Voor de computer freaks, linux?
- Mark Smeets
- Moderator
-
Ik heb een oude pc gekregen van iemand, maar helaas zonder software..
Het is een pentium 3 met 768 (3 X 256) MB werkgeheugen. Dus nog snel genoeg om mee te werken.
Zelf heb ik er nu al 2 keer XP op gezet, maar doordat (....) liep dit op niks uit..
Nu zat ik eraan te denken om linux te installeren, aangezien dit gratis software is. Maar ik heb hier geen ervaring mee en weet ook niet welke versie ik het beste op een pentium 3 kan installeren. XP liep prima op deze pc.
Het doel van de pc is, om hem te gebruiken voor te downloaden, aangezien ik mijn laptop hiervoor niet wil gebruiken (school doeleinde etc..) Owja en msn voor mijn zusje (de pc staat op haar kamer) :+
Nu is mijn vraag dus:
welke versie van linux zou ik moeten hebben?
En werkt linux een beetje samen met microsoft.. zou ms word bijvoorbeeld op linux gewoon draaien?
Of heeft iemand misschien een idee hoe ik (.....) :f
alvast bedankt voor de reacties!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Je zou Ubuntu kunnen proberen, die doet een aardige slag naar gebruiksgemak enzo. Compatibiliteit met Windows is aardig, dankzij Wine en andere windows emulators (en zelfs programma's die windows programma's virtualiseren, zeg maar in een "bubbel" rechtstreeks in Linux aanbieden). Je zal er alleen wel wat tijd en moeite in moeten steken, het werkt allemaal flink anders dan Windows en je zal waarschijnlijk innige vriendjes met Google moeten worden om alles ?cht precies naar je wensen te hebben.
Maar als je geen ervaring met linux hebt en dat mocht een obstakel lijken te zijn/worden, waarom probeer je dan niet aan Windows 2000 Professional te komen? Werkt ook prima!
- V300 register
- Verbannen
-
Wordt over t algemeen gezien als de meest handige linux distributie voor desktop gebruik. Zit veel multimedia ondersteuning etc standaard ingebouwd.