Amsterdam weert oude auto's uit binnenstad

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2008 09:22 #627054 door V300 register
Amsterdam weert oude auto's uit binnenstad is gemaakt door V300 register
Discussie

Amsterdam weert oude auto's (tot bouwjaar 1992) vanaf eind 2009 uit binnenstad.
Bovendien is de sloopsubsidie extra desastreus voor de oldtimers en liefhebbers.
Een waardeloze oneerlijke en valse maatregel!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2008 09:25 #698536 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Amsterdam weert oude auto's uit binnenstad
er is sprake dat auto's van 25 jaar of ouder weer wel gewoon mogen....het is even afwachten..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2008 09:27 #698537 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Amsterdam weert oude auto's uit binnenstad
Terecht he weet je wat voor een co mijn auto heeft vergeleken met een nieuwe?

Ne het is raar je kunt het ook anders bekijken ik moet dan namelijk een nieuwe auto kopen waarvoor ook, heel veel staal energie en wat nog meer s gebruikt. Maar goed dan levert natuurlijk geen milieuschade op.... Wel dus...

Daarbijj autoos onder 1992. Dat zijn meestal mensen die niet een olditmer rijden maar een goedkope auto omdat ze een dure niet kunnen betalen, die mensen ontzeg je nu om hun oma of opa te bezoeken en dergelijke. Zwaar belachelijk. SLooppremies oke, maar dit!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2008 09:37 #698538 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Amsterdam weert oude auto's uit binnenstad
Wat roet en CO betreft scoren oldtimers niet best. Maar een nieuwe AUDI Q7, A8, Porsche Cayenne of mercedes S classe stoot nogal wat meer CO2 uit dan de gemiddelde auto van voor 1992.
Ze slaan de plank (deels) mis. Als het om luchtkwaliteit gaat neem dan ook de moeite om de auto's op vervuiling te selecteren, en niet puur op bouwjaar. Natuurlijk is dat wel gemakkelijk, maar een aanzienlijk deel van de bevolking wordt de kans om auto te rijden afgenomen.
Voor een kleiner deel van de bevolking kan de hobby niet meer uitgeoefend worden, een ontheffing om een bijvoorbeeld aantal dagen per maand met hun oldtimer te kunnen rijden zou degenen die de maatregel doorvoeren wel sieren.
De maatregelen liggen nog niet vast. Niet afwachten, maar een duidelijke mening geven voor het te laat is lijkt me een beter idee.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2008 09:44 #701068 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Amsterdam weert oude auto's uit binnenstad

Dat zijn meestal mensen die niet een olditmer rijden maar een goedkope auto omdat ze een dure niet kunnen betalen

zo 1 was ik er ook in het begin ja.. kgeloof zelfs dat ze er een woord voor hebben.. ohja! "corsarijder":)
maar ik ken er iig nog genoeg die een oud geroest escortje of een van zelfde kwaliteit corsa of panda kopen voor een paar honderd piek omdat ze al niet eens 3000 piek kunnen neerleggen voor een moderne occassion.
als al die mensen idd niet meer naar amsterdam mogen met de auto.. ik zou het idd uitsluiting vinden van een groep met minder inkomens.. bah wat een regelgeving weer..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2008 09:49 #701070 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Amsterdam weert oude auto's uit binnenstad
Wat ik nergens lees is wat nou het percentage auto's in de Amsterdamse autopopulatie van voor 1992 is. En wat hun aandeel in de gezamelijke uitstoot is. En hoe gaat men dan vaststellen dat ik de stad niet meer in mag? Kentekenscanners ofzo? Da's veel werk. En dan nog, hoe zie je dat bij buitenlanders? Of moet er dan ineens een stickersysteem zoals in verschillende Duitse steden bestaat ingevoerd worden?
Vooralsnog ben ik blij dat ik in Rotterdam woon-waar men nog redelijk normaal met automobilisten omgaat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2008 10:02 #701073 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Amsterdam weert oude auto's uit binnenstad

Markvictor;47991 schreef : Terecht he weet je wat voor een co mijn auto heeft vergeleken met een nieuwe?



hoi, das niet altijd waar.
een morris minor stoot minder CO uit dan een nieuwere opel vectra...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2008 10:14 #701075 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Amsterdam weert oude auto's uit binnenstad
Dit is inderdaad weer een kansloos idee. Hetzelfde als die 80km/u zones rondom grote steden: het idee was mooi, maar in de praktijk blijkt dat er helemaal niet minder luchtvervuiling is. Hetzelfde zal hier ook gebeuren: ze vinden het een goed idee, maar in de praktijk zal het niets uithalen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2008 11:13 #701079 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Amsterdam weert oude auto's uit binnenstad
Ik ben benieuwd of dat ook voor oldtimers op LPG geldt. Die hebben toch echt minder uitstoot, of zie ik dat verkeerd?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arnoud Kusters
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2008 11:57 #701082 door Arnoud Kusters
Beantwoord door Arnoud Kusters in topic Amsterdam weert oude auto's uit binnenstad
LPG is toch schone brandstof en dat valt er ook onder??

Het is een straf om auto te rijden!!

Het is weer terug naar af!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD