Amsterdam weert oude auto's uit binnenstad

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2008 14:06 #701099 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Amsterdam weert oude auto's uit binnenstad
Quote>>maar gelukkig hebben we nog een gloednieuwe auto die op de 2e plaats komt voor schoonste auto's <<

jaja die omgestickerde toyota.. trouwens onze eendenvrienden kunnen het dus ook allemaal schudden, laatste verkoopjaar 1989 en daar rijden er heel wat van in amsterdamned! zo effe kijken op 2cv.nl of daar ook al gezellig gediscussieerd wordt; ;yep en een stuk militanter haha:
forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=6202&postda...storder=asc&start=75

He Niko, ik ben 10 jaar terug uit mijn geboorteplaats Enschede gevlucht omdat daar de bereikbaarheid ook systematisch werd gefrustreerd, door onze grote vriend ''Dickie File'' (ook PvdA). Het wordt daar steeds erger, als moeders huisje aan de esmarke verkocht is kom ik er echt NOOIT weer.

Arnhem houdt terecht vast aan hun trolleybussen, de rook komt uit de centrale buiten de stad, zo kan het ook. Waterstofbus nog een oplossing.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2008 14:10 #701100 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Amsterdam weert oude auto's uit binnenstad
verbied gewoon alles met een voertuiggewicht boven de 1000 kilo....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2008 15:16 #701106 door V300 register
Ik vraag me of er iets van wetenschappelijk onderzoek aan deze maatregelen ten grondslag ligt.

Volgens het nrc is 14% dus ca 1 op de 7 auto's in amsterdam van voor 1992. Het gaat om 30.000 auto's.
De SP en VVD zijn trouwens tegen deze maatregel volgens dezelfde krant.

Nu is het zo dat oudere auto's relatief meer CO uitstoten, maar nieuwere auto's oa door de hogere verbrandingsdrukken en temperaturen meer van de ook zeer schadelijke stikstofoxiden NOx en fijnstof. Er komt weliswaar in grammen meer roet uit oudere auto's, maar de fijnstofdeeltjes worden bij nieuwere auto's almaar kleiner en dus gevaarlijker.
Deze fijstofdeeltjes blijven langer hangen en dringen tot diep in de longen door. Vooral bij directe injectiesystemen is dit een probleem. Af fabriek met nieuwe katalysator kan dat nog wel redelijk meevallen, maar als ze een paar jaar oud zijn valt dat niet meer mee.

Daar komt bij dat de nieuwere auto's veel zwaarder zijn, zwaardere motoren hebben en gestroomlijnder zijn dan oudere autos en dus vooral in het stadsverkeer relatief veel schadelijker zijn.

Bovendien worden er naast 30.000 Amsterdammers vele anderen gedupeerd die geen aanspraak kunnen maken op een sloopregeling.

Naar mijn idee samengevat:
A. De maatregel werkt niet (effectief)
B. De maatregel treft vrijwel uitsluitend de minderbedeelden (en een paar oldtimererzitters)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2008 16:02 #701110 door V300 register
Dat zijn verstandige opmerkingen.
Nu staan politici er niet echt om bekend dat de beslissen op basis van wetenschappelijk onderzoek of andere rationele gronden (daarom zitten die lui ook niet in het bedrijfsleven). En juist pvda-ers hebben nogal wat boter op hun hoofd aangezien de generaties voor hun juist het ideaal nastreefden van ''iedere arbeider zijn eigen autootje''.
Ook typerend voor dit soort ondoordachte acties is dat ze altijd bijkomende nadelige effecten hebben met name voor minder draagkrachtigen. Altijd weer, voorbeelden genoeg.
Men heeft blijkbaar niet het geduld om te wachten tot de ouwe auto vanzelf uitsterft (op die paar weinigrijdende oldtimers na, meetbaar effect nihil). En de BOVAG zie ik alweer juichen dat is ook voorspelbaar.

Misschien een leuk klusje voor het SWOV om dit eens door te rekenen. Nu blijft het vaak bij kretologie over ''vieze ouwe galbakken'' en ''asociale SUVs''.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2008 19:57 #701137 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Amsterdam weert oude auto's uit binnenstad
Ben ik even blij dat ik niet in "de grote stad" woon! Voordat ze hier iets horen van fijnstofbestrijding of weet ik wat voor onzin ben ik al lang met pensioen.

Het zijn allemaal gekken:crazy1:
En over een aantal jaar maar klagen dat er zo weinig oldtimers meer zijn...
Is gewoon pure onzin, die milieu-manie. Iedereen wil meedoen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2008 20:48 #701157 door V300 register

volvofiel;48067 schreef : Is gewoon pure onzin, die milieu-manie. Iedereen wil meedoen.

Dat moet natuurlijk wel even gerelativeerd worden, maar eigenlijk ben ik het met je eens. Er zijn wel belangrijker dingen die niet belangrijk genoeg worden gevonden. Hongersnoden, watersnoodrampen, oorlogen... Maar goed, daar merkt geen Hollander (en Amerikaan) wat van, dus dat is niet interessant genoeg :no_comment:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2008 20:51 #701159 door V300 register
Weet je wat ook erg is? Vlees eten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2008 21:21 #701166 door V300 register
Vanavond reed deze dame, de genoemde minister, in een mooie oude snoek door Amsterdam in gesprek met de jongens van "de wereld draait door".
Daar nam ze al gas terug als het gaat om "mooie oldtimers".
Dat zou weer wel moeten kunnen in het karakter van Amsterdam en ze zou in de tijd die komt zich er over buigen.
Dan ontstaat dus de discussie welke wagen wel en welke niet? En zo gaan ze er straks waarschijnlijk niet uitkomen.
Is dit niet het soort nieuws van: er wordt iets geroepen in Den Haag en de media stort zich er op en na een tijdje hoor je er niets meer van?
Hopelijk.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2008 21:31 #701167 door V300 register

Lucluc;48089 schreef : Weet je wat ook erg is? Vlees eten.

Klopt... Daarom eten wij al niet meer elke dag vlees bij de maaltijd :)

Frans;48096 schreef : Daar nam ze al gas terug als het gaat om "mooie oldtimers".
Dan ontstaat dus de discussie welke wagen wel en welke niet? En zo gaan ze er straks waarschijnlijk niet uitkomen.

Viel me inderdaad ook op! Ik zat ook te kijken, en ik zei al tegen m'n vader: 'en dan is de 300-serie natuurlijk geen oltimer...'

Hoe ze dat op gaan lossen ("daar gaan we de komende weken naar kijken") is mij nog een raadsel.....

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2008 23:11 #701172 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Amsterdam weert oude auto's uit binnenstad
Welke partijen denk je dat die voor gaan stemmen om oude auto's te weren uit amsterdam. Denk alleen de partij voor de dieren en groenlinks.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC