Voor de computer freaks, linux?

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
25-01-2009 21:46 #752676 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Voor de computer freaks, linux?
Weet iemand wanneer de uiteindelijke windows 7 uitkomt dan? Ik heb nu op mijn laptop vista. Over de snelheid heb ik geen klagen eigenlijk, als hij eenmaal is opgestart. Dat opstarten duurt zo lang! Bah..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-01-2009 22:40 #752694 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Voor de computer freaks, linux?
Dat is niet echt verbeterd in 7, als ik 'm vergelijk kwa opstarten in m'n virtuele machines. (XP blijft de snelste tot nu toe... van die 3)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-01-2009 00:30 #752707 door V300 register

Zojuist de pc opnieuw ge?nstalleerd, (...) en het werkt perfect! :y:
(...) geen gezeur meer vanaf nu! De pc loopt gewoon op XP yeehaa!
MSN is ook al ge?nstalleerd (en werkt goed). Ben nu de updates van XP aan het downloade / installeren. En dan straks nog een leuk programma uitzoeken voor het downloaden

Fijn dat het werkt:)
Laat nog ff weten welke van de 4 codes werkte. Dan gebruik ik die niet meer bij een eventuele herstart.
En voor het downloaden: ik zweer bij Bitcomet. Perfect programma, alleen heel veel foute zoeklinks.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-01-2009 12:41 #752738 door V300 register

antiekeradio;86591 schreef : Als je 1 gb geheugen, een processor boven de 1 Ghz (!!) hebt, zou windows 7 b?ta al moeten draaien.

Klopt, alleen ik heb maar 1 pc waar dat voor geldt, en dat is mijn hoofdbak. Daar ga ik het niet zomaar op proberen, dan wil ik op zijn minst een dualboot maken of een virtual machine. Daarbij zijn bovenstaande waarden minima, dus of het daarmee erg lekker draait... kweenie.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-01-2009 13:57 #752741 door V300 register

setsunakaede;86661 schreef : Klopt, alleen ik heb maar 1 pc waar dat voor geldt, en dat is mijn hoofdbak. Daar ga ik het niet zomaar op proberen, dan wil ik op zijn minst een dualboot maken of een virtual machine. Daarbij zijn bovenstaande waarden minima, dus of het daarmee erg lekker draait... kweenie.

Ik wel... nee, draait niet lekker, niet met 'maar' 1GB aan memory. (en aangezien ik maar 2G intern heb in de laptop... nee dank je)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-01-2009 14:43 #752871 door V300 register
XP is gemaakt om met 164 MB te kunnen draaien, dus dat zegt wel wat over de systeemvereisten idd.

Voor de nieuwere PC's met grote geheugens etc, schijnt XP 64-bit ook goed te lopen, een stuk minder 'handrem effect' als met vista. Voor de drivers kun je wel gewoon de vista 64 varianten gebruiken, dus compatibiliteit is al redelijk (en beter dan de eerste tijd toen XP 64 de enige 64-bits windows was.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-01-2009 15:57 #752883 door V300 register
Ik ben blij met m'n linux machinepark. (met 1 mac'je, ter test, op kosten van de baas ;) ) Tabitha werkt op windows, maar is geloof ik ook wel nieuwsgierig naar linux.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-01-2009 18:00 #752923 door V300 register
linux is fantastisch. Was het maar zo dat Lightroom en Photoshop native konden draaien erop.

Dus... momenteel een 'hackintosh' voor mij, begint langzamerhand te vervelen. Veel voor de hand liggende dingen niet instelbaar, ext3 ondersteuning te veel gevraagd voor een UNIX OS?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-01-2009 18:12 #752928 door V300 register
Yup, alleen linux ondersteunt dat.

Oh, kijk eens naar gimp als vervanger voor photoshop. Ze hebben, als ik me goed herrinner, zelfs een photoshop 'theme' om de look en feel te emuleren.

Lightroom ken ik niet, maar even zoeken geeft "bible pro", ufraw en lightzone als alternatieven... Als je het voornamelijk gebruikt om raw images naar jpg oid om te zetten dan kan dat ook met andere, commandline, tools. De foto's op mijn site zijn, mits met de 350D geschoten (> 95%), ook allemaal raw van origine. (en ik ben te lui om alles aan te passen, dus heb ik scripts hiervoor geschreven ;) )

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-01-2009 18:21 #752930 door V300 register
Ik gebruik op mijn laptop Linux maar op mijn vaste PC staat nog wel Windhoos
die gebruik ik echter alleen voor verslagen maken van school (Office 2007 is toch handiger als de andere in je groep het ook gebruiken) en foto bewerking, Photoshop en Lightroom werken toch fijner als Gimp en DigiKam

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC