Anti-CUP discussie/360 te koop

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2008 22:39 #710341 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anti-CUP discussie/360 te koop
De 360-cup vind ik eigenlijk wel gein :woops: ben wel eens wezen kijken. De nadelen zie ik ook, maar toch vind ik het op een ??n of andere manier niet alleen negatief, zo'n Volvo op het circuit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-05-2008 01:25 #710358 door V300 register
De website klopt niet helemaal met de tekst van de statuten, op het punt van 'behoud volvo 300 serie'
Maar dit ligt dus eerder aan een gebrekje in de statuten dan aan de instelling van de club.
Het uitbreiden van de offici?le doelstelling van V3C met dit punt staat bovenaan de agenda voor de volgende ALV.

Over het "cupverhaal"; Ik denk dat er wel een vruchtbare discussie over gevoerd kan worden, maar voor een groot inhoudelijk debat (met veel argumenten pro/contra) is op een ALV eigenlijk geen plaats. Het inhoudelijke deel moet vooraf doorgenomen worden, en dan indien daar aanleiding toe is, op de vergadering de knoop doorhakken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-05-2008 13:14 #710393 door V300 register
ik wil nog even in de groep gooien dat mensen die aan autoracen doen (zeker met weinig geld) hun auto zo mooi en goed mogelijk proberen te houden. Is nogal handig als je met 180 km/u moet aanremmen voor de tarzanbocht. Het is niet zo dat deze coureurs hun auto's stuk willen maken ofzo, of willen "platrijden". Ze rijden met de 360 omdat het een goedkope, snelle achterwielaangedreven auto is. Heel veel rijders hebben als straatauto trouwens ook een 360. Maargoed, ik snap dat jullie het er niet zo mee eens zijn:)Ik ondersteun allebei hehe:yeah:

*edit* er wordt vanuit de cup trouwens ernstig geadviseerd om een race geprepareerde 360 te kopen, natuurlijk ook omdat het duurder is om er zelf 1 om te bouwen, maar het is toch goed advies als je van de 360 houdt (zoals ik nu sinds ik er 1 heb haha, met geen mogelijkheid dat ik mn autootje ga ombouwen)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-05-2008 10:56 #710554 door V300 register
:confused:Ik kom een heel eind mee met de gedachtegang van de echte liefhebber.Het schrikbeeld dat je naar een mooie auto aan het zoeken bent en ondertussen wordt ie onder je neus wegverkocht :cry2: .Ik heb dat gevoel gehad toen men bij de zogenaamd gezelligste omroep van Nederland stelselmatig cultureel erfgoed de schredder injoeg bij de achteruitrijraces :cry3::cry3::cry3::cry3:.
Maar daar zit 'm nou net het grote verschil.Voor die wedstrijden werden auto's gekocht met de bedoeling dat 2 heats moest blijven leven en daarna..........krak,en de mazzel.Iemand die een auto opbouwd om daar serieus wedstrijden mee te gaan rijden,heeft een hele andere gedachte in het hoofd.Je bouwd namelijk geen barrel van een auto omdat je dan simpelweg net zo goed niet mee kunt doen.Je koopt met deze bedoeling ook vaak juist geen mooie auto met alles erop en er aan want dat is alleen maar meer werk.Het moet er namelijk allemaal van af :D .Ik ken nogal wat mensen die met zgn youngtimers of(semi) klassieke auto's aan wedstrijden deelnemen en je zou er versteld van staan hoe die met die auto omgaan.
Het is een feit dat een auto met een aantoonbare racegeschiedenis altijd z'n waarde blijft houden en dus de moeite waard is om zeer goed onderhouden te worden.En auto "afraggen" is er dus ook echt niet bij want dan kom je jezelf tegen.Een auto opbouwen is toch wel meer werk dan,fff plat gezegd,kentekenplaat er af-startnummer erop!
Wedstrijden voor,in dit geval,youngtimers houden de auto wel in beeld n onder de aandacht van het publiek.Dat is goed voor de algehele mening en beeldvorming rond de 300 serie of je dat nu leuk vindt of niet.Je snapt er nix an dat DAF toendertijd niet verder kon.Als ik met een 55 ergens op een circuit kom dan zijn er altijd wel mensen die met zo'n ding gereden hebben en niemand begrijpt waarom DAF toendertijd gestopt is want het waren fantastische auto's. Met die opmerking zijn ze 30 jaar te laat....jammer :sad: .
:confused: Ja maarrrrrr,er wordt er ook wel eens een plat gereden.Ja dat er zo af en toe wat gebeurt dat is bijna onvermijdelijk natuurlijk.Maar bij al die nog veel mooiere auto's die op de openbare weg plat gereden zijn hebben we met z'n allen ook niet staan te verkondigen dat de bewuste auto nooit aan die persoon verkocht had mogen worden.Dan was VOLVO vlug klaar geweest destijds en was de 300 serie nooit het succesnummer geworden wat ze wel is geweest.

Sorry,om de een of andere reden kan ik het weer niet kort en bondig houden:woops:.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-05-2008 15:18 #710635 door V300 register
kijk, dit zijn toch weer interessante inzichten !

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-05-2008 10:43 #710706 door V300 register
Ook ik ben ermee eens dat er in principe niks mis is met de 360-cup.
Van de verhalen die ik lees of hoor, merk ik dat die mensen passie hebben voor hun auto. Zij kopen niet even vlug een auto, trappen hem af en brengen hem naar de sloop. Sterker nog, het zijn meestal de wat handigere mensen die met zo'n auto gaan racen. Veelal hebben zij minder te besteden. Voor de onderdelen worden dus sloopauto's opgekocht, gedemonteerd en de onderdelen worden hergebruikt. Dit in plaats van dat de 360 zomaar in de shredder wordt gegooid.

Daarbij, wordt de reputatie van de volvo 300 een stuk beter. Ik heb al veel mensen overtuigd dat de volvo 300 niet een suffe bejaardenbak is, maar dat er wel hele leuke dingen aan zo'n auto zitten. En dit allemaal door het sportieve gebruik.

De auto's die vaak voor de racerij worden gebruikt worden naar mijn inzien vaak "gered" van de sloop.

Ik denk dat je als Volvo 300 Club zijnde niet de strijd met de 360-cup aan moet gaan. Je hoeft hen ook niet te helpen. Dat kan natuurlijk wel door dergelijke auto's aan te bieden. Een gewone kale 360 kan naar mijn inzien beter op het circuit gaan rijden dan een GLT.
Daarbij hebben we nog te kampen met het feit dat de volvo 300 gewoon een goedkope auto is. Een stuk goedkoper dan bijvoorbeeld een BMW. Een goede reden om dus met een 360 te gaan racen.
Daarbij, wanneer de auto's schaarser worden, worden ze ook duurder. Opgegeven moment zal het probleem zichzelf dus oplossen. Niet dat dat een goed vooruitzicht is, maargoed.

Daarnaast ben ik weleens bang dat door een dergelijke actie de club leden zou kunnen gaan verliezen. Iedereen weet dat er een aantal leden zich bezig houden met het sportieve gebruik. Wanneer de V3C tegen de 360-cup wordt, kan dit worden opgevat dat de V3C tegen het sportieve gebruik is van de Volvo 300. De mensen die voor zulke doeleinden deze auto's gebruiken zullen zich niet meer welkom voelen.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2008 10:48 #710707 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Anti-CUP discussie/360 te koop
Hier ben ik het helemaal mee eens:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-05-2008 12:04 #710712 door V300 register
Bart & Erik: jullie hebben ook gelijk hoor :) Je zit als V3C idd ook in een lastige positie, het blijven Volvo 300's en de Cup-mensen hebben er grote lol in en zijn vast ook zuinig op hun auto. Mijn betoog was redelijk extreem gesteld (zoals ook gezegd). Ik denk dat je de meeste mensen wel te vriend houdt als je kiest voor een beetje passieve houding: niet actief er tegenin gaan, maar ook niet al te actief ondersteunen. Zo schop je de mensen die er erg tegen zijn niet tegen het zere been, maar keer je ook de racers niet keihard de rug toe. Welkom terug, poldermodel ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2008 14:59 #710963 door V300 register
Ik heb met interesse de discussie over de 360 cup gevolgd.

Maar nu ga ik hier even mijn visie met jullie delen. Tot twee weken geleden vond ik inderdaad dat een 360 (of eigenlijk een 340, want ik wist niet eens dat een 360 een 340 was met een 2 liter motor) een ouwe lullenbak was. Mijn vader had er immers twee gehad. Een witte 1.4 winner driedeurs en later rond 89/90 dus ik vermoed van de laatste serie een donkergrijze 5 deurs 340. Daarnaast had mijn opa een rode 340 automaat (ik geloof dat dat variomatic heet hier :S) met spoiler (ook 3 deurs).

Uiteindelijk zijn we overgestapt naar ford. Anyway de 340/ 360 was een auto die mijn opa, en mijn vader reden. En dus automatisch oude lullen auto's. Tot dus die twee weken geleden ik door mijn jongere broer werd opgebeld dat hij ging kijken naar een 360 die te koop stond voor de modena cup. Natuurlijk was deze al geprepareerd en zal het dus niet tegen jullie zere been zijn dat er weer een 360 om zeep is geholpen. Maar daardoor ben ik me de laatste twee weken weer gaan intersseren in de 340/ 360. Ik heb niet de ilussie dat onze 360 ooit nog op de weg komt, maar wie weet dat als ik er ergens ooit een tegen kom in goede staat, ik er nu wel even stil bij blijf staan. En hem op die manier via dit forum naar een goede nieuwe eigenaar kan loodsen.

Op die manier maakt de 360 cup mensen dus ook bewust van een bepaald type auto. Ik zag altijd pas auto's als ik zelf zo'n auto had... gewoon herkenning dus... Ik denk dat dat bij veel mensen zo werkt.

En zo kunnen ook de 360's die niet meer te reden zijn positieve gevolgen hebben... :yeah:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-05-2008 21:40 #711603 door V300 register
Vandaag werd ik bij mij in de straat aangesproken door iemand die mijn GLS wilde kopen. Een echte Volvo-liefhebber, die ook aan de 360-cup meedoet. Hij had mijn auto al vaker zien staan (logisch, want ik woon daar...) Nu komt het dilemma: ik doe de auto aan een liefhebber over, maar de kans bestaat dat ie op het circuit beland. Dus een Volvo 360-liefhebber en een circuit liefhebber.

O ja, en dit is geen grapje. Ik heb het even nagevraagd en Erik kent deze meneer.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC