in die van mij was een 5-bak gelegd. Scheelt ook.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2012 18:44 #898205 door V300 register
Ik rij nu ook net 1 op 9, maar dat is een b19a :P dus eigenlijk neit het vermelden waard :D

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2012 20:14 #898214 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Wat is jullie verbruik op LPG?
Ik heb het bij gehouden sinds ik op LPG rij, het varieert tussen de 1:7.1 en de 1:10,1 waar bij het het gemiddelde verbruik over 26 tank beurten 1:8,7 bedraagt, wel moet ik zeggen dat mijn installatie niet goed is afgesteld.
Ik nog bezig ben met een carb te reviseren en heb een nieuwe verdamper gekocht deze worden zsm gemonteerd alsook een 5 bak, dan hoop ik toch richting 1:10 te kunnen gaan

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2012 20:47 #898216 door V300 register

flyhart;192538 schreef : Ik rij nu ook net 1 op 9, maar dat is een b19a :P dus eigenlijk neit het vermelden waard :D

Dat rijdt mijn 360 met B19a ook. B200k loopt gek genoeg een kilometer verder per liter. Heeft geloof ik met hogere compressie te maken.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC