Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- V300 register
- Verbannen
-
[youtube]FTnT1a-HKj0[/youtube]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Punt 6 van regeerakkoord 'Bruggen slaan':
XII. Ruimte en mobiliteit
- De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt vanuit milieuoverwegingen afgeschaft.
- V300 register
- Verbannen
-
Auw.....
Dan hoop ik dat de andere maatregelen zoals in de laatste Volvoice stonden, w?l achterwege blijven...
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Voor mij voordelig, gezien het vanaf het 6e voertuig gratis is.
Ik vindt het wel erg, dat vooral door die laatste ingevoerde diesels van n?t voor 1986, het voor de 'doorsnede' klassieker-liefhebber stuk wordt gemaakt.
Het kost me een fortuin om alles op de weg te houden, als de vrijstelling van wegenbelasting wordt afgeschaft op mijn oldtimers waar ik amper per auto nog geen 1000 kilometer op jaarbasis mee rijdt, wordt het onbetaalbaar...
Dan wordt er veel gesloopt, ook goede auto's, dat zou zonde zijn.
Er spelen al vele doemsenario's in mijn hoofd af...
Straks kun je alleen nog maar met een bovenmodaal inkomen een oldtimer bezitten en de rest kan ze zo nu en dan in het museum wel bekijken...
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Overigens wordt de studiefinanciering vervangen door een leenstelsel en de OV-studentenkaart vervangen door een kortingskaart per studiejaar 2014-2015. Auw!
Als alles volgens schema loopt, heb ik mijn masterdiploma aan het eind van studiejaar 2013-2014. Reden temeer om de vaart erin te houden, anders gaat studeren me vele honderden euro's per maand kosten.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik vrees ook voor de afschaffing en weet nu niet of het nog betaalbaar blijft om de 360 aan te houden, er zit nog geen jaar LPG in.
Waarom geen importverbod op klassieke diesels en alleen daar de oldtimerregeling voor afschaffen? Daar ging de kritiek naar uit en de 'echte' klassiekers zijn 9 van de 10 keer toch geen diesel.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Of gaan we weer terug naar vroegah?
Fabrieksscholen, werken vanaf je 16e en onderaan de ladder beginnen...
- V300 register
- Verbannen
-
punkazz;207311 schreef : Amaj. Het zat eraan te komen en als het kabinet een beetje stabiel blijft zie ik dit er zo doorkomen.
Punt 6 van regeerakkoord 'Bruggen slaan':
XII. Ruimte en mobiliteit
- De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt vanuit milieuoverwegingen afgeschaft.
heb halbe zijlstra gisteravond (of was het vrijdag?) nog heel wat anders horen zeggen op NL1. Kan zijn dat hij alleen het vvd standpunt naar voren bracht maar de strekking was dat het niet eerlijk zou zijn als door het aanpakken van de belastingvrije-import-voor-dagelijks-gebruik de rest van oldtimerliefhebbend Nederland op de blaren moet zitten.
Feit blijft dat belangenorganisaties zoals de FEHAC dit probleem al lang geleden aan zagen komen, er signalen over afgegeven hebben, en dat de politiek er niets mee gedaan heeft. En nu al die jongens en meisjes dagelijks lekker goedkoop met hun autobahntraktor op en neer aan het knallen zijn is het natuurlijk te laat om er nog wat aan te doen op een zinvolle manier...
Simpele oplossing was geweest dat de belastingvrijstelling uitgesteld wordt tot het voertuig 25 (of 30) jaar in Nederland geregistreerd is geweest. Jammer voor de hobbymatige import van klassiekers maar wellicht een boost voor het restaureren van origineel nederlandse auto's....
anyways als men inderdaad de vrijstelling nu geheel gaat afschaffen zal het grootste deel van ons eigen wagenpark waarschijnlijk ?f helemaal niet meer buiten komen, ?f we gaan noodgedwongen op de 'creatief met nummerplaten' toer... :flame: