Anti-CUP discussie/360 te koop

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2008 09:13 #627416 door Doeke Dobma (GAST)
Anti-CUP discussie/360 te koop is gemaakt door Doeke Dobma (GAST)
[mod]Even een nieuw topic omdat er twee topics door elkaar heenliepen: 360GLS en de 'anti-cupdiscussie'. Hier dus verder over wel/geen CUP-auto[/mod]

speedfreakfloris;52964 schreef : Jammer dat het een 5-deurs is. Als het een 3-deurs was geweest had ik hem zeker gekocht voor een schappelijke prijs. Het is namelijk bij me in de buurt, heeft weinig gelopen en ziet er voor zover op de foto's te zien is nog erg netjes uit.

Ik dacht dat jij in 'sportief gebruik van de 300-serie' een topic hebt lopen waarin je aangeeft op zoek te zijn naar een 360 voor de 360 cup. Ik zou het onbegrijpelijk vinden als je daar zo'n wagen als deze voor gaat gebruiken. De wagen zoals in de advertentie, is een exclusief model, wat je, zoals Jean-Luc aangeeft, echt niet meer zo vaak tegenkomt. Zo'n wagen als deze moet gekoesterd worden, en niet afgeragd.

Ik vrees dat heel veel 300-liefhebbers(including myself) het je enorm kwalijk zouden nemen als je een dergelijke bijzondere auto voor de cup gaat gebruiken.

Voor de cup moet je op zoek gaan naar een 'simpele' 360, laatste model, die technisch OK is. Ik denk dat ik nog wel een 3-deurs weet staan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2008 09:19 #705939 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anti-CUP discussie/360 te koop
Idd, dat zou wel meer dan 1 mensen boos maken hier op het forum.

Voor de cup kun je het beste zoeken naar een 86'er heb ik begrepen van een cuprijder. Maar ik denk eerder dat je gewoon beter kunt zoeken naar uberhaupt n 360. (zolang het maar geen exclusief of mooi exemplaar is) want zoveel is er niet meer te krijgen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2008 10:38 #705947 door V300 register
Ik denk dat de 360-cup een aflopende zaak is. Ze zijn eigenlijk niet meer te koop en ik zou er personlijk alleen een verkopen aan een clublid. Als je gaat racen heb je toch een paar reserve-auto's nodig voor onderdelen.

Het zou kunnen dat er binnenkort een vario-cup gaat komen, maar ik hoop meer op een Opel Astra-cup. :humor:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2008 13:02 #705950 door V300 register
Er zijn inderdaad bij de weinige 360's die nog worden aangeboden steeds meer mensen die erbij zeggen dat ze niet willen dat ie naar 'het circuit' gaat.

waarschijnlijk slechte ervaringen in het verleden gehad.

een aantal jaar geleden waren er nog veel 360's waar niemand wat voor over had omdat ze optisch niet mooi meer waren of vanwege de bekende roestplekken, een uitgewoond interieur, noem maar op.

Die konden mooi opgekocht worden voor circuit gebruik en werden dan in ieder geval nog 1 of 2 jaar gebruikt in plaats van dat ze de kraker in gingen.

Iets later werd de 360 cup vooral een bron van mooie interieurs, accessoires etc, die dus afkomstig waren van wagens waarvan je achteraf zegt dat ze eigenlijk al te goed waren voor het circuit.

Inmiddels is het hele verhaal zodanig gekanteld dat de (potenti?le) circuit rijders auto's willen opkopen waarvan de algemene consensus binnen V3C is dat het wagens zijn die behouden dienen te blijven voor gebruik op de openbare weg en bij club evenementen.

Als dit nog gekker wordt kan ik me voorstellen dat we als V3C op een gegeven moment officieel tegenstander worden van de 360 cup.
Zover is het op dit moment nog niet volgens mij! maar gezien de toenemende schaarste van de 360 modellen is er maar 1 uitweg om deze concurrentie op te vangen; de prijs moet omhoog.

alleen als een auto voor 'liefhebbersgebruik' m??r oplevert dan wat een 'circuit-verbruiker' eens per 1 of 2 jaar aan een auto wil uitgeven, is er enige garantie dat de wagen niet naar Zandvoort gaat.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2008 13:09 #705952 door V300 register
Vergeet ook niet: aan een GLS heb je helemaal niets in de 360 Geen Modena Cup aangezien alle auto's moeten zijn voorzien van een injectiemotor.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2008 13:30 #705958 door V300 register
Een motor vervangen is spreekwoordelijk zo gepiept.

Ik kan je alvast zeggen dat de 'delegatie Nijmegen' binnenkort een statige GLS terug op de weg gaat brengen en dat er een helaas niet meer te redden 360 gesloopt gaat worden. We zullen er alles aan doen om cuprijders voor de zijn.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2008 14:11 #705966 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anti-CUP discussie/360 te koop

Lucluc;53199 schreef : Een motor vervangen is spreekwoordelijk zo gepiept.

Ik kan je alvast zeggen dat de 'delegatie Nijmegen' binnenkort een statige GLS terug op de weg gaat brengen en dat er een helaas niet meer te redden 360 gesloopt gaat worden. We zullen er alles aan doen om cuprijders voor de zijn.

Kijk, dit moeten we hebben. Inmiddels is dit een beetje een anti-cup topic aan het worden, maar ik moet zeggen dat ik zo mijn vermoedens heb wat er met mijn auto was gebeurd als ik hem niet gekocht had.

Geen hond wil zo'n gedeukte roestbak hebben, zelfs niet voor 350 euro.
Hij stond al lange tijd te koop, en het hoefde niet lang meer te duren of hij was de shredder ingegaan.

D??rom hou ik die blauwe 360 Injection sedan uit Silvolde zo nauwlettend in de gaten. Hij heeft al maanden geen meter meer gereden en ik denk dat zijn bestemming van de onwetende eigenaar waarschijnlijk de sloop mag gaan worden.

Jean-Luc, jij komt toch wel eens bij 't Smikkeltje? Daar tegenover zit Herberg Jan en als je dat straatje naar beneden rijdt staat hij links op een parkeerplaats, verscholen achter een bloembak.
20 seconden lopen vanaf 't Smikkeltje.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2008 14:13 #705967 door V300 register

volvofiel;53208 schreef : Jean-Luc, jij komt toch wel eens bij 't Smikkeltje? Daar tegenover zit Herberg Jan en als je dat straatje naar beneden rijdt staat hij links op een parkeerplaats, verscholen achter een bloembak.
20 seconden lopen vanaf 't Smikkeltje.

We zijn overgestapt naar een andere geluidsstudio, dus ik kom daar niet meer. Wel een geweldige snackbar! :D

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2008 14:27 #705976 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anti-CUP discussie/360 te koop

Lucluc;53209 schreef : Wel een geweldige snackbar! :D

Kijk kijk, toch nog een reden om nog eens naar dat pittoreske dorpje te gaan.

[Offtopic modus] Waar was die geluidsstudio? The Light Connection? Of 't Pakhuus?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2008 14:37 #705977 door V300 register
Silvox in Bontebrug.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC