Amsterdam weert oude auto's uit binnenstad
- V300 register
- Verbannen
-

PS sommige steden WIL je niet eens binnen met al die vuilnis etc...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Verscheidene mensen hingen toen in de godijnen vanwege die opmerking......... en zie wat er nu gebeurd.........
Was die grap toch niet eens zo slecht voorspeld :hmmz2:
Maar goed, het is natuurlijk een maatregel die van de zotten is, daar zullen de meesten het wel over eens zijn.
En ondertussen ondernemen we met zijn allen niets...............

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;48599 schreef : Nee tuurlijk niet... dacht je dat Den Haag of Amsterdam luistert naar ons?
Alleen naar onze geldbuidel!
Overigens, wisten jullie dat er voor verschillende steden een verbod geld voor "vuile" vrachtwagens? Mijn baas ook. Die betaalt nu per jaar een bedragje en dan geldt het verbod ineens niet meer voor zijn autoos (ong. 180 stuks).
Hoezo millieu? Kassa!
In Den Haag kan je een slooppremie krijgen, maar alleen als de auto meer dan drie jaar op jouw naam staat. Geen handel dus!
Ik heb trouwens onlangs iemand van de Partij van de Afdracht horen vertellen dat we in Nederland af moeten van die "vanzelfsprekendheid van mobiliteit". Dus jezelf verplaatsen in ons land wordt weer bijzonder (zoals in de middeleeuwen).
Eigen autobezit: Onnodig! Een minister wordt tenslotte toch ook niet in zijn eigen auto vervoerd? (Met zwaailichten door de files).
Geniet van je autootje, mijdt Amsterdam en we zien wel waar het schip strandt.
- V300 register
- Verbannen
-
En vreemd dat rekeningrijden weer wordt toegeschreven aan 'links', terwijl het huidige kabinet bestaat uit CDA (tegenwoordig meest rechts), CU (ietsje linkser op autogebied, ultra-rechts op moreel gebied) en dan nog de PvdA (wat is daar nog links aan?).
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
eipmiw;48615 schreef : Vandaag in de volkskrant het bericht dat een brommertje twee keer zo veel fijnstof produceert dan een vrachtwagen......
Dat komt door de belabberde wetgeving omtrend de brommers.
Een beetje 2-taktbrommer verbruikt nu 1 op 20 (mits hij origineel rijdt)
Wanneer meer gebruik zo worden gemaakt van 4-takt kun je gemakkelijk naar 1 op 25 of hoger. Daarbij hoeft er geen olie worden bijgevoegd wat de brommer weer een heel stuk minder milieuschadelijk maakt.
Waarom wordt 4-takt zo weinig toegepast bij brommers dan?
- Er bestaat een restrictie van 50cc. Een 4-takt-motor levert over het algemeen, bij dezelfde motorinhoud, veel minder vermogen.
- Het bouwen van een 2-takt-motor kost minder dan het bouwen van een 4-takt motor. Aangezien een brommer wordt gebouwd om maar een jaartje of 4 mee te gaan is het onnodig duur om de duurdere 4-takt-motor in te bouwen.
Ofwel; zouden ze 4-takt verplichten worden 2 problemen opgelost:
- Brommers zijn beter voor het milieu
- Ze zijn minder gemakkelijk op te voeren
Dat stukje in de krant is trouwens weer op een typisch "media"-manier geschreven. Zij zijn er namelijk van uit gegaan dat per liter verbrandde brandstof een brommer veel schadelijker is. Maar bij zoiets moet je naar het totaalplaatje kijken: Alle vrachtwagens bij elkaar in Nederland zijn waarschijnlijk weer 10 keer zo schadelijk dan alle brommers bij elkaar.
De regering reageert hier waarschijnlijk weer op door straks de kleinste problemen als eerst aan te pakken..........*zucht*
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Lucluc;48614 schreef : Ik geniet van mijn auto's, maar kan niet anders dan tot de conclusie komen dat er echt iets moet gebeuren. Wie hier echt denkt dat we er kunnen komen met eindeloos asfalteren mag het zeggen.
Daar heb je volkomen gelijk in. De kilometerheffing lijkt mij ook een goed plan.
Maar van die maatregelen zoals nu in Amsterdam heeft gewoon geen enkel nut. Laat ze dan alle vliegtuigvluchten van Amsterdam naar Brussel ofzo schrappen, d?t scheelt pas!
Brommers vind ik maar niks (al ruiken ze wel lekker:)). Elektroscooters ook niet, wat dacht je dat het maken van zo'n accu kost?