Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-04-2012 08:36 #907129 door V300 register

BOVAG: onwenselijk en onrechtvaardig
26-04-2012 21:52
Het akkoord over het bezuinigingspakket dat vanavond in Den Haag is gesloten, bevat een aantal maatregelen die de automobilist direct raken. Om de doorstroming in de huizenmarkt te bevorderen, wordt de overdrachtsbelasting verlaagd en vastgezet op 2 procent. Die maatregel wordt gefinancierd uit de afschaffing van de onbelaste reiskostenvergoeding, inclusief het onbelaste priv?gebruik van lease-auto?s.
Op slot
BOVAG is kritisch over deze maatregelen. 'Natuurlijk is de daadkracht van de politiek prijzenswaardig. Stilstand was achteruitgang geweest, dus is het goed dat ereen pakket maatregelen ligt om de crisis het hoofd te bieden. Maar in het huidige klimaat is het afschaffen van de onbelaste reiskostenvergoeding een onwenselijke maatregel omdat hij de arbeidsmobiliteit van werknemers beperkt en druk zet op bedrijven om een hogere bruto onkostenvergoeding te geven', aldus BOVAG-woordvoerder Paul de Waal. 'Snijden in de reiskostenvergoeding raakt reizigers te meer omdat door de huidige economische situatie de huizenmarkt op slot zit. Verhuizen en zo de woon-werk afstand verkleinen is daardoor voor de meeste werknemers geen optie', aldus De Waal. 'Het verlagen van de overdrachtsbelasting is op zich een goede zaak. Maar zoek de dekking daarvan dan binnen die portefeuille, bijvoorbeeld door het beperken van de hypotheekrente-aftrek.'
Onrechtvaardig
Ook het onbelaste priv?gebruik van een leaseauto bij maximaal 500 priv? kilometers per jaar wordt afgeschaft ten gunste van de lagere overdrachtsbelasting. De Waal:
'Er moet een mogelijkheid blijven om in het geheel niet priv? met een leaseauto te rijden en dan ook in het geheel niet bij te hoeven tellen. Niet priv? rijden en wel bijtellen is onrechtvaardig en bovendien fiscaal juridisch waarschijnlijk niet houdbaar.' Wat BOVAG betreft wordt er zo snel mogelijk werk gemaakt van het slimmer staffelen van de bijtelling op basis van de hoeveelheid jaarlijkse priv? kilometers met de auto van de zaak.

De reiskostenvergoeding wordt vanaf nu dus w?l belast.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-04-2012 11:46 #907135 door V300 register
Is dat ?cht vanaf nu, of is dit besloten in de achterkamertjes en moet het nog door de kamers heen, met een ingangsdatum ergens verderop in de toekomst?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-04-2012 11:51 #907136 door V300 register
Ja, dit moet nog de gebruikelijke trajecten door.

Wat me niet helemaal duidelijk is (ik kon het ook niet terugvinden in de offici?le documenten) is hoe dat met de afschaffing van het onbelaste priv?gebruik leaseauto zit. Wordt die marge van 500 km nu helemaal teruggebracht naar nul of wordt het leaseauto=bijtelling, ongeacht of deze uitsluitend zakelijk gebruikt wordt of niet? In dat laatste geval denk ik niet dat dit standhoudt; een auto die alleen zakelijk gebruikt wordt lijkt me geen loon in natura.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-04-2012 13:21 #907143 door V300 register
Ik lees het als:
Vanaf de eerste kilometer die priv? gereden wordt moet er bijtelling betaald worden. Niet de "eerste 500km gratis" dus zoals het nu is.
Als het alle gebruikelijke trajecten nog door moet lijkt me dit redelijk kansloos aangezien de verkiezingen 'al' in september zijn, tegen de tijd dat dit is ingevoerd kan theoretisch gezien alles weer teruggedraaid worden door een nieuw kabinet. Maar ja, er is een meerderheid voor op dit moment dus zal wel vlot gaan met invoeren.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2012 10:38 #915160 door Floris Schropp

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2012 11:34 #915163 door Erick Janssen (GAST)
Typisch onze regering geef de Nederlander een zoethoudertje en neem het na een korte tijd weer af, nou dan weten jullie waar jullie niet op moeten stemmen:

PvdA: De afschaffing van de mrb voor oldtimers leidt tot een lastenverzwaring van 0,2 mld euro in 2017.

CDA: Oldtimers met een bouwjaar vanaf 1960 gaan ook motorrijtuigenbelasting betalen, wat een lastenverzwaring van 0,1 mld euro betekent.

D66: Afschaffen van de mrb-vrijstelling voor oldtimers leidt tot een lastenverzwaring van 0,2 mld euro in 2017.

GroenLinks: De afschaffing van de mrb voor oldtimers leidt tot een lastenverzwaring van 0,2 mld euro in 2017.

ChristenUnie: Afschaffen van de mrb voor oldtimers leidt tot een lastenverzwaring van 0,2 mld euro.

Allemaal partijen die de staatsschuld over de rug van Jan met de pet of over de rug van Jan met de korte achternaam willen terug dringen in plaats bij diegene waar wel wat te halen valt. Het wordt tijd dat de grote partijen een lesje geleerd wordt, stem op een kleine partij zodat de groten hun dikke neus behoorlijk stoten, misschien komen ze tot inkeer dat ze niet alles kunnen doen over de rug van diegene die het minst kunnen missen

Mijn keuze in een partij staat vast, al jaren.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2012 11:39 #915164 door Floris Schropp
1 JSF is in aanschaf duurder dan die totale besparing.
dat is dus 1 vliegtuig, exclusief wat de ontwikkeling tot nu toe al gekost heeft.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2012 11:46 #915165 door Erick Janssen (GAST)
en daar hebben ze ons ook mee belazerd.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2012 14:43 #915175 door E. van Oostveen

2 Fast 4 U;205144 schreef : Typisch onze regering geef de Nederlander een zoethoudertje en neem het na een korte tijd weer af, nou dan weten jullie waar jullie niet op moeten stemmen:

PvdA: De afschaffing van de mrb voor oldtimers leidt tot een lastenverzwaring van 0,2 mld euro in 2017.

CDA: Oldtimers met een bouwjaar vanaf 1960 gaan ook motorrijtuigenbelasting betalen, wat een lastenverzwaring van 0,1 mld euro betekent.

D66: Afschaffen van de mrb-vrijstelling voor oldtimers leidt tot een lastenverzwaring van 0,2 mld euro in 2017.

GroenLinks: De afschaffing van de mrb voor oldtimers leidt tot een lastenverzwaring van 0,2 mld euro in 2017.

ChristenUnie: Afschaffen van de mrb voor oldtimers leidt tot een lastenverzwaring van 0,2 mld euro.

Allemaal partijen die de staatsschuld over de rug van Jan met de pet of over de rug van Jan met de korte achternaam willen terug dringen in plaats bij diegene waar wel wat te halen valt. Het wordt tijd dat de grote partijen een lesje geleerd wordt, stem op een kleine partij zodat de groten hun dikke neus behoorlijk stoten, misschien komen ze tot inkeer dat ze niet alles kunnen doen over de rug van diegene die het minst kunnen missen

Mijn keuze in een partij staat vast, al jaren.

Ik ben het volledig met je eens. De Fehac kan van een behoorlijk bestuur van het land verwachten dat een duurzame afspraak niet voor korte tijd geldig is. Dat is geen verantwoorderlijk bestuur, maar een vorm van willekeur en kijken hoe de wind vandaag waait.
Een pittige brief richting Fehac en gezamenlijk optrekken lijkt me een mogelijke strategie.

Lijkt me verstandig dat het bestuur dit punt en de mogelijk te volgen strategie met de leden bespreekt. Wat kunnen we gezamenlijk hier aan doen en wanneer moeten we actie ondernemen. Nog voor afspraken in een nieuw kabinet (lijkt me slim) of er direct na (lijkt me aan de late kant)

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
09-09-2012 16:16 #915181 door Mark Smeets
1960 bij het CDA, dat zijn auto's van 52 jaar. Daar zul je nog vaak mee rijden.. echt belachelijk! Maargoed het CDA wil ook de OV studenten kaart omzetten in een OV chipkaart met 60 euro per maand.. Voor mijn traject (Sittard Eindhoven) betekend dat dat ik 2 keer naar school op en neer kan per maand.. :loser:

Achja die hele lijst zijn partijen waar je met gezond verstond nooit op kunt stemmen :)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC