Reproductie naafdoppen

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2009 09:55 #754535 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Reproductie naafdoppen
als elk lid er nu 4 besteld dan zit je aan ruim 400kapjes

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-02-2009 23:31 #754651 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Reproductie naafdoppen
Als je zo'n actie als dit succesvol wilt aanpakken, kun je misschien het beste:

- er wat meer tijd voor nemen

- een aankondiging voor in het clubblad schrijven met wat foto's (evt. een ontwerptekening) en een duidelijke uitleg wat je wilt laten maken en hoe dat voor de leden nuttig is.
- vooraf een target voor de te behalen bestellingen (# kapjes) vaststellen en daar de prijs op calculeren
- in de aankondiging een inschrijftermijn stellen (gezien de soms trage distributie van het clubblad lijkt mij 3 ? 4 weken na verschijning een redelijke termijn)
- tussen publicatie en deadline het forumtopic levend houden, updates van binnengekomen voorinschrijvingen geven, etc.

Iets waar je jaren plezier van hebt hoeft echt niet op een of 2 dagen klaar, toch??

Met een duidelijk inschrijvingstraject voorkom je dat ge?nteresseerden de inkoopactie missen en achteraf alsnog willen kopen. Dan moet je weer opnieuw gaan kijken hoeveel het er zijn, opnieuw calculeren, etc.
in 1 keer goed kost in totaal meestal minder tijd!!

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2009 16:01 #754729 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Reproductie naafdoppen
Misschien ook eerst een prototype laten draaien als voorbeeld hoe ze er uit gaan zien en zodat je zeker weet dat ze passen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-02-2009 12:32 #754952 door V300 register

antiekeradio;88661 schreef : Als je zo'n actie als dit succesvol wilt aanpakken, kun je misschien het beste:

- er wat meer tijd voor nemen

- een aankondiging voor in het clubblad schrijven met wat foto's (evt. een ontwerptekening) en een duidelijke uitleg wat je wilt laten maken en hoe dat voor de leden nuttig is.
- vooraf een target voor de te behalen bestellingen (# kapjes) vaststellen en daar de prijs op calculeren
- in de aankondiging een inschrijftermijn stellen (gezien de soms trage distributie van het clubblad lijkt mij 3 ? 4 weken na verschijning een redelijke termijn)
- tussen publicatie en deadline het forumtopic levend houden, updates van binnengekomen voorinschrijvingen geven, etc.

Iets waar je jaren plezier van hebt hoeft echt niet op een of 2 dagen klaar, toch??

Met een duidelijk inschrijvingstraject voorkom je dat ge?nteresseerden de inkoopactie missen en achteraf alsnog willen kopen. Dan moet je weer opnieuw gaan kijken hoeveel het er zijn, opnieuw calculeren, etc.
in 1 keer goed kost in totaal meestal minder tijd!!

Bedankt Wouter voor het meedenken en de tips.
Ik was uitgegaan van de geldigheidsduur van de offerte van 2 weken. Heb zojuist even gevraagd of ik dit moet aanhouden. Mochten we meer tijd nodig hebben, zou dat geen enkel probleem hoeven zijn.
Zal kijken of ik een artikel voor de Volvoice kan maken met screenshots van CAD-file, melding erbij maken bij wie ze moeten melden en wat ongeveer de kosten zullen zijn.
Wanneer is de deadline voor de volgende Volvoice?

Bodejodel;88743 schreef : Misschien ook eerst een prototype laten draaien als voorbeeld hoe ze er uit gaan zien en zodat je zeker weet dat ze passen?

Een prototype was ik sowieso van plan. Zal kijken of ik een velg mee kan nemen naar het werk, kan ik meteen meten en eventueel aanpassen ter plekke.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-02-2009 13:10 #754960 door V300 register
Om me ook even ongevraagd in de discussie te mengen: het lijkt mij het makkelijkst, en op termijn het goedkoopst, om een negatieve naafdop uit aluminium te draaien als mal, en hierin uit 2-3mm PETG oid nieuwe doppen te vacuumvormen. Die zijn gelijk hol en eenvoudig op het wiel te klemmen, en je hoeft maar 1 keer achter de draaibank te staan. Scheelt dus kostbare machinetijd, en het materiaal is goedkoper.
Eventuele chroomfinish kun je van binnenuit op een transparante dop plaatsen, dan is het gelijk minder krasgevoelig.

Geweldig initiatief overigens, reproductie van onderdelen is een goede manier om het voortbestaan van de 300 te garanderen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-02-2009 13:15 #754961 door V300 register

menneke76;88971 schreef : Wanneer is de deadline voor de volgende Volvoice?

Laten we het op het laatste weekend van februari houden. Dat is mooi op tijd.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-02-2009 13:30 #754966 door V300 register
vanbinnen verchromen ziet er niet uit..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-02-2009 13:30 #754967 door V300 register
Ik ga proberen de deadline te halen...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-02-2009 00:56 #755108 door V300 register

antiekeradio;88985 schreef : vanbinnen verchromen ziet er niet uit..

Bij DAF 55 achterlichten vind ik het effect zo slecht nog niet. Maar het kan natuurlijk altijd ook van buiten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2009 13:39 #763556 door V300 register
Hoe staat het hiermee?

Ik heb ook een nieuwtje, gisteren was ik bij een vriend die in de metaal zit, en op een gegeven moment begon hij, zoals vaker, heel enthousiast te vertellen over frezen e.d. Toen moest ik aan dit onderwerp denken, omdat ik - toen ik destijds dit topic las - ook al dacht: hij kan dit.

Ik heb hem dus de tekeningen laten zien van Robin en hij zei direct: makkie, ook de niet-versimpelde versie. Hij werkt hier: www.hilmarbv.com/

Hij kan dus in principe ongeacht het aantal bestellingen het voor 6 euro per stuk (of zelfs minder) maken, mits:
- hij (en het bedrijf) er geen problemen mee zouden kunnen krijgen (met Volvo o.i.d.)
- hij een autocad tekening krijgt (/precieze afmetingen)

Hij wilde ook even kwijt hoe hij het zou doen:
- voorkant vlakken
- buitencontour aanbrengen
- inkepingen/groeven infrezen
- achterkant boren in 't midden en uitruimen
- buitenkanten met radius afsteken
Hij was niet te stoppen ;) zo leuk vindt hij zijn vak, geweldig om te zien.

Natuurlijk zou er dan eerst een prototype van gemaakt worden, om te testen. Het kan sowieso van aluminium gemaakt worden, maar ik dacht ook van kunststof (moet ik nog even navragen).

Ik wil geen roet in het eten van Robin gooien, maar mocht jouw plan niet haalbaar zijn, dan is dit een goed alternatief.

Mocht het zover komen, let dan wel: hij doet dit in z'n eigen tijd (ook al kost het voor hem nauwelijks tijd, zegt hij zelf), hij doet het op vrijwillige basis en dus moeten/mogen we niet een al te strakke planning/of teveel verwachten, zeker als de bestellingen in sterke mate zullen toenemen. In eerste instantie is het een eenmalige actie, maar wel lekker vrijblijvend dus.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC