Amsterdam weert oude auto's uit binnenstad

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-02-2008 14:20 #701707 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Amsterdam weert oude auto's uit binnenstad
Ik word schijtziek van dat milieugedram. Het is allemaal alleen maar om de staatskas te vullen. Slurptaks, roettaks en je hebt zelfs al verpakkingstaks. Straks als er lekker veel mensen in een hybride rijden dan krijg je natuurlijk de accutaks, want die accu's zijn lekker schadelijk voor het milieu. Je denkt toch niet dat ook maar ??n van die maatregelen iets helpt. En ook al helpt het iets, dan exporteren we nog steeds gewoon die afgedankte stadsbussen en vrachtwagens met een miljoen op de klok naar Afrika waar ze nog vrolijk weet ik hoeveel roet de lucht in pompen. Om nog maar niet te spreken over de fabrieken en de (vracht)schepen. Daar gaat ook allemaal dikke zwarte smurrie in en uit. Maar die kan je niet aanpakken, want dan verplaatsen ze gewoon die fabriek of gaan ze met een andere vlag varen waar die afspraken/verdragen niet gelden. Doe gewoon waar je zin in hebt, er komt vanzelf weer een ijstijd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-02-2008 15:42 #701718 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Amsterdam weert oude auto's uit binnenstad
Daar zit mijns inziens een kern van waarheid in, alleen met je laatste zin ben ik het niet eens.

De meeste milieumaatregelen zijn inderdaad bedoeld om de kas te vullen, en daar zal de kilometerheffing ook wel op uitdraaien...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-02-2008 15:50 #701722 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Amsterdam weert oude auto's uit binnenstad
Mooi oldtimers... Ja ja zo kan ik het ook. Oldtimers met een waarde van boven de 8000 euro met taxatierapport mogen amsterdam nog in...

Anders oldtimers worden gezien als goedkope wagens voor dagelijks vervoer en die mogen er dus niet in...

Amahoela. Wat een gezever, met andere woorden alleen rijke mensen met een oldtimer mogen er nog in? Bedoel zo,n snoek vervuild meer dan een oude 340 kan ik je wel vertellen. Daar zit 10 15 jaar tussen namelijk.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-02-2008 15:59 #701724 door V300 register
Welstand commisie klassieke voertuigen, bepaald of hi mooi genoeg is amsterdam in te mogen....Zou ook nog kunnen. Kunnen wij ons beroepen op erfgoed? Net zo als die fiat 500... Historisch nederlands voertuig.,..

Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen... Die brommers was in het nieuws die geven twee keer zo veel fijn stof als vrachtwagens. Die ook maar weren dan?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-02-2008 17:54 #701747 door V300 register

volvofiel;48632 schreef : Brommers vind ik maar niks (al ruiken ze wel lekker:)).

M??n je dat nou? Ik vervloek ze altijd als ze mij passeren als ik milieuvriendelijk op de fiets zit :mad: Stinkdingen...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-02-2008 19:30 #701760 door V300 register
Wat een gezever over dat Amsterdam! Laat ze toch de pl..... krijgen! In Amsterdam is echt niets, maar dan ook echt niets te vinden dat daar buiten ook te vinden is. Of straks misschien een Volvo 340.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-02-2008 19:54 #701763 door 16673-dummy

Dutchie;48715 schreef : M??n je dat nou? Ik vervloek ze altijd als ze mij passeren als ik milieuvriendelijk op de fiets zit :mad: Stinkdingen...

Ja, alleen de benzinebrommers. Die andere rotzooi stinkt inderdaad.
Overigens hou ik van benzine. Eerder ging ik altijd, als mijn vader moest tanken, altijd naast het tankvulpistool staan om de benzinelucht te ruiken:crazy1::D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-02-2008 19:59 #701765 door V300 register
Tja het gevaar is. het is nu in amsterdam, maar dat gaan andere steden wel een keer overnemen. Milieu zones voor vrachtwagens hebben heel veel gemeentes al. Hoeft alleen nog oude wagens bij te komen....

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-02-2008 20:04 #701768 door 16673-dummy
Maar geef toe, wat je soms uit de uitlaat van vrachtwagens ziet komen is ook niet normaal vergeleken bij een personenauto.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-02-2008 22:44 #701789 door V300 register

volvofiel;48736 schreef : Maar geef toe, wat je soms uit de uitlaat van vrachtwagens ziet komen is ook niet normaal vergeleken bij een personenauto.

Nee, maar een vrachtwagen is ook een stukkie zwaarder dan een personenauto :crazy1:En heb je wel es een dikke SUV ofzo op zien trekken? Die kunnen d'r ook wat van!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC