Anti-CUP discussie/360 te koop
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Voor alle duidelijkheid: ik ben ook tegen!!:no_comment:
- V300 register
- Verbannen
-

Ik neem aan dat het behoud van de 300-serie meer slaat op het op de weg houden van 300's, of nog liever, in een showroom

- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;55026 schreef :
Persoonlijk vind ik het erg gevaarlijk om te zeggen dat wij als club dit soort dingen moeten verbieden.
Welk recht hebben we om dat te zeggen? De club heeft er toch niks mee te maken?
Desalniettemin ben ik er zelf ook tegen, maar ik hou het op een persoonlijke mening en betrek de club er niet bij...
Waar lees jij dan dat we het willen verbieden? Als club kun je dat natuurlijk niet, en dat moet je ook niet willen ook. Ieder zijn ding, ieder zijn hobby, laat mensen lekker met een 360 over het circuit jakkeren. Je kunt als club w?l het standpunt innemen dat je dergelijk zaken niet gaat ondersteunen, bijvoorbeeld door er op je forum wel of geen aandacht aan te besteden.
Een beetje extreem gesteld, is het gewoon dat je door dergelijke races te ondersteunen (al is het maar in de vorm van vraag en antwoord op een forum), bijdraagt aan steeds grotere zeldzaamheid (niet alleen op de openbare weg!) van de 300, de 360 in het bijzonder. En dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Edit: dit lijkt me trouwens een interessant punt voor op een ALV!
- V300 register
- Verbannen
-
twkuiper;55087 schreef : Waar lees jij dan dat we het willen verbieden?
Was die voor mij?
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
twkuiper;55096 schreef : Sorry, nee, ik las dat Joost het over verbieden had. Zal mijn post even aanpassen voor de duidelijkheid.,
Kwist t ook niet zeker, dus ik vroeg maar even

- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;55026 schreef :
Eeh, voor alle duidelijkheid: het doel van deze club is toch het bevorderen van de contacten tussen eigenaars van een Volvo 300-serie?
Dat is niet wat er op de website staat:
Wat dus min of meer impliceert dat je als V3C alleen di? contacten tussen eigenaren en andere ge?nteresseerden bevordert die passen binnen het kader van "het behouden van de Volvo 300 serie". Platracen op een circuit hoort daar mijns inziens niet bij (integendeel), dus die contacten zou je niet moeten bevorderen.De doelstelling van V3C is het behoud van de Volvo 300 serie, o.a. door het bevorderen van de contacten tussen eigenaren en andere ge?nteresseerden.
Ik heb overigens niet de bedoeling de lijsttrekker te worden van de anti-CUP-fractie, maar het lijkt me wel boeiend om de discussie binnen de club aan te gaan op dit onderwerp. Zeker nu de 360 steeds schaarser wordt, wordt het hoog tijd om hier als club een duidelijk standpunt over in te nemen.
Zelf heb ik overigens simpelweg geen budget om er een 360 bij te kopen, laat ik dat vast gezegd hebben. Net zoals leden van natuurmonumenten ook zelf de middelen niet hebben om een stuk grond te redden van uitdijende industriegebieden.
Edit: nog een laatste toevoeging. Ik heb absoluut niet de behoefte om de 360-racers actief te dwarsbomen, ik gun iedereen zijn hobby en wil iedereen ook vooral vrij laten in zijn keuzes. Ik snap best dat het leuk is om met een auto over het circuit te jagen, ik mag ook graag rallies kijken op tv enzo, maar persoonlijk vind ik het gewoon zonde van een uitstervend type auto. Ik zal Cup-rijders er ook echt niet minder aardig om vinden, maar het gaat me om het principe, om de achterliggende gedachte van de V3C.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
volvofiel;55030 schreef : Ja, op het circuit rijden ze toch ook? Ze worden toch behouden?
...
Letterlijk en figuurlijk is soms moeilijk, ik weet het.