Wat is verstandig? keuze auto 205diesel/340LPG
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-05-2008 18:26 #627475
door V300 register
Wat is verstandig? keuze auto 205diesel/340LPG is gemaakt door V300 register
Zoals jullie wellicht weten rij ik al een tijdje een peugeot 205 diesel als dagelijks vervoer (meestal pak ik de trein, maargoed). Ik rij iets minder dan 1000km in de maand.
Opzich bevalt dit wagentje prima, 0,0 kosten in onderhoud, alleen er zijn een paar kleine ergernisjes:
-De auto is verschrikkelijke lelijk
-grijs kenteken, dus 2 personen max...
Ik zou liever een 340 als dagelijkse auto rijden, maar op benzine is dat simpelweg te duur. Nu heb ik ook nog de optie om een belastingvrije te zoeken op LPG. Lekker comfortabel, ruim (met achterbank), en een auto die me aanstaat
Bovendien zou een belastingvrije LPG 340 nog een stuk goedkoper zijn dan de 205 diesel. Ik denk dat ik met de verkoop van de 205 een belastingvrije 340 LPG wel zou kunnen financieren. Alleen zie er maar eens ??n te vinden h??
En dan de betrouwbaarheid... Betrouwbaarder dan een 205 diesel kun je het niet krijgen denk ik. En een 340 op LPG zal wel behoorlijk storingsgevoellig zijn.. Als ik die ellende bij sommige klassiekers op LPG zie... Ik wil straks wel betrouwbaar naar m'n nieuwe werk/afstuderen kunnen rijden.
Frits
Opzich bevalt dit wagentje prima, 0,0 kosten in onderhoud, alleen er zijn een paar kleine ergernisjes:
-De auto is verschrikkelijke lelijk
-grijs kenteken, dus 2 personen max...
Ik zou liever een 340 als dagelijkse auto rijden, maar op benzine is dat simpelweg te duur. Nu heb ik ook nog de optie om een belastingvrije te zoeken op LPG. Lekker comfortabel, ruim (met achterbank), en een auto die me aanstaat

Bovendien zou een belastingvrije LPG 340 nog een stuk goedkoper zijn dan de 205 diesel. Ik denk dat ik met de verkoop van de 205 een belastingvrije 340 LPG wel zou kunnen financieren. Alleen zie er maar eens ??n te vinden h??
En dan de betrouwbaarheid... Betrouwbaarder dan een 205 diesel kun je het niet krijgen denk ik. En een 340 op LPG zal wel behoorlijk storingsgevoellig zijn.. Als ik die ellende bij sommige klassiekers op LPG zie... Ik wil straks wel betrouwbaar naar m'n nieuwe werk/afstuderen kunnen rijden.
Frits
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-05-2008 18:31 #711336
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat is verstandig? keuze auto 205diesel/340LPG
Overigens heeft de 205 een trekhaak, en een 1.8 motor

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-05-2008 18:33 #711337
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat is verstandig? keuze auto 205diesel/340LPG
Ik heb goede ervaringen met LPG en tot nu toe (2,5 jaar), weinig ellende gehad, iig weinig LPG-gerelateerd. Lijkt me ook dat iemand met zoveel kennis helemaal goed met LPG kan rijden, je legt er toch zo een ander motorblok in? 
edit: helemaal stil komen te staan is een klein risico, je hebt als het goed is ook nog benzine waar je je rit mee kunt afmaken.

edit: helemaal stil komen te staan is een klein risico, je hebt als het goed is ook nog benzine waar je je rit mee kunt afmaken.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-05-2008 18:38 #711339
door V300 register
Motorblok is inderdaad zo verwisselt, alleen heb ik geen verstand van die LPG techniek.
Ik wil wel een auto die ALTIJD start en probleemloos loopt. Daarom bevalt de 205 me zo goed eigenlijk en die rijdt zelfs nog best comfortabel.
Ik wil wel een auto die ALTIJD start en probleemloos loopt. Daarom bevalt de 205 me zo goed eigenlijk en die rijdt zelfs nog best comfortabel.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-05-2008 18:41 #711340
door V300 register
Ik ga binnenkort ook met een 340 op lpg rijden. Het valt inderdaad niet mee er een te vinden, maar laatst stonden er ineens twee op marktplaats. Er staat er ook een te koop op speurders. Wellicht is inbouwen voor jou ook niet gek, gezien je twee rechterhanden.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-05-2008 18:51 #711341
door V300 register
Koop een goede basis,
en laat er LPG inbouwen. Is niet zo gek duur ,en redelijk betrouwbaar. Overigens is mijn mening dat je op gas moet koken... Houdt rekening met snellere slijtage bij (vooral) jouw rijstijl (gok ik) klepzittingen ed. Overigens is een ander blokje geen speld in een hooiberg..
en laat er LPG inbouwen. Is niet zo gek duur ,en redelijk betrouwbaar. Overigens is mijn mening dat je op gas moet koken... Houdt rekening met snellere slijtage bij (vooral) jouw rijstijl (gok ik) klepzittingen ed. Overigens is een ander blokje geen speld in een hooiberg..
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-05-2008 19:04 #711343
door V300 register
LPG inbouwen kan ook nog natuurlijk.
Hoewel ik dat inbouw bedrag niet in ??n keer zou kunnen betalen. (misschien na de verkoop van de 205). Meestal is een 340 op LPG goedkoper dan een complete installatie.
Slijtage maak ik me geen zorgen om. Met een gewone straatauto rij ik gewoon tussen de 110/120 km/h op de snelweg. Racen doe ik niet op straat.
Gas is inderdaad om op te koken, maar nu ik de laatste keer voor euro95 ?1,67 heb betaald en voor een liter diesel ?1.43 ga ik er toch wel erg graag op rijden!
Hoewel ik dat inbouw bedrag niet in ??n keer zou kunnen betalen. (misschien na de verkoop van de 205). Meestal is een 340 op LPG goedkoper dan een complete installatie.
Slijtage maak ik me geen zorgen om. Met een gewone straatauto rij ik gewoon tussen de 110/120 km/h op de snelweg. Racen doe ik niet op straat.
Gas is inderdaad om op te koken, maar nu ik de laatste keer voor euro95 ?1,67 heb betaald en voor een liter diesel ?1.43 ga ik er toch wel erg graag op rijden!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-05-2008 19:15 #711344
door V300 register
Volgens mijn berekening ligt het omslagpunt bij 7700 km per jaar. En dat is dus als je wegenbelasting moet betalen. Ik vind dat de moeite waard om de gok te wagen. Ik heb al in twee 340's met 5-bak op lpg gereden en het viel mij niet tegen.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-05-2008 20:00 #711349
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Wat is verstandig? keuze auto 205diesel/340LPG
Als ik jou was zou ik lekker in die 205 blijven rijden. Hij kost je geen klap, rijdt goedkoop en comfortabel en vooral: je weet waar je aan toe bent.
Mijn broer heeft twee keer geprobeerd goedkoper/beter te rijden, en heeft twee keer een slechte/miskoop gedaan. Nu zit hij beter.
Het is nu eenmaal zo dat auto's in de laagste prijsklasses een grote kans hebben op storingen/pech etc.
Je moet het zelf weten uiteraard, maar ik zou persoonlijk nog effe lekker een jaartje doordieselen totdat je een vast inkomen hebt en dus iets meer financi?le armslag.
Mijn broer heeft twee keer geprobeerd goedkoper/beter te rijden, en heeft twee keer een slechte/miskoop gedaan. Nu zit hij beter.
Het is nu eenmaal zo dat auto's in de laagste prijsklasses een grote kans hebben op storingen/pech etc.
Je moet het zelf weten uiteraard, maar ik zou persoonlijk nog effe lekker een jaartje doordieselen totdat je een vast inkomen hebt en dus iets meer financi?le armslag.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-05-2008 20:01 #711350
door V300 register
offtopic... maar ?1,67??? De laatste keer dat ik getankt heb was ik 1,48 kwijt. Vond ik overigens ook een sloot geld voor een litertje direct verdampende meuk, maar goed het autootje rijdt niet op lucht.
Overigens is de vraag 205diesel vs 340 hier natuurlijk een beetje naar de bekende weg vragen he
Je kan natuurlijk ook altijd nog een 340 diesel kopen
best of both worlds (toch.....???)
Overigens is de vraag 205diesel vs 340 hier natuurlijk een beetje naar de bekende weg vragen he

Je kan natuurlijk ook altijd nog een 340 diesel kopen

Moderators: Mark Smeets