Wat is jullie verbruik op LPG?
- V300 register
- Verbannen
-
Ik ben op zoek naar LPG rijders en ik ben benieuwd hoeveel zij verbruiken. Ik rij met een B14.3E. Hij haalt 432 km op 53 liter, dit komt neer op een slordige 1 op 8. Waar ik opzich best tevreden mee ben, maar zuiniger is altijd beter natuurlijk.
Zijn er meer mensen die in deze configuratie rondrijden? en hoeveel verbruiken die van jullie?
groeten, laurens
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
zou dat een indicatie zijn dat al mijn achterstallig onderhoud de wereld nog niet uit is? ik heb voor zover ik weet de meest cruciale onderdelen afgesteld/vervangen.
tot nu toe heb ik de riemen vervangen en gesteld, koppeling gesteld, carb gesteld en schoongemaakt, contactpuntjes vervangen en ontsteking afgesteld ,CO gesteld en een mini beurtje gegeven.
Zijn er nog meer dingen die beter afgesteld/vervangen kunnen worden voor een beter verbruik? Ik rij ongeveer 25.000 km per jaar, dus dat scheelt weer een paar tankjes en zou het de investering misschien wel waard maken.
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Laurens;192526 schreef : Aha, dat scheel best veel!
zou dat een indicatie zijn dat al mijn achterstallig onderhoud de wereld nog niet uit is? ik heb voor zover ik weet de meest cruciale onderdelen afgesteld/vervangen.
tot nu toe heb ik de riemen vervangen en gesteld, koppeling gesteld, carb gesteld en schoongemaakt, contactpuntjes vervangen en ontsteking afgesteld ,CO gesteld en een mini beurtje gegeven.
Zijn er nog meer dingen die beter afgesteld/vervangen kunnen worden voor een beter verbruik? Ik rij ongeveer 25.000 km per jaar, dus dat scheelt weer een paar tankjes en zou het de investering misschien wel waard maken.
Zodra je remmen aanlopen, ook al is het maar heeeeeel iets, zie je dit direct in het verbruik. Als jij straks rondom je remmen hebt vernieuwd c.q. gereviseerd, bestaat er een kans dat je nog iets zuiniger rijdt (ik begreep dat bij jouw auto rondom de remmen bleven hangen?).
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;192528 schreef : Zodra je remmen aanlopen, ook al is het maar heeeeeel iets, zie je dit direct in het verbruik. Als jij straks rondom je remmen hebt vernieuwd c.q. gereviseerd, bestaat er een kans dat je nog iets zuiniger rijdt (ik begreep dat bij jouw auto rondom de remmen bleven hangen?).
Ooja, dat was ik even vergeten! Oeps haha. Jou aanname klopt, mijn linkervoorrem loopt iets aan. mijn remschoenen en remcylinders heb ik al vervangen, toch voor ook maar even snel doen.
Ik zal eens kijken hoeveel dat scheelt! ik heb er begin februari tijd voor, zal even laten weten hoeveel het uitmaakt.
P.s. hoe kan ik dat nou vergeten haha :crazy1:
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik nog bezig ben met een carb te reviseren en heb een nieuwe verdamper gekocht deze worden zsm gemonteerd alsook een 5 bak, dan hoop ik toch richting 1:10 te kunnen gaan
- V300 register
- Verbannen
-
flyhart;192538 schreef : Ik rij nu ook net 1 op 9, maar dat is een b19a
dus eigenlijk neit het vermelden waard
Dat rijdt mijn 360 met B19a ook. B200k loopt gek genoeg een kilometer verder per liter. Heeft geloof ik met hogere compressie te maken.