Anti-CUP discussie/360 te koop
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Die studio zat er al toen jij nog niet eens geboren was. O.a. Ruud Gullit heeft daar ooit een plaatje opgenomen.
[youtube]0yXo7wiYPjs[/youtube]
- V300 register
- Verbannen
-
De meeste 360's in de cup zien er overigens erg mooi uit. De eigenaars onderhouden ze heel goed en zullen ze echt niet na twee seizoenen racen naar de sloop brengen.
Ik snap dat jullie tegen de 360 cup zijn, maar het probleem is dat de 360 de goedkoopste tweedehands aangeboden achterwielaangedreven auto met een redelijk snelle motor is. Als je bijvoorbeeld naar een BMW E30 325i/320i kijkt kosten die vaak al gauw boven de ?2000,-. Daarom blijft hij aantrekkelijk om mee te racen.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
speedfreakfloris;53424 schreef : Zolang het een 3-deurs injectie is die nog apk gekeurd is, is het wat mij betreft goed.
Dan mag je erg lang zoeken...
De Injections worden al schaars, en goedkoop zullen ze niet meer (lang) zijn.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Dat was een 3-deurs "360 Injection". De 360 uitvoering van de Winner zeg maar...
Ondertussen is hij voorzien van 1e type GLT-velgen, sneeuwkap en spoiler. Hij ziet er een heel stuk beter uit nu.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
speedfreakfloris;53465 schreef : Ik heb contact gehad met een aantal 360 cup-racers en die vertelde mij dat een 3-deurs stijver is, bovendien schijnt hij iets lichter te zijn.
Inderdaad is de 3-deurs iets lichter. Er is ook meer gewicht uit te slopen dan bij de 5-deurs.
Die stijfheid van de carosserie is pas echt van belang wanneer je de vering en dergelijke al goed hebt aangepakt. Daarnaast komt er nog een rolkooi in welke de auto al een stuk stijver maakt. Ofwel de stijfheid blijkt een heel stuk minder belangrijk dan het gewicht.