Amsterdam weert oude auto's uit binnenstad
- V300 register
- Verbannen
-
66 coupe;47990 schreef : er is sprake dat auto's van 25 jaar of ouder weer wel gewoon mogen....het is even afwachten..
mooi niet dus. het gaat hier over alle autos van voor 1992.
De slooppremie vind ik wel een dubieuze maatregel, hoewel het voor sommige autos misschien toch interessant is.
heb van de FEHAC geen duidelijke statements gezien over dit beleid.
groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Trouwens er staan al jaren meer DSen in Amsterdam dan in heel frankrijk, plus een bloeiende bedrijfstak om die rampendingen rijdend te houden. Benieuwd of die zich nog gaan roeren.
Ach als autoliefhebber woon je toch al niet in sodomengomorrastad. Wegwezen als je de keus hebt. Het gevaar is dat dit soort plannen over kunnen slaan naar andere steden dan kan je het v300 gebeuren wel opdoeken want geen hond buiten ons ziet er een klassieker in.
Amsterdamned moet maar gewoon helemaal autovrij binnen de ring met gratis pendelbussen, dat lijkt me eerlijker en dan helpt het wel aantoonbaar aan de luchtkwaliteit. En ik pleit al jaren voor een groot hek om die stad, maak er toch lekker een reservaat voor bedreigde minderheden van. Leuk voor de toeristen.
Gromsound uit de provincie
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;48012 schreef : Wel interessant om veel auto's op te kopen voor 50 euro p/st en dan die slooppremies te incasseren. Was het nou voor oldtimers 1000 euro slooppremie?
Doorgaans geldt dat het wel 3 maand op naam moet staan en apk gekeurd moet zijn (zie franse inruilpremie). Het is 500 eu voor een benzine en 1000 eu voor een diesel in het voorstel. Ach voor 500 eu af van je opgereden 340, betere prijs dan de sloop. Maar de man met die mercedes 'taxi' in het journaal gister zei dat ie 5000 waard was... ''verkopen of verhuizen''. Ik wist het wel.
- V300 register
- Verbannen
-
Daarna zorgen dat je fiets niet constant gejat wordt in de steden.
Daarna pas deze onzinregeltjes toepassen.
Eerst andere wegen opengooien voordat je de oude wegen af wilt sluiten.
't is net fijn-tuning, een sportfilter plaatsen terwijl je uitlaat potdicht zit :S
- V300 register
- Verbannen
-
Ik ben er op zich ook best voor om ervoor de zorgen dat de markt jong blijft met de auto's, maar dit moet niet ten koste gaan van klassiekers.
In duitsland is het al jaren dat je minder betaald voor een nieuwe auto aan vaste lasten dan voor een oude auto, juist omdat ze willen stimuleren dat je een nieuwe auto gaat rijden.
Verder hebben ze daar ook nog aparte kentekenplaten zodat je met je klassieker ook nog kunt rijden.
Ik denk dat ze zoiets in NEderland ook toe moeten gaan passen.
Prima als je een oudere auto wilt rijden, maar auto's van 25 jaar en ouder moeten op een apart kenteken met misschien een max van 10.000 km oid binnen nederland!
Andere auto's van 15-20 jaar een max van 7500 km en als je meer rijdt betaal je er voor, of mag je er bijvoorbeeld niet mee in de spits rijden.
Ook allemaal klote maatregelen maar we ontkomen er toch niet aan!
Vroeger of later komt het zover dat we niet meer elke dag met onze youngtimer of klassieker kunnen rijden.
persoonlijk zie ik mijzelf nog minder snel naar amsterdam gaan, maar gelukkig hebben we nog een gloednieuwe auto die op de 2e plaats komt voor schoonste auto's die op dit moment verkocht worden, dus ik maak me daar nog niet druk om.
- V300 register
- Verbannen
-
gromsound;48014 schreef : Maar de man met die mercedes 'taxi' in het journaal gister zei dat ie 5000 waard was... ''verkopen of verhuizen''. Ik wist het wel.
zo te zien aan de staat van die auto was die ook alleen getaxeerd op 5000 euro.....
ik heb wel eens voor het grotere broertje (de S-klasse) van die auto's rondgekeken, die doen dat nog eerder in de verkoop.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Allusjh met dikke TURBO!!!!! BROAAAARRRRRR PSSSSJJJJTTTT!!!!!!!!
....................of zeg ik nu iets heel stoms?
:+
- V300 register
- Verbannen
-
Aan de andere kant snapt iedereen dat er een keer wat moet gebeuren. Maar ik ben van mening dat je naast oude auto's dan ook van die asobakken moet gaan verbieden. En stadsbussen uit het centrum weren.