Voor de computer freaks, linux?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2009 11:59 #751828 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Voor de computer freaks, linux?
Ik heb de cd van een vriend omdat ik m'n 3-4 eigen xp cd's kwijt was. Codes e.d. had ik niet nodig, maar ik update dat ding dan ook niet. (voor die 2-3 x per jaar om even de dreambox settings op te slaan, niet echt nodig)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2009 12:16 #751834 door V300 register
Heb je mublinder geprobeerd, die hide alle rotzooi en codes die windows nodig heeft om te registreren op internet! je kan zelfs alle windows updates doen via dit programma! Het is een forum waar je je op moet registeren, dan kan je het programma downloaden en dan ben je eigenlijk klaar!
Als je vragen hebt ofzo, stuur maar een PB, dan leg ik het wel even uit hoe het programma werkt! Anders even googlen! Ik heb al even gegoogled, klik hier en lees maar even! Werkt altijd bij windows XP Pro, of de home ook wil weet ik niet, maar...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2009 13:05 #751848 door V300 register
Linux is leuk (Draai ook Ubuntu dualboot met XP op m'n laptop) maar verwacht niet dat alles in 1x werkt zoals je het in Windows gewend bent. Is helemaal niet erg, maar hou er wel rekening mee :) Problemen kun je in 9 vd 10 keer eenvoudig oplossen via Google. Downloaden van Linux is echt geen enkel probleem trouwens, lijkt me een stuk sneller dan 2 weken wachten op een CD die je zelf in 5 minuten kunt branden. Is gelijk een goeie test: als je niet weet hoe je een cd downloadt en brandt, hoef je niet aan Linux te beginnen ;) (kidding, NOFI)

Verder: ik heb ook tijden illegale windows' gebruikt, maar ben vanuit veiligheidsoogpunt (je wordt gek van de wormen voor ongepatchte windows tegenwoordig) en gemak(geen zin om iedere keer een nieuwe WGA patch te installeren) nu overal (3 pc's) over naar legale versies. Zit je op school/ROC/HBO/universiteit? Kijk dan eens op www.surfspot.nl of www.slim.nl , daar kun je vaan goedkoop terecht voor legale software omdat scholen vaak groepscontracten afsluiten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2009 13:35 #751855 door V300 register
overstappen op mac en je bent van alles af. zelfs de energievraag van een macmini (welk voor deze doeleinde uitstekend zijn) is ook vele malen lager. handig voor het downloaden ;) bij mij staat deze 24/7 aan en pakt net iets meer dan 1 kw per dag. :)

ohja ook nooit meer last van virussen :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2009 13:42 #751857 door V300 register
Nou... ik hb nu een mac en ik mis de controle die je hebt met linux. De mac is net zo'n zeikerd als windows. Alleen zal windows alles op C: plempen, de mac in de partitie waar ie van geboot is. (al moet ik toegeven dat ie wel een heel stuk stabieler is, maar lang zo stabiel niet als m'n linux bakken)

Kwa verbruik is het wel een handige keuze. (M'n server vreet nu 2.4 kw p/d, de firewall 1.4 kw p/d)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2009 14:11 #751860 door V300 register
grapig, je klinkt net als een dude van mij. nu is het mij nog niet opgevallen dat osx een zeikerd is net zoals windows.

ik heb ubumtu nog geinstalleerd op de ps3, ik vond het zelf niet zo lekker werken. zeker niet in communicatie met mac. daar mist de mac nog wel functionaliteiten.

nu hoef ik ook niet zoveel controle te hebben over een pc. het moet gewoon zijn dingen blijven doen. en als ik niets aan het doen ben moet er ook niets aan staan, ook niet op de achtergrond.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2009 14:48 #751864 door V300 register
Ik ben zo'n IT'er die graag zelf bepaalt wat waar komt. Tevens vertrouw ik os'en niet, dus wil ik 1 partitie met het OS (om weg te kunnen flikkeren en opnieuw installeren) en 1 met m'n data. Als je alles op 1 zet gaat het prima, zowel met windows als met OSx. (en linux) als je wil splitsen zit je met windows en OSx snel tegen grenzen aan.

Maar dat is mijn tik. (ik wil weten hoe iets werkt, of het nou computers of auto's zijn)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2009 15:02 #751869 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Voor de computer freaks, linux?

huysmans;85747 schreef : Maar dat is mijn tik. (ik wil weten hoe iets werkt, of het nou computers of auto's zijn)

en vrouwen? :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2009 15:04 #751870 door V300 register
die hebben ook knopjes

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2009 15:06 #751872 door V300 register
Ik ben druk bezig met de studie, alleen zijn er ook nog andere factoren dan knopjes waar je rekening mee moet houden. (maar ik heb me een lol bij het uitzoeken, zeker bij dit exemplaar, verre van standaard :humor:)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC