Voor de computer freaks, linux?

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
21-01-2009 10:21 #751807 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Voor de computer freaks, linux?
Dan ga ik als eerste (...)uitproberen.
En als die niet werken, dan bekijk ik Linux nader, en maak ik een afweging of ik 2000 of linux kies.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2009 10:23 #751809 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Voor de computer freaks, linux?
de 31 dagen periode is alleen als 'windows genuine advantage' meldingen in XP ge?nstalleerd zijn.

zover ik weet hangt het dus af van welke versie je mee begint om te installeren. weet niet of dat in SP3 standaard ingebakken zit?

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2009 10:26 #751812 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Voor de computer freaks, linux?
Het zou best handig zijn als je ook iemand kent die systeembeheerder is op een school, waar ze honderden registraties op 1 groepslicentie mogen hebben...:hmmz: :halo:

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
21-01-2009 10:28 #751813 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Voor de computer freaks, linux?

antiekeradio;85687 schreef : de 31 dagen periode is alleen als 'windows genuine advantage' meldingen in XP ge?nstalleerd zijn.

zover ik weet hangt het dus af van welke versie je mee begint om te installeren. weet niet of dat in SP3 standaard ingebakken zit?

Dit is een cd van SP2, en daar zit hij dus al in..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2009 10:31 #751815 door V300 register
kun je in de installatie bij het kiezen welke delen van de software wel en niet geinstalleerd worden, dat niet uitschakelen?

Windows Genuine Advantage.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2009 10:34 #751816 door V300 register
VLK's zijn wel handig idd

Voor zover ik weet is dat hele activatiegebeuren al ingebakken vanaf het begin van Windows XP, alleen ze brengen steeds updates er voor uit (WGA dus...) die het moeilijker maken om met een illegale Windhoos te blijven werken. Heeft in ieder geval geen drol met wat voor SP dan ook te maken.
Wat je trouwens kan doen om dit gedonder te voorkomen in de toekomst op dezelfde pc: maak een tweede partitie aan, download Hirens Boot CD en maak, zodra je computer naar je zin is, een ghost image van je systeempartitie. Die schrijf je weg naar de tweede partitie, en mocht je over een jaar de pc te traag vinden worden: opnieuw Hirens boot cd er in, en image restoren. Ben je in 20 minuten weer fris.
(zo zit dat overigens ook op de PC die nu als het goed is bij Erik terecht is gekomen, die komt deels bij mij vandaan en daar heb ik dus die ghost file aangemaakt).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2009 10:35 #751817 door V300 register
Hmmm, ik heb een SP3 die het al een hele tijd prima doet. (en nee, ik update niet, maar die bak is zwaar expendable... virtual op m'n macje)

Maar om terug te komen op de oorspronkelijke vraag, ubuntu zou ik inderdaad aanraden (of kubuntu, als je KDE wil) Zoek eens op Gnome en KDE en kijk eens welke desktop je het handigste vindt. Ik vindt Gnome op zich wel een goede voor de beginnende linux gebruiker. (ik heb het zelf op de laptop draaien, werkt erg intuitief, ook als je alleen windows gewent bent)

MS Word zal niet rechtstreeks draaien, maar kijk eens naar openoffice , ik heb gemerkt dat versie 3 beter om kan gaan met de tig MS word versies dan word zelf... (ter test kan je die natuurlijk ook voor windows downloaden)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2009 10:39 #751819 door Jeroen van Bodegom

setsunakaede;85694 schreef : VLK's zijn wel handig idd

Zeker, eentje meer of minder merken ze niet... :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2009 10:52 #751822 door V300 register
Dan heb je een goede key gevonden, Jan.

Overigens zullen de meeste beheerders niet zomaar een VLK aan een vriendje ofzo geven, voor je het weet draait de halve wereld op jouw VLK en wordt hij geblokkeerd. Ik zou het niet doen, in ieder geval.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2009 11:41 #751824 door Jeroen van Bodegom

setsunakaede;85701 schreef : Dan heb je een goede key gevonden, Jan.

Overigens zullen de meeste beheerders niet zomaar een VLK aan een vriendje ofzo geven, voor je het weet draait de halve wereld op jouw VLK en wordt hij geblokkeerd. Ik zou het niet doen, in ieder geval.

Je moet idd wel oppassen aan wie je hem geeft. In ieder geval iemand waar je van op aan kan dat hij hem niet verder verspreid.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC