Reproductie naafdoppen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-04-2011 15:19 #873401 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Reproductie naafdoppen

punkazz;174286 schreef : een duidelijker antwoord kun je niet krijgen toch? :hmmz:

Op zichzelf niet, maar we zijn nu een jaar verder h?? Jammer dat 't zo gauw is opgegeven. Gezien het verloop van de discussie lag het toch voor de hand dat iemand 't op zou pakken?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2011 15:25 #873402 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Reproductie naafdoppen
Blik uit een blikfabriek en dan conserveren?

In Indonesi? eten we vaak van bananenbladeren. Na het eten gooi je die in de natuur en zo is de circel weer rond.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-04-2011 18:40 #873417 door V300 register

F334466;174307 schreef : Op zichzelf niet, maar we zijn nu een jaar verder h?? Jammer dat 't zo gauw is opgegeven. Gezien het verloop van de discussie lag het toch voor de hand dat iemand 't op zou pakken?

Ik heb nog ergens een setje liggen. Zal van het weekend nog es even goed zoeken in de garage :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-04-2011 23:23 #873451 door V300 register

F334466;174307 schreef : Op zichzelf niet, maar we zijn nu een jaar verder h?? Jammer dat 't zo gauw is opgegeven. Gezien het verloop van de discussie lag het toch voor de hand dat iemand 't op zou pakken?

Ik kan er nog wel eens een slinger aan proberen te geven, maar ik schat de kans zeer klein in. (hij werkt inmiddels weer af en toe bij het metaalbedrijf als bijbaan naast studie)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-06-2011 19:28 #876677 door V300 register
Beste allen,

Al ver voor ik van dit topic af wist had ik mijn broertje al eens gevraagd om een paar naaf dopjes te maken.
Ondanks dat hij tekeningen heeft gemaakt stelde hij voor om een voorbeeld te organiseren.

Nou sprak ik op de ALV jongstleden steven en hij vertelde mij het boven staande.

op de lustrum dag heb ik weer even met steven gesproken en hij mailde mij dit topic door met de linkjes van de tekeningen die al gemaakt zijn.

Mijn broertje heeft op meerdere machinefabrieken stage gelopen en weet bijna alle ins en outs van de metaal wereld.
Als steven mij een origineel opstuurt dan kan mijn broertje deze na tekenen en kan hij op school een proef setje maken van alu op de CNC machine/ bank/ apparaat.

Hij kan zelf een giet mal maken om het eventueel ergens te laten gieten.

Als dat allemaal gedaan is gaan we samen de boer op om een bedrijf te vinden in mijn en mijn broertjes bedrijven kring om ze in massa productie te laten nemen.

dus allen opgelet het naafdopjes project is weer in de lucht.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2011 20:43 #876691 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Reproductie naafdoppen
Dat is zeker goed nieuws, ik zoek ze al 4 jaar

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2011 20:54 #876697 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Reproductie naafdoppen
wat zeker niet vergeten mag worden, is dat deze doppen volgens mij ook op velgen van de 200-serie passen. Dit zou nog wel eerst proefondervindelijk vastgesteld moeten worden want het is alleen een vermoeden..!

Mocht het zo zijn dat de 200-serie ook een afzetmarkt is, kan dit wel eens een heel lucratief handeltje worden want die markt heeft heel andere prijzen dan de "onze"! :f

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
08-06-2011 21:05 #876702 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Reproductie naafdoppen
Volgens mij klopt dat Joost, want zo heeft trabitom eens goedkoop een NOS dop van ebay geplukt, alleen als 200 serie dop aangeboden :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-06-2011 21:06 #876703 door V300 register
Ik heb nog een compleet nieuw set liggen.

Boswachter, je avatar is geniaal! Post hem eens groter, dan kan iedereen lachen!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-06-2011 08:51 #876725 door V300 register
Dat is correct Mark en Joost.

De doppen zijn ook gebruikt voor de 200 serie velgen,
of andersom de 200 serie velgen hebben ze gebruikt voor de 300 serie.

In mijn zoektocht naar de naafdoppen kwam ik bij de Volvo dealer in Amersfoort en daar trokken ze in het magazijn een oud boek van de plank. De magazijn medewerker wist mijn velgen te laten zien die ik onder me auto heb zitten.

Hij liet mij toen zien dat ze ook de 200 serie met de zelfde velgen hebben uitgebracht.

Maar wat jullie zeggen, dan is de markt veel groter dan alleen de V3C, of andere 300 rijders.

Is het misschien een idee om de Volvo 200 club te benaderen of daar ook de vraag is naar de naafdoppen.

Maar wacht allen rustig af tot ik weer wat laat horen hoe ver me broertje is.

Maar voor dat we een bedrijf hebben gevonden die het voor ons wil maken gaan er wel weer een paar maanden over heen.

Jean-Luc deze is voor jou

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC