Wat is verstandig? keuze auto 205diesel/340LPG
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
RDW schreef : G3 is alleen mogelijk voor auto's vanaf 1994, die voldoen aan de 94/12-norm.
en ergens anders las ik dat dit te herkennen is aan het ontbreken van een milieucode (K6 of E2) op kenteken.
Met andere woorden, met een U9 kun je het schudden. g??n G3 toegestaan.
- V300 register
- Verbannen
-
Frits, wat betreft LPG: ik rij het nu sinds eind februari. Rijd perfect en heerlijk aan de pomp (gewoon het gevoel). Omslagpunt ligt inderdaad tussen 7000 en 8000 km als je alle kosten mee neemt en er van uit gaat dat je niet extra onderhoud hebt aan een auto met LPG (blijft gissen). Heb nu wel probleem met cabarateur op benzine rijden, mogelijke te relateren aan rijden op LPG (door minder gebruik), maar kan ook iets anders zijn. Is dus altijd gissen. Je hebt iets meer techniek en er kan dus iets meer kapot. Goede inbouw is cruciaal, dan kun je veel plezier hebben. Vooral als je meer dan 10.000 km per jaar rijdt.
Bijgaand stuur ik de omslagpunt berekening (helaas niet als excel, kan niet volgens mij). Wellicht kun je er wat mee. Houdt rekening met een paar dingen:
- Wegenblasting valt meestal in klasse hoger en geen G3 (tot 25 jaar, daarna lach je je scheel).
- Verzekering gaat iets omhoog
- Uitgangspunt is gelijke kosten aan onderhoud e.d.
Aanschaf is circa 900 euro (o.a. in Eindhoven). Voor mij dus in 9 a 10 maanden er uit en daarna 1190 euro per jaar winst pakken. Reserveer 200 voor eventuele problemen en je pakt nog 1000 euro. Op basis van bijgevoegd berekening ligt omslapunt op 6850 km. Daarna is 8,5 cent per liter voordeel.
Welkom in de wereld van het onzekere en de oneindige keuzes! Soms wordt je er wel moe van, al dat kiezen....
- V300 register
- Verbannen
-
P.s.: hoe meer je rijd, hoe meer voordeel. Dus gewoon extra veel rijden :humor:.
- V300 register
- Verbannen
-
Niettemin ben ik ook verkocht. Volgens ingewijden ligt de benzineprijs aan het eind van het jaar op 2 euro de liter. Accijns op bezine is 50%, op lpg 9%. I rest my case.
- V300 register
- Verbannen
-
Hoewel ik nooit dagelijks op benzine heb gereden, geloof ik je direct. Ik pak heel makkelijk de auto. Ik heb nog altijd recht op gratis OV, maar als het kan pak ik de auto, veeeeeel relaxter! Zelfs een treinreisje met korting is duurder dan een LPG-ritje. Voor mij is het dus in het weekend verstandiger om met de auto naar m'n ouders te gaan dan met de trein (& bus).Lucluc;56909 schreef : Je gaat zo 20% meer rijden, dan dat je normaal met een benzineauto zou doen.
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
D?t moet je even op het V700V forum vragen. Ik geloof dat er kort geleden iemand zelfs een 1992 940 op G3 heeft kunnen zetten.volvomaniac;56772 schreef : Hoe kom ik erachter of dat wel kan op mijn auto? Op mijn kenteken bewijs staat u9.
- V300 register
- Verbannen
-
punkazz;56913 schreef : Hoewel ik nooit dagelijks op benzine heb gereden, geloof ik je direct. Ik pak heel makkelijk de auto. Ik heb nog altijd recht op gratis OV, maar als het kan pak ik de auto, veeeeeel relaxter! Zelfs een treinreisje met korting is duurder dan een LPG-ritje. Voor mij is het dus in het weekend verstandiger om met de auto naar m'n ouders te gaan dan met de trein (& bus).
Zelfs met een benzine (met een normaal verbruik) auto ben je goedkoper uit dan de trein incl korting. Echt schandalig.
En dan nog die vertragingen.... :uh-uhh: T?s dat ik ook gratis met de trein kan, anders zou ik enkel de 205 pakken.